Ikona stylu i sportu. Elektryzuje osiągami, wyglądem i zaawansowaniem technicznym

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Najszybszy Mustang w historii. Pierwsza "setka"? Już w 3,7 sekundy! A zasięg? Równie dobry

Ford Mustang Mach-E to jeden z najgłośniejszych debiutów 2021 r. Swoją nazwą nawiązuje do legendy z połowy lat 60. Osiągami zawstydzi większość usportowionych samochodów. Potrafi być też oszczędny i w całkowitej ciszy przemierzać miejskie arterie. Ewoluuje, dzięki automatycznym aktualizacjom, a miłośnicy elektronicznych gadżetów będą wniebowzięci. Sprawdzamy ofertę elektrycznej odsłony jednego z najciekawszych modeli Forda ostatnich dekad.

Porażające osiągi

Jedno z najnowszych aut w portfolio Forda zbudowano na modułowej platformie GE1, co pozwoli aplikować weń najświeższe zdobycze technologiczne. To przede wszystkim napęd o mocy od 269 do 487 KM. Stawiając na najmocniejszy, otrzymujemy inteligentny system AWD i moment obrotowy na poziomie aż 860 Nm. To wartość dostępna jedynie dla doładowanych diesli V8. Auto katapultuje się do pierwszej setki w 3,7 sekundy z wykorzystaniem procedury startu lotnego. Mach-E to najszybciej przyspieszający Mustang w historii. Może też pochwalić się dużą pewnością w zakrętach i znaczną częścią mocy przekazywaną na tylną oś.

Eksploatacja za grosze

Mach-E z topową baterią litowo-jonową o pojemności 98 kWh pozwoli na przejechanie nawet 610 km. To zasięg, o jakim mogą pomarzyć auta spalinowe w zbliżonych parametrach. Niewiele czasu poświęcimy też na ładowanie. Jeśli zaparkujemy pod złączem o mocy 150 kW to zwiększymy zasięg o 119 km w zaledwie 10 min!. Możemy też korzystać ze zwykłego gniazdka z domu lub zainstalować Wallboxa (7,4 kW). Dysponując fotowoltaiką, koszty codziennej eksploatacji będą niemal niezauważalne. Zwłaszcza latem, gdy instalacja wytwarza spore nadwyżki.  


Wysoki komfort

Mustang potrafi być narowisty niczym koń wyścigowy. Podnieść poziom adrenaliny na torze, by chwilę później zawieźć dzieci do szkoły w błogiej ciszy i spokoju. Prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Kierowca ma nad nim pełną kontrolę. Jest też częściowo autonomiczny dzięki zaawansowanej technologii. Utrzyma się w zadanym pasie ruchu, a adaptacyjny tempomat zachowa odległość i prędkość względem poprzedzającego pojazdu. Efektywna rekuperacja sprawi, że będziemy korzystać głównie z pedału przyspieszenia, zaś system kamer 360 stopni ułatwi poruszanie się po zatłoczonych parkingach.

Przestrzeń dla dużej rodziny

Zgrabne auto ma 471 cm długości, 193 szerokości i 162 wysokości. Rozstaw osi wynosi 299 cm. To wartość porównywalna z topowymi limuzynami premium. Lista zalet elektrycznego Forda jest znacznie dłuższa. Przestronna kabina z powodzeniem stanie się przyjaznym miejscem dla dużej rodziny. Przestrzeni w dwóch rzędach jest mnóstwo, a do dyspozycji mamy jeszcze dwa bagażniki o pojemności 402 i 81 litrów. Wielokonturowe fotele możemy doposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień, podgrzewanie i wentylację.

Innowacyjne systemy

W Mustangu Mach-E zadebiutował nowy system komunikacji i rozrywki - SYNC 4A wykorzystuje możliwość maszynowego uczenia się. To oznacza, że dostosowuje się do preferencji, by jeszcze lepiej z nim współgrać. Dodatkowo Mach-E nieustannie ewoluuje, dzięki bezprzewodowym aktualizacjom system co raz bardziej innowacyjny. Istniejące funkcjonalności są poprawiane, w przyszłości pojawią się nowe, a cześć potencjalnie mogących pojawić się usterek jest eliminowana. Ford nie zapomina też o systemach bezpieczeństwa, za co Mustang Mach-E otrzymał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach Instytutów Euro NCAP i Green NCAP.

 


Skrojony niczym garnitur od florenckiego mistrza

Mach-E wytycza nowy szlak. Potrafi być zabójczo precyzyjny na drodze, jak i potulny niczym baranek. Zaskakuje praktyczną stroną i funkcjonalnością. Multimedia i obszerne fotele przenoszą nas w świat klasy "biznes premium", w której miło spędzimy czas zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Fordem możemy przemierzać bezkarnie buspasy i korzystać ze stref płatnego parkowania. Nie możemy też zapominać o rządowym programie „Mój elektryk”, dzięki czemu dostaniemy bonus sięgający nawet 27 tysięcy zł z Kartą Dużej Rodziny. Dla osób, które nie mogą skorzystać z dopłaty, Ford przygotował atrakcyjne programy finansowania oferujące niskie raty: Ford Opcje, Ford Leasing Opcje lub Ford Wynajem (wynajem długoterminowy).

REDAKCJA