Bestseller z rocznika 2022 z dużym rabatem. Tej oferty nie można zlekceważyć
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Ponad 40 lat temu
W 1974 rozpoczął się udany eksperyment pod nazwą Golf. Prekursor klasy kompaktowej przecierał szlak i dał się poznać jako funkcjonalny i ekonomiczny towarzysz codziennych podróży. Przekonuje twardymi faktami. To przede wszystkim niski współczynnik oporu powietrza – 0,27. Wpływa korzystnie nie tylko na zużycie paliwa, lecz również na prowadzenie i stabilność przy autostradowych prędkościach. Kolejny element stanowią seryjne światła diodowe. Na liście opcji znajdziemy też matrycowe reflektory IQ.Light LED składające się z 22 diod.
Szeroki wybór
Golf występuje jako klasyczny hatchback, rodzinny Variant oraz lekko uterenowiony Alltrack ze zwiększonym prześwitem i nakładkami ochronnymi karoserii. Przestronny przedział pasażerski zdominowały nowoczesne technologie. Pokład można wzbogacić klimatyzacją automatyczną regulowaną w trzech strefach, 10-calowy ekran przed oczami kierowcy oraz 8,25 lub 10-calowy wyświetlacz w centralnej części. Co ciekawe, panel z włącznikiem świateł też ma obsługę dotykową. Monitor w centrum kokpitu można swobodnie personalizować. Przekonuje przejrzystym menu i atrakcyjną szatą graficzną.
Urodzony na drodze
Golf z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem pozwala dopasować pracę poszczególnych podzespołów do warunków na drodze lub samopoczucia kierowcy. W trybie dynamicznym wszystko się wyostrza, a auto zdaje się być przyklejone do drogi. Do wyboru mamy silniki benzynowe, wysokoprężne, z miękką hybrydą i odmianę plug-in ładowaną z gniazdka. Motory rozwijają od 90 do 320 KM. W standardzie mamy 6-stopniową skrzynię manualną, a na liście opcji 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Moment obrotowy trafia na koła przedniej lub obu osi.
Bezpieczeństwo na pierwszym planie
Golf jest też samochodem częściowo autonomicznym. Automatyczne parkowanie znamy już od kilku lat, ale nowość stanowi układ IQ.Drive. To system pozwalający na kilkanaście sekund oderwać ręce od kierownicy i zdać się na działanie elektroniki. Utrzyma ona auto w pasie ruchu i prędkość względem poprzedzającego pojazdu. Sprawdza się również w korku, gdzie zatrzyma samochód i ponownie ruszy wraz z całą kolumną. Auto wykrywa też obiekty w martwym polu oraz przeszkody przed nami. W razie braku reakcji kierowcy, uruchomi hamulce w trybie awaryjnym.
Nowość w rozsądnej ofercie
Mimo, że Golf wciąż wygląda niepozornie, to zupełnie nowy samochód. Po poprzedniku odziedziczył funkcjonalność i ergonomię. Prowadzi się jednak lepiej, a silniki wspierane miękką hybrydą cechują się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Ponadto, auto można skonfigurować wraz z doradcą z pozycji domowego komputera. Wybierając wersję R, sprint do setki zajmuje niewiele ponad 4 sekundy. Kolejny argument stanowi cena. Jeśli zdecydujemy się teraz na model z rocznika 2022, możemy zyskać rabat rzędu 5 tysięcy zł. Leasing startuje od 699 zł netto miesięcznie.