Kia Niro w nowym wydaniu. Naszpikowana technologiami, oferuje trzy nowoczesne układy napędowe
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Elektryzujący design
Nowa Kia Niro prezentuje kolejną ewolucję motywu „Tiger Face” charakterystycznego dla modeli koreańskiego producenta. Profil samochodu został mocno zaakcentowany odważnie stylizowanym słupkiem C, a starannie zaprojektowana linia nadwozia wspomaga przepływ powietrza i poprawia właściwości aerodynamiczne pojazdu - współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,29! Kanciaste światła o wzorze „Heartbeat”, osłona podwozia i nakładki na nadkolach podkreślają jego prezencję i zdecydowany charakter. W zależności od rodzaju napędu Niro wyróżnia się
dedykowanymi wzorami aluminiowych obręczy kół.
Przestronne wnętrze
Specjalnie zaprojektowana platforma „K” sprawia, że wnętrze Niro jest jeszcze bardziej przestronne i funkcjonalne. Odczują to szczególnie osoby siedzące z tyłu. Dodatkową przestrzeń na kolana uwolniono dzięki smukłej konstrukcji oparć przednich foteli. Pasażerowie są otoczeni ekologicznymi, a do tego wysokogatunkowymi i wytrzymałymi materiałami. W zależności od wersji, tapicerka może być wykonana z tkaniny, kombinacji tkaniny i sztucznej skóry lub skóry wegańskiej zawierającej Tencel™ z drzewa eukaliptusowego.
Cyfrowe centrum dowodzenia
Kokpit Niro zaprojektowano pod kątem wysokiej ergonomii i funkcjonalności. Przed kierowcą umieszczono zaawansowany technologicznie, panoramiczny ekran z dwoma cyfrowymi wyświetlaczami o przekątnych 10,25-cala. Zintegrowano w nim wszystkie najważniejsze wskaźniki dla kierowcy oraz centrum informacyjno-rozrywkowe. Liczne funkcje wykorzystujące połączenie z internetem zapewniają stały dostęp do informacji o ruchu drogowym, lokalnych usługach, pogodzie itd. Urządzenie obsługuje interfejs Android Auto oraz Apple CarPlay.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Kia Niro oferuje bardzo bogaty pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy DriveWise. Asystent jazdy po autostradzie (HDA) to kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Utrzymuje zadaną prędkość i dostosowuje do ograniczeń prędkości, steruje układem kierowniczym i tempem jazdy, utrzymując samochód pośrodku pasa ruchu. System hamowania autonomicznego (FCA) potrafi zapobiec kolizji czołowej podczas skręcania w lewo na skrzyżowaniu, a system unikania kolizji podczas cofania (PCA) przyda się podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Parkowanie w ciasnych miejscach ułatwi funkcja zdalnego parkowania (RSPA) obsługiwana przy pomocy kluczyka.
Zelektryfikowane układy napędowe
Nowa Kia Niro oferuje aż trzy opcje układu napędowego do wyboru - wszystkie zostały zelektryfikowane. Podstawowa wersja Hybrid (HEV) wykorzystuje silnik elektryczny do wspomagania jednostki spalinowej 1.6 GDI. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 141 KM. Wersja Plug-in Hybrid (PHEV) oferuje wyższą moc (183 KM) oraz możliwość ładowania samochodu z domowego gniazdka. Dla klientów, którzy poszukują rozwiązań bezemisyjnych, przygotowano Niro EV. Elektryczny napęd obsługuje szybkie ładowanie pojemnego akumulatora (64,8 kWh) poprzez gniazdo CCS oraz zasięg do 460 km.