Dacia Sandero to absolutny bestseller. Dlaczego świat ją pokochał?

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Dacia Sandero to absolutny bestseller. Dlaczego świat ją pokochał?
James May, prezenter Top Geara i The Grand Tour, wychwalał ją pod niebiosa. Wyniki sprzedaży pokazują, że miał ku temu podstawy - Dacia Sandero to absolutny bestseller. Co sprawia, że jest tak chętnie wybieranym samochodem?

Trzy generacje przeboju

Kiedy na rynek trafiła pierwsza generacja Dacii Sandero, to nikt nie spodziewał się tak dużego sukcesu tego auta. Tymczasem każde kolejne wcielenie notowało coraz lepsze wyniki sprzedaży, a najnowsza generacja jest na pierwszym miejscu w kategorii popularności w Europie. Dacia znalazła przepis na bezkonkurencyjny samochód, którego pożąda rynek. Jak to zrobili?

Podstawą jest wygląd

Najnowsze Sandero to bardzo dojrzałe auto. Dacia postawiła na efektowną i przyciągającą wzrok stylistykę, która w niczym nie odbiega od znacznie droższych samochodów. Charakterystyczne detale, takie jak chociażby światła LED do jazdy dziennej w reflektorach i sygnatura świetlna tylnych lamp sprawiają, że samochód ten ciężko pomylić z jakimkolwiek innym. Do tego oferta lakierów posiada ciekawe barwy, a ładne wzory felg aluminiowych mogą podkreślać sylwetkę tego auta.

Ważne jest też przemyślane wnętrze

W tej kategorii najnowsze Sandero ma się czym poszczycić. To prosty samochód, który stworzono według idei „co za dużo, to niezdrowo”. Tym samym nie mamy tutaj przesytu przycisków. Panel klimatyzacji, podstawowe przyciski i schowek na smartfona (w topowych wersjach zastąpiony przez ekran systemu multimedialnego) to w zasadzie wszystko, co tutaj znajdziemy. Wspomniany smartfon w tańszych wariantach służy za stację inforozrywki, tym samym w każdym aucie mamy w zasadzie możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań multimedialnych.

Kluczową rolę gra przestrzeń

Nowa Dacia Sandero zbudowana została na platformie CMF-B, którą dzieli między innymi z najnowszym Clio. Taki ruch pozwolił przede wszystkim na wygospodarowanie znacznie przestronniejszego i bardziej przemyślanego wnętrza. Ilość miejsca z przodu i z tyłu jest więcej niż zadowalająca. Do tego otrzymujemy tutaj przepastny bagażnik, który pomieści nawet wakacyjne bagaże. Kanapę można oczywiście złożyć, zyskując tym samym miejsce na znacznie większe przedmioty.

Silniki „w sam raz”

W Dacii Sandero znajdziemy kilka jednostek napędowych, oferujących od 65 do 100 KM. Najważniejsza jest jednak ta najmocniejsza, gdyż oferowana jest klientom z fabryczną instalacją LPG. Co to oznacza? Przede wszystkim ilość gazu w zbiorniku prezentowana jest na ekranie komputera pokładowego, a przełącznik zasilania wkomponowano w deskę rozdzielczą. Butla z kolei zapewnia wystarczającą pojemność, aby pokonać naprawdę sporą liczbę kilometrów na jednym tankowaniu. Do tego dopłata do tej wersji jest niewielka, tak więc grzechem jest wybór innej jednostki napędowej.

W doskonałej cenie

Atrakcyjne finansowanie to podstawa dobrej oferty. Dacia ma się czym poszczycić. Nowe Sandero możemy mieć już za 399 zł miesięcznie. Nie zabraknie nam tutaj bogatego wyposażenia, także z zakresu komfortu. Tym samym dostajemy wiele elementów ze znacznie droższych samochodów, oszczędzając dużo gotówki, którą możemy przeznaczyć chociażby na paliwo. Warto więc poznać ten samochód z bliska, korzystając z oferowanych przez dealerów jazd próbnych.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.