Ma wydajny napęd na cztery koła, a na pokładzie zmieści nawet 7 osób. Ten SUV to hit!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Ma wydajny napęd na cztery koła, a na pokładzie zmieści nawet 7 osób. Ten SUV to hit!
To największy model w palecie Skody i jednocześnie jeden z najważniejszych. Czemu? Chociażby z uwagi na zainteresowanie klientów. Od moment debiutu w 2016, na świecie sprzedano blisko 700 tysięcy egzemplarzy. Jego popularność wynika z wszechstronności, dopracowanego napędu i wnętrza mieszczącego w komfortowych warunkach nawet siedem osób. Teraz przyszedł czas na modernizację. Auto właśnie debiutuje w polskich salonach. Prześwietlamy ofertę.

Nowa twarz

Kodiaq mocno wyróżnia się na tle SUV-ów klasy średniej. Przede wszystkim gabarytami. Auto ma 470 cm długości i 168,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 279 cm. Dostępu do potężnego bagażnika strzeże elektrycznie unoszona pokrywa, którą aktywujemy ruchem nogą pod zderzakiem. Nie trzeba angażować rąk. Kolejny plus za matrycowe reflektory LED o adaptacyjnym strumieniu świetlnym. W wersji RS już w standardzie możemy liczyć na 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, bezkluczykowy dostęp, przyciemnione szyby boczne i wiele czarnych dekorów.

Bezpieczeństwo

Osoby spędzające sporo czasu na ekspresówkach i autostradach, powinny zacząć konfigurację auta od adaptacyjnego tempomatu działającego do 210 km/h. Występuje w pakiecie z systemem Front Assist. Pozwala utrzymywać stałą prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu. W razie wykrycia przeszkody (innego auta lub pieszego), komputer w trybie awaryjnym uruchomi hamulce, po wcześniejszym wysłaniu dźwiękowego i graficznego ostrzeżenia. Możemy też skorzystać z układu wspomagającego kierowcę i utrzymującego auto w pasie ruchu.

Wydajny napęd na obie osie

Prześwit na poziomie 188 mm wraz z adaptacyjnym zawieszeniem z funkcją off-road, pozwolą bez mrugnięcia okiem pokonać koleiny wypełnione błotem lub zaśnieżone drogi. AWD wpływa nie tylko na komfort, lecz również na bezpieczeństwo. Korzystnie wpływa na trakcję na mokrej nawierzchni i zapewni wysoki komfort podczas jazdy po bezdrożach. W Kodiaqu bazuje na sprzęgle typu Haldex, co okazuje się rozwiązaniem efektywnym i równocześnie bezobsługowym. Elektroniczny moduł błyskawicznie żongluje momentem obrotowym między kołami obu osi.

Mocne silniki

Sprawną jazdę ułatwiają liczne systemy bezpieczeństwa oraz pewne właściwości jezdne. Benzynowe, jak i wysokoprężne silniki generują od 150 do 245 KM. Można je sparować z 4x4 i automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Najmocniejszy diesel ma aż 200 KM i 400 Nm. Do setki przyspiesza w 7,7 sekundy i zużywa w cyklu mieszanym od 6,5 do 7 l na 100 km. Jeszcze więcej emocji dostarczy specyfikacja RS. Po raz pierwszy z 2.0 TSI pod maską. Oddaje 245 KM i 370 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje w tym przypadku zaledwie 6,5 s.

Wiele argumentów

SKODA to nie tylko mocne silniki, lecz również przestronne wnętrze mieszczące od 5 do 7 osób, a także bagażnik o pojemności do 2065 litrów. Na pokładzie znajdziemy zaawansowane multimedia z ekranem o przekątnej 8 cali i wirtualny zestaw wskaźników. Długie podróże umilą wygodne i mocno wyprofilowane fotele z podgrzewaniem oraz masażem, a także panoramiczne okno dachowe. Przy okazji debiutu nowego modelu, możemy liczyć na rabat sięgający 5,5 tysiąca złotych. W ofercie znajdziemy też elastyczne finansowanie przygotowane z myślą o przedsiębiorcach i klientach prywatnych.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.