Auto premium na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wypełnić formularz

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Auto premium na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wypełnić formularz
Marki premium nie zwalniają tempa. Mimo niezbyt korzystnej sytuacji geopolitycznej, zainteresowanie modelami z wysokiej półki nie słabnie, a wręcz rośnie. Mało tego, Polacy przeznaczają na ten cel coraz więcej pieniędzy. Tylko w zeszłym roku średnia cena transakcyjna wynosiła około 240 tysięcy zł. Podejrzewamy, że w 2022 ta wartość może jeszcze wzrosnąć. Producenci wdrażają też nowe narzędzia, by ułatwić kontakt z doradcą i lepiej poznać samochód. Wystarczy wypełnić formularz online. Otrzymamy garść informacji, propozycję jazdy próbnej i ofertę uszytą na miarę. Sprawdzamy najciekawsze modele.

BMW X2

Adaptacyjne reflektory LED, nisko poprowadzona linię dachu, a także szare osłony z tworzywa mające imitować off-roadowy charakter i prześwit na poziomie 18,2 centymetra dostępne opcjonalnie. Ponadto napęd na tylną oś w ofercie promocyjnej. To główne wyróżniki kompaktowego SUV-a nawiązującego kształtem nadwozia do samochodów z linią coupe. Do tego dochodzą aluminiowe obręcze w rozmiarze od 17 cali, elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika i bezkluczykowy dostęp. 436-centymetrowe X2 może pochwalić się też obszerną kabiną i kufrem o pojemności od 470 do 1355 litrów.

Benzyna, diesel, a może hybryda

W X2 możemy poczuć się za kierownicą niczym w znacznie mniejszym i niżej zawieszonym aucie. Dopracowane zawieszenie w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym daje sporo frajdy w zakrętach. Wrażenia potęgują mocne, doładowane silniki. Benzynowe jednostki mają 136, 178, a nawet 306 KM w topowej odmianie M35i. Gama diesli również daje szerokie pole wyboru. Podstawowy wariant rozwija 116, zaś najmocniejszy 231 KM. Nie możemy pominąć również 220-konnej hybrydy plug-in o zasięgu w trybie bezemisyjnym przekraczającym 50 kilometrów. Średnie zużycie paliwa to zaledwie 1,7-1,8 l.

BMW serii 5

Już w standardzie serii 5 otrzymujemy LED-owe światła, ale warto dołożyć do bardzo wydajnych, laserowych, adaptacyjnych reflektorów diodowych. Felgi mogą mieć od 18 do 20 cali. Nadwozie o długości 496 cm wygląda zgrabnie i przekonuje komfortową kabiną. W dwóch rzędach zmieścimy komplet pasażerów, a bagażnik pochłonie 530 l. W kabinie znajdziemy nowe multimedia z dotykowym ekranem o przekątnej aż 13 cali. Ponadto, BMW wyposażono w rejestrator jazdy, asystenta parkowania i system automatycznego formowania korytarza życia.

Mocy pod dostatkiem

BMW przyzwyczaiło nas do mocnych silników i napędu na tylną lub wszystkie osie w standardzie. Gama benzynowa oferuje od 184 do 625 KM. Ta ostatnia przyspiesza do "setki" w zawrotne 3,8 sekundy. Decydując się na wersje wysokoprężne, możemy wybierać pośród jednostek o mocy od 150 do 340 koni mechanicznych. Każdy motor współpracuje z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Jest też kilka wariantów hybrydowych plug-in – 204, 292 lub 394 KM. Najmocniejszy w średnim rozrachunku zużywa zaledwie od 1,6 do 2,1 l. Jego maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi 57 kilometrów.

BMW 2 Gran Coupé

Moda na sedany w stylu coupé nie ustaje. Wręcz przeciwnie, ma się coraz lepiej. Gran Coupé jest tego świetnym przykładem. Ma wyraziste, modne kształty i szereg dodatków podnoszących  atrakcyjność. To między innymi dwukolorowe koła w rozmiarze 18 lub 19 cali, czy układ wydechowy z dwiema końcówkami. Okazałe są też rozmiary plasujące auto w klasie kompaktowej. Nadwozie mierzy 452,5 cm długości i 180 szerokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm i gwarantuje mnóstwo przestrzeni w dopieszczonej kabinie. Bagażnik mieści 430 litrów.

Oszczędny i szybki

Drzwi bez ramek i dynamiczna linia nadwozia przełożyła się na szeroką paletę napędową. Bazowy wariant benzynowy ma 136 KM i 220 Nm. Mamy też kilka wariantów dwulitrowego silnika – 178 i 306 KM. Najmocniejszy dysponuje w standardzie napędem xDrive i rozpędza się do setki w 4,9 sekundy. Nie będą zawiedzeni również miłośnicy diesla. Dla nich przygotowano odmiany o mocy 115, 150 i 190 KM. Topowa wersja została wyposażona w 8-stopniowy automat. Na sprint do 100 km/h potrzebuje 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 234 km/h

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.