Bestseller po modernizacji. Jeszcze lepszy i z dwusprzęgłowym automatem

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Bestseller po modernizacji. Jeszcze lepszy i z dwusprzęgłowym automatem
Tego samochodu nikomu nie trzeba przedstawiać. Podczas 11 lat obecności w Europie dwóch generacji Dustera, do klientów trafiło blisko 2 miliony egzemplarzy. Przepis na sukces? Kompaktowe rozmiary, niezłe możliwości w terenie i wysoki komfort jazdy po zniszczonych nawierzchniach asfaltowych. Dacia potrafi naprawdę sporo, a kosztuje niewiele. Teraz przeszła lifting, który wpłynął na wiele aspektów. Prześwietlamy ofertę.

Wizyta u kosmetyczki

Duster to sprawdzona recepta na bestseller. Nie wypadało zatem zbyt wiele zmieniać. Pojawiły się LED-owe światła mijania i kierunkowskazy. Teraz osłona chłodnicy zyskała nowy motyw w kształcie litery „Y”. Co istotne, Dacia wciąż dysponuje prześwitem na poziomie 21 centymetrów, co pozwala na przyjemną eksploatację poza utwardzonymi ścieżkami. Dostępu do kabiny strzeże bezkluczykowy system. By ułatwić dostęp do przestrzeni ładunkowej, pokrywa bagażnika unosi się aż na 202 cm. Niezmiennie, auto 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm.

Dla dużej rodziny

Duster okazuje się też bardzo przestronnym i wygodnym samochodem. W dwóch rzędach nie brakuje przestrzeni dla kompletu dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 l. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnym wynikiem. Na pokładzie nie brakuje też przydatnych schowków. Jeden z nich to funkcjonalna szuflada pod fotelem pasażera. Jakość materiałów wykończeniowych prezentuje bardzo przyzwoity poziom, a solidność montażu to kolejny mocny punkt.

Era cyfryzacji

Duster po liftingu rozpieszcza swoich pasażerów nowymi multimediami. Do ich dyspozycji oddano centralny ekran o przekątnej ośmiu cali. W topowej specyfikacji oferuje precyzyjną nawigację i bezprzewodową łączność ze smartfonami opartymi na Apple CarPlay oraz Android Auto. Kolejny gadżet stanowi zestaw kamer o zasięgu 360 stopni. Przyda się podczas jazdy w terenie, gdzie nie wszystkie przeszkody da się dostrzec z pozycji fotela kierowcy. Docenimy też podgrzewane fotele przednie, układ wspomagania parkowania tyłem, uruchamianie silnika przyciskiem czy dodatkowe dwa gniazda USB w drugim rzędzie.

Dwusprzęgłowy automat i 4x4

Podstawowa jednostka benzynowa to 90-konne 1.0 TCe sprzężone z manualną, 6-stopniową przekładnią. Dla bardziej wymagających kierowców zaoferowano 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Wysokoprężne 1.5 dCi rozwija 115 KM. Topowe wersje łączą się z napędem na obie osie, a benzynowa z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Co ciekawe, niedawno w cenniku zagościła odmiana 1.0 TCe o mocy 100 KM. Została wyposażona w fabryczną instalację LPG. Zużywa niewiele ponad 6,5 l paliwa w cyklu mieszanym, co oznacza wydatek na poziomie niespełna 18 złotych za przejechanie 100 km.

Dobra oferta w bezkonkurencyjnej cenie

Duster potrafi być szybki i pewny na asfalcie. Kusi też możliwościami terenowymi, zwłaszcza w odmianie z napędem na cztery koła. Dodatkowo, oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz szereg rozsądnie wycenionych pakietów wyposażeniowych zawierających zaawansowane gadżety elektroniczne. Bezkonkurencyjna okazuje się też cena. Podstawowa specyfikacja z doładowanym motorem benzynowym została wyceniona na 49 900 zł. Możemy też skorzystać z rozszerzonej oferty gwarancyjnej, a także elastycznego finansowania – od 690 zł miesięcznie.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.