Cicho, ekologicznie i z potężną dopłatą rządową. Na tego SUV-a czekaliśmy
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Postaw na design
Auto powstało na nowej platformie modułowej CMP przystosowanej do pojazdów spalinowych i elektrycznych. 2008 wygląda masywnie i może pochwalić się całkiem sporymi gabarytami. Karoseria mierzy 430 cm długości, 177 cm szerokości i 153 cm wysokości. Biorąc pod uwagę bezpośrednich konkurentów, to już pomost między segmentem B i C. Na liście opcji znajdziemy pełni diodowe reflektory, wyraziste, metaliczne lakiery i 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Z uwagi na atrakcyjne kształty, trudno się za tym autem nie obejrzeć.
Futurystyczna wizja
Materiały są bardzo dobrej jakości i pod tym względem zostawiają w tle wielu rywali. Dodatkowo, rozbudowany kokpit podświetlają listwy LED, mamy joystick znany z innych modeli koncernu, a także zgrabnie wkomponowane w deskę przyciski nawiązujące do lotnictwa. Duże wrażenie robi też sam projekt – futurystyczny i czytelny. Korzystnie także przedstawia się przestronność. W dwóch rzędach z powodzeniem zmieszczą się cztery rosłe osoby. W standardowej konfiguracji, bagażnik mieści 434 l, a po złożeniu asymetrycznego oparcia 1467 l.
Długa lista dodatków
Już w podstawowej wersji Active możemy liczyć na dobre wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Niemniej, Peugeot przygotował długą listę dodatków pogrupowanych w rozsądnie wycenione pakiety. To między innymi LED-owe reflektory z czujnikami deszczu i zmierzchu. Na autostradzie przyda się tempomat, natomiast w mieście docenimy kamerę cofania o zasięgu 180 stopni wraz z czujnikami. Przed oczami kierowcy wpisano wirtualny kokpit z efektem 3D. W elektryku znajdziemy elegancką tapicerkę wykonaną z alcantary.
Mocny napęd
2008 oferuje napędy benzynowe oraz wysokoprężne, ale to elektryczny najmocniej elektryzuje. Bezemisyjna jednostka generuje 136 KM i 260 Nm. Połączono ją z automatyczną przekładnią i wydajną rekuperacją, dzięki czemu rzadko będziemy korzystać z pedału hamulca. Dysponując szybką ładowarką, uzupełnimy energię do 80 procent w 30 minut. Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 50 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 320 kilometrów. Auto dobrze się prowadzi i zapewnia wysoką izolację od dźwięków z zewnątrz.
Oszczędź nawet 27 tysięcy zł
E-2008 to mocna propozycja w segmencie dopracowanych SUV-ów. Gwarantuje dobre właściwości jezdne, co przekłada się na frajdę podczas codziennej eksploatacji. Jest przestronny, bogato wyposażony i zmieści na pokład całą rodzinę wraz ze sporym bagażem. Odwdzięcza się niskimi kosztami bieżącego użytkowania. Zwłaszcza w sytuacji, gdy dysponujemy panelami fotowoltaicznymi. Dodatkowo, możemy obecnie liczyć na wsparcie rządowego programu „Mój elektryk”, w ramach którego dostajemy szansę na dopłatę sięgającą nawet 27 tysięcy złotych.