Flagowy model z ekologicznym napędem. Bezszelestnie przez wiele kilometrów

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Flagowy model z ekologicznym napędem. Bezszelestnie przez wiele kilometrów
Tak nowoczesnej Skody nie było jeszcze w ofercie. Flagowy model może pełnić zarówno funkcje reprezentacyjne, jak i rodzinne. Superb zapewnia mnóstwo miejsca w przedziale pasażerskim i wiele udogodnień, które do niedawna były dostępne tylko w klasie premium. Należą do nich nie tylko zaawansowane multimedia, lecz również liczne systemy wsparcia biernego oraz aktywnego. Niedawno ofertę uzupełniła odmiana hybrydowa z dużym akumulatorem i zasięgiem. Czy warto na nią postawić? Sprawdziliśmy!

Imponujące rozmiary

Rodzinny wariant Superba jest jedną z największych propozycji w klasie. Auto ma 486 cm długości, 186 cm szerokości i 151 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 284 cm. Klasyczną elegancją cechuje się natomiast odmiana liftback z opcjonalnie elektrycznie unoszoną pokrywą bagażnika. Wystarczy ruch nogi pod zderzakiem, by zyskać dostęp do potężnej przestrzeni bagażowej - w liftbacku 485, zaś w kombi 510 litrów. Kolejny plus za wydajne, matrycowe reflektory LED-owe. W czasie rzeczywistym zmieniają szerokość i długość strumienia świetlnego, by nie oślepiać innych kierowców.

Długa lista dodatków

Odmiana iV jest rewolucyjna, bowiem łączy klasyczny napęd spalinowy z elektrycznym. Wydajny tandem opiera się na benzynowej jednostce 1.4 TSI o mocy 156 koni mechanicznych. Korelujący z nią „elektryk” rozwija 116 KM i potrafi samodzielnie napędzać samochód. Korzystając tylko z zielonej energii i dysponując pełnym akumulatorem litowo-jonowym, Skoda przejedzie 56 kilometrów, a w określonych warunkach nawet 64 kilometry. Co istotne, motor elektryczny pozwala na jazdę do prędkości 130 km/h.

Dobre osiągi

Wsparcie silnika elektrycznego przekłada się na dobre parametry. Moc systemowa układu wynosi aż 218 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Moc trafia na przednie koła poprzez automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię DSG. To wyposażenie standardowe, ale i wyraźnie podnoszące komfort codziennej eksploatacji. Biegi można zmieniać również w trybie sekwencyjnym. Przyspieszenie do setki trwa niewiele ponad 7 sekund, a wskazówka prędkościomierza mocno wychyla się ponad granicę 220 km/h. Do dyspozycji otrzymujemy też adaptacyjne zawieszenie.

Bezpłatna eksploatacja w określonych warunkach

Poruszając się głównie po mieście, wcale nie trzeba zaglądać na stacje benzynowe. Ładowanie z domowej stacji o mocy 3,6 kW trwa zaledwie 3,5 godziny. Można też korzystać z bogatej oferty ładowarek znajdujących się przy galeriach handlowych, osiedlowych dyskontach, jak również na autostradzie A1 i A2 na wybranych punktach obsługi podróżnych. Niektóre z nich są bezpłatne, co korzystnie wpływa na koszty eksploatacji. Ładując auto w domu, zwłaszcza w taryfie nocnej, koszt jednego kW wynosi około 35 groszy (w zależności od umowy z dostawcą energii). Stawka dzienna rośnie do około 55 groszy za kW.

Oferta skrojona na miarę

Uniwersalność, atrakcyjny design, pojemne wnętrze i swoboda przy personalizacji. W wersji hybrydowej świetnie sprawdzi się w mieście zużywając niewiele paliwa. Ekologiczny wariant Superba otrzymał też kilka trybów jazdy. Sport, Hybrid oraz E-mode zmieniają charakterystykę zawieszenia, czułości układu kierowniczego, reakcję na operowanie gazem, a także siłę odzyskiwania energii. Na drodze możemy czuć się wyjątkowo pewnie, w każdych warunkach. Kolejny argument stanowi elastyczne finansowanie, a także upust sięgający 6500 zł. Dotyczy aut z rocznika modelowego 2022.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.