Japoński crossover wchodzi na jeszcze wyższy poziom. Musisz się nim przejechać
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Nowa platforma
Najnowsze wcielenie nieco urosło. Mierzy teraz 442,5 cm długości (+3,5 cm), 184 szerokości (+3 cm) i 163,5 wysokości (+1 cm). To zasługa zastosowania nowej platformy modułowej CMF-C. Tym samym, w Nissanie Qashqai debiutuje szereg nowatorskich rozwiązań. Po raz pierwszy na liście wyposażenia znajdziemy matrycowe reflektory LED. Ich fenomen tkwi w strumieniu świetlnym dopasowującym się do sytuacji na drodze. Mechanizm jest wyjątkowo efektywny. Do tego możemy doliczyć elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika i opcjonalne, 20-calowe felgi aluminiowe.
Auto dla rodziny
Spore gabaryty auta przekładają się na przestrzeń w kabinie. Rozstaw osi wynosi 266,5 cm. O 2 cm więcej względem poprzednika, co sprawia, że znacznie więcej miejsca mają pasażerowie drugiego rzędu. Wielokonturowe fotele przednie możemy doposażyć w elektryczną regulację w wielu kierunkach i dodatkowy, ruchomy element dopasowujący się do części lędźwiowej kręgosłupa, a także funkcję masażu. Na pokładzie nie brakuje pojemnych schowków i wysokiej próby materiałów wykończeniowych. Wybierając się na wycieczkę, docenimy spory bagażnik o pojemności 504 litrów. Warto też wspomnieć o systemach bezpieczeństwa, bo tych nie brakuje. Już w podstawowej wersji możemy liczyć na asystenta zmiany ruchu czy czujnik martwego pola.
Trzy wyświetlacze
Nissan stawia na nowoczesne technologie, czego dowodem są aż trzy wyświetlacze. Pierwszy zajął miejsce analogowych wskaźników i może pochwalić się przekątną 12,3 cala (dostępny w wyższych wersjach wyposażenia). Jest wyjątkowo czytelny i oferuje zmienną grafikę. Ciekawie też prezentuje się ekran Head Up Display (10,8 cala). Najwięcej emocji generuje natomiast centralny monitor (9 cali) zawiadujący systemem kamer 360 stopni, precyzyjną nawigacją, a także wydajnym nagłośnieniem Bose z 10 głośnikami. Co istotne, zadowoleni będą miłośnicy smartfonów. Multimedia łączą się z Android Auto i bezprzewodowo z Apple CarPlay.
Miękka hybryda
Elektryfikacja napędów w Nissanie trwa w najlepsze. W silniku znajdziemy układ miękkiej hybrydy przyczyniający się do redukcji zużycia paliwa. Do dyspozycji mamy jednostkę 1.3 DIG-T występującej w dwóch odmianach. Podstawowa ma 140 KM i 240 Nm. Mocniejsza rozwija 158 KM i 270 Nm. Możemy ją połączyć z manualną przekładnią lub automatyczną. Na szczycie gamy znajduje się specyfikacja z napędem na obie osie – do setki przyspiesza w 9,9 s.
Wysokie aspiracje
Nissan wysoko zawiesił poprzeczkę rywalom. Qashqai gwarantuje dobry komfort jazdy i precyzję prowadzenia. Wygląda efektownie i rozpieszcza przytulnym wnętrzem. Fotele możemy wyposażyć w masaż, telefon naładujemy indukcyjnie, a fabryczną gwarancję rozszerzyć do 5 lat. Kolejny argument stanowią korzyści finansowe. Zostawiając dotychczasowe auto w rozliczeniu, otrzymamy bonus w wysokości 4 tysięcy zł. Decydując się na elastyczny leasing z wkładem własnym na poziomie 25 procent, możemy użytkować crossovera już za 992 zł brutto miesięcznie.