MATERIAŁ PROMOCYJNY

Innowacyjny model japońskiego producenta namiesza na rynku. Co pod maską? Legendarny silnik!

Mazda prezentuje innowacyjne podejście do napędu hybrydowego. Możesz jeździć oszczędnie na co dzień, nie obawiać się długich tras i postojów na ładowanie. To jedyna w swoim rodzaju hybryda typu plug-in!

Bateria do miasta, zbiornik paliwa na trasę

Nową Mazdę MX-30 w wersji R-EV napędza silnik elektryczny o mocy 170 KM, a dzięki innowacyjnemu podejściu japońskich inżynierów, nigdy nie zabraknie wam do niego prądu, jeśli tylko znajdziecie w pobliżu stację paliw. Jak to możliwe? To proste. Napęd elektryczny może wykorzystywać energię zgromadzoną w akumulatorze, który naładujemy z gniazdka. Kiedy zabraknie w nim energii, do gry wkroczy spalinowy silnik Wankla w roli generatora prądu. Wykorzysta on paliwo zgromadzone w zbiorniku i pozwoli na dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy do codziennej jazdy wykorzystywać prąd z domowego gniazdka, a w przypadku dłuższych podróży, po prostu zatankować na stacji paliw.

Ładuj się w domu i ruszaj do miasta

Zwykle w ciągu dnia pokonujemy samochodem od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów. Tyle wystarczy, aby dojechać do pracy, załatwić swoje sprawy i wrócić do domu. Nowa Mazda MX-30 w wersji R-EV pozwoli wykorzystywać do tego energię zgromadzoną w akumulatorze. Po naładowaniu go z gniazdka przejedziemy nawet 85 kilometrów. Oznacza to, że wtyczkę będziecie musieli podłączać przeważnie raz na kilka dni. Ile zajmie ładowanie? Z domowego gniazdka baterię bez problemu naładujecie przez noc, jeśli jednak skorzystacie z szybszej ładowarki (o mocy co najmniej 50 kW), to uzupełnicie prąd w zaledwie 25 minut. Zatankowany zbiornik paliwa pozwoli natomiast na wygenerowanie prądu potrzebnego do przejechania ponad 600 kilometrów.

Wyróżnij się z tłumu

Mazda MX-30 to samochód, który wyróżnia się swoją oryginalną stylistyką i wyrazistym wyglądem. Jest zwinny i kompaktowy, dzięki czemu świetnie spisze się na wąskich miejskich uliczkach. Zwróćcie uwagę na nietypowy sposób otwierania drzwi. Brak słupka B ułatwia wygodny dostęp do wnętrza, a tylne drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku do przednich. Po zajęciu pozycji za kierownicą szybko docenicie wygodne fotele oraz świetną jakość wykończenia. Mazda MX-30 R-EV oferuje także bogate wyposażenie już w podstawowej wersji. Na pokładzie znajdziemy m.in. kamerę cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także system multimedialny Mazda Connect z 8,8-calowym wyświetlaczem i nawigacją. Z zewnątrz natomiast znajdziemy w pełni LED-owe reflektory z funkcją automatycznej zmiany ze świateł drogowych na mijania oraz chociażby 18-calowe felgi aluminiowe.

Materiał promocyjny marki Mazda

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.