Gazeta.pl
WeekendWiadomościSportPlotekNextKulturaKobietaDzieckoTOK FMAvanti24
PocztaTuba.FMZaloguj się
Szukaj

Dynamiczny kompakt w dwóch odsłonach. Generator frajdy w atrakcyjnej cenie

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Dynamiczny kompakt w dwóch odsłonach. Generator frajdy w atrakcyjnej cenie
Hiszpański kompakt jest z nami od ponad dwóch dekad. Każda generacja wyróżniała się na tle rywali dobrymi właściwościami jezdnymi i paletą dynamicznych jednostek napędowych. Obecne, czwarte wcielenie korzysta z najnowszych zdobyczy technicznych i występuje w dwóch wersjach nadwozia. Kolejny argument stanowi elastyczne finansowanie i 5-letnia gwarancja fabryczna. Sprawdzamy ofertę.

Wyrazisty

Czwarta generacja Leona korzysta z najnowszej płyty podłogowej koncernu (MQB Evo). W stosunku do poprzednika, auto jest nieco wyższe (o 0,3 cm), nieznacznie węższe (o 1,6 cm) i wyraźnie dłuższe (8,6 cm). SEAT-a najłatwiej poznać po mocno zmodyfikowanym pasie przednim z LED-owymi reflektorami. Z tyłu inaczej uformowano pokrywę bagażnika i wpisano w nią diodowy pas świetlny. W odmianie FR możemy liczyć na akcenty odcinające się od koloru nadwozia. Równie atrakcyjnie przedstawia się rodzinna odmiana Sportstourer.

SPRAWDŹ CENĘ

Przestrzeń

Leon oferuje sporo przestrzeni w dwóch rzędach siedzeń. Bagażnik hatchbacka ma 380 litrów pojemności, okno na narty w środkowej części oparcia i funkcjonalne haczyki. Jeszcze więcej oferuje Sportstourer – od 620 do 1600 litrów. Możemy też wyposażyć auto w automatyczną klimatyzację regulowaną w trzech strefach. Nastrojowe oświetlenie diodowe ma 10 barw z regulacją intensywności. Seryjny wyświetlacz systemu multimedialnego ma przekątną 8,25 cala. Za dopłatą dostępny jest 10-calowy ekran z systemem nawigacji.

Na drodze

SEAT zawsze przykładał się do oferowania jak najlepszych wrażeń z jazdy. Teraz również konstruktorzy postawili na adaptacyjne zawieszenie z opcjonalną regulacją twardości i bezpośredni układ kierowniczy. To sprawia, że zachowanie auta w ostrych łukach jest pewne i pozwala na dynamiczne zmiany kierunków. Pewności nie brakuje też przy prędkościach autostradowych, gdzie podatność na boczne podmuchy wiatru jest znikoma. To korzystnie wpływa na stabilność i przyjemność z pokonywania kolejnych setek kilometrów. W mieście docenimy natomiast zwrotność.

Długa lista silników

By podtrzymać korzystne wrażenia zza kierownicy, warto postawić na mocny silnik. Tych w gamie SEAT-a nie brakuje. Benzynowe oferują od 90 do 190 KM. Dla wrażliwych na dobro środowiska odpowiednia będzie jednostka z miękką hybrydą – 1.0 eTSI i 1.5 eTSI. Jeszcze więcej korzyści zapewni napęd typu plug-in z możliwością ładowania z domowego gniazdka i zasięgiem na prądzie sięgającym 62-65 km (w zależności od wyposażenia)*. Osiągi tej wersji też potrafią zaskoczyć - generuje 204 KM i 330 Nm. Miłośnicy motorów wysokoprężnych mogą postawić na dopracowane 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 koni mechanicznych.

W atrakcyjnej cenie

Leon nie stracił temperamentu poprzedników. Wręcz przeciwnie. Ma wyrazisty design. Cieszy kierowcę dobrymi właściwościami jezdnymi, wspartymi adaptacyjnym zawieszeniem z regulacją twardości. Wersja FR zyskała usztywnione i obniżone o 1,5 cm zawieszenie. Kabina jest urządzona w nowoczesnym stylu, a hybrydy pozwalają cieszyć się jazdą i jednocześnie zatroszczyć się o dobro środowiska. Istotny argument stanowi również gwarancja fabryczna, do 5-lat lub 150 tys. km i elastyczne finansowanie. W programie leasingowym, kompaktowy SEAT dostępny jest w wyjątkowo atrakcyjnej cenie.


* Zasięg dla samochodów hybrydowych może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. **Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki SEAT.

Autotrader.pl

Gazeta.plWiadomościSportBiznesGazeta WyborczaPracaProgram TVBuzzPogodaWideoWyniki LottoTOK FM
PocztaFacebookNewsletter

Copyright © Agora SA

O NasReklamaPrywatnośćWszystkie artykuły