Klasa, szyk, wygoda i bezpieczeństwo. Tymi SUV-ami łatwo się zauroczyć!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Klasa, szyk, wygoda i bezpieczeństwo. Tymi SUV-ami łatwo się zauroczyć!
Kierowcy pokochali SUV-y. Notują wzrosty w rankingach sprzedaży w każdym roku. Zwłaszcza te od producentów klasy premium. Wydajemy na samochody coraz więcej i oczekujemy nowatorskich rozwiązań. Tych nie brakuje w Volvo, gdzie poza zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, zyskujemy dostęp do wielu rodzajów napędów. Sprawdzamy, w czym tkwi popularność XC60 i XC90.

Bestsellerowe Volvo XC60

Druga generacja XC60 zadebiutowała z przytupem. Docenili ją dziennikarze, przyznając prestiżowe wyróżnienie World Car of the Year. Średniej klasy SUV-a oparto na tej samej co w XC90, choć skróconej, platformie SPA. Wymiary są zbliżone do poprzednika, ale rozstaw osi zwiększono aż o 9 cm. Auto ma 469 cm długości, 190 szerokości i 166 wysokości. Prześwit wynosi 21,6 centymetra. W połączeniu z napędem na obie osie, z powodzeniem możemy zapuszczać się na nieutwardzone szlaki. W pełni LED-owe reflektory otrzymujemy w standardzie.

Multimedia z Google

Nowoczesny styl Volvo bazuje na pionowo ustawionym ekranie przypominającym tablet. Szybko reaguje na dotyk, a menu okazuje się logicznie rozplanowane, co pozwala bez zwłoki dotrzeć do pożądanych funkcji. A jest ich sporo. Multimedialny system zawiaduje automatyczną, regulowaną w czterech strefach klimatyzacją, kilkustopniowym masażem, wentylacją i podgrzewaniem foteli. Odpowiada również za nawigację, nagłośnienie przygotowane przez Bowers&Wilkins, a także kamery wokół auta i ogrzewanie parkingowe z możliwością programowania czasu. Po aktualizacji, zyskujemy dostęp do asystenta Google i komend głosowych.

Siła w prądzie

Wszystkie silniki dostępne w XC60 otrzymały elektryczne wsparcie. Te z miękką hybrydą mają niewielki, litowo-jonowy akumulator zapewniający zastrzyk mocy w wysokości 14 KM. Istotne, że każdy wariant dysponuje w standardzie wydajnym, 8-stopniowym automatem. Moc wynosi od 197 do 300 KM. Hybryda typu plug-in zyskała napęd na cztery koła i motor elektryczny o mocy 87 KM, co może dać łącznie imponujące 455 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi od 1 do 1,3 litra, a zasięg na prądzie ociera się o 80 kilometrów. Decydując się teraz na szwedzkiego SUV-a, możemy zyskać rabat do 45 200 zł, gwarancję ceny i pewność odbioru modelu w 2022.

Przewiezie nawet 7 osób

11 miliardów dolarów kosztowało opracowanie drugiej generacji największego SUV-a Volvo i technologii pozwalającej wprowadzić sukcesywnie na rynek 6 nowych modeli. Potężna inwestycja się opłaciła. Flagowy okręt szwedzkiego producenta może pochwalić się najnowszymi zdobyczami technologicznymi i rozmiarami zdolnymi zmieścić na pokładzie siedem osób w komfortowych warunkach. Ma 495 cm długości i 214 cm szerokości. Standardowo oferuje adaptacyjne reflektory LED, a w nadkolach mogą zagościć felgi w rozmiarze nawet 22 cali.

Przyszłość jest dziś

W drugiej generacji XC90 postawiono na minimalizm i ekran reagujący na dotyk i komendy głosowe. Interfejs oraz szata graficzna systemu multimedialnego przypominają nowoczesne smartfony. System podpowie, gdzie w okolicy dobrze zjeść, poda prognozę pogody na najbliższe dni, a także sprawdzi aktualne kursy walut. Ponadto, na pokładzie Volvo występuje zaawansowany system audio sygnowany przez firmę Bowers&Wilkins (1400 W mocy). Architekturę dźwięku wzorowano na filharmonii w Goeteborgu. W kwestii praktycznej, bagażnik mieści od 640 do 1947 litrów.

Elektronika na straży bezpieczeństwa

Szwedzi słyną z bezpieczeństwa swoich aut. Potężny SUV utrzyma się w pasie ruchu i zapobiegnie zjechaniu z drogi spowodowanym zaśnięciem kierowcy. Wykryje też wbiegające na drogę zwierzęta i uruchomi awaryjne hamowanie poprzedzone sygnałem graficznym i dźwiękowym, w przypadku braku reakcji użytkownika. Dysponuje też silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi i hybrydami plug-in o mocy od 235 do 455 KM. Każdy otrzymał elektryczne wsparcie, a najmocniejszy zużywa w cyklu mieszanym zaledwie od 1,2 do 1,5 litra na 100 kilometrów.

Dopieszczona oferta

Poza bogatym wyposażeniem seryjnym i szerokim spektrum personalizacji, Volvo rozpieszcza komfortem, bezpieczeństwem i pewnym prowadzeniem. XC90 wprost zachęca do długich, wakacyjnych podróży z kompletem pasażerów na pokładzie. Zostało też atrakcyjnie wycenione. W ramach bieżącej kampanii, maksymalna korzyść finansowa sięga aż 65 400 zł. Jeśli wybierzemy elastyczny program leasingowy, rata miesięczna wyniesie 2720 zł netto miesięcznie – 3-letni program z 10-procentowym wkładem własnym i limitem kilometrów na poziomie 30 tysięcy podczas trwania umowy. To nie lada gratka dla każdego, kto szuka SUV-a z samego szczytu klasy premium.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.