Moda na hybrydy premium rośnie. Tej oferty nie możesz zlekceważyć

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Moda na hybrydy premium rośnie. Tej oferty nie możesz zlekceważyć
Kupujemy coraz więcej hybryd ładowanych z gniazdka. Przekonują wszechstronnością i sporymi zasięgami. Jeśli jeździmy tylko po mieście, może się zdarzyć, że przez kilka miesięcy nie będziemy uzupełniać paliwa. Dlaczego? Ponad 50 kilometrów realnego zasięgu pokrywa dzienne potrzeby zdecydowanej większości Polaków. W związku z tym, postanowiliśmy prześwietlić ofertę BMW.

Dlaczego hybryda?

Auta hybrydowe typu plug-in potrafią szybko do siebie przekonać. Zasługa w tym ich funkcjonalności, która względem wersji z napędem konwencjonalnym, jest na zbliżonym poziomie. Ponadto, dzięki zastosowaniu dwóch rodzajów silników, możemy cieszyć się wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Jeżdżąc głównie w mieście, komputer pokładowy wskaże niewiele ponad litr na 100 kilometrów. W trasie wesprzemy się jednostką spalinową, a łączny zasięg sprawi, że zaczniemy wypatrywać stacji po przejechaniu 600-800 km. Na jakie samochody warto postawić?

BMW X1 xDrive25e

Ten kompaktowy SUV wyróżnia się oryginalną szatą zewnętrzną i dopracowanym wnętrzem. O komfort nocą zadbają adaptacyjne, LED-owe reflektory. Auto wyposażono w wydajny napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię biegów. Pod maską zainstalowano benzynową jednostkę o pojemności 1.5 litra, która w efektywny sposób współpracuje z elektrycznym silnikiem. Całość generuje aż 220 KM i 385 Nm. To przekłada się na świetne osiągi – sprint do setki trwa 6,9 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 1,7 litra, a zasięg na prądzie to 52 km.

BMW Serii 3

To połączenie sportu i elegancji. Klasyczna limuzyna została wyposażona w funkcję XtraBoost z chwilowym zastrzykiem 40 KM. Auto wyposażono w litowo-jonową baterię o pojemności 12 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 61 km w trybie elektrycznym. Moc systemowa układu wynosi 252 KM i 420 Nm. To przekłada się na świetne osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje zaledwie 5,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 230 km/h. Co istotne, w trybie elektrycznym możemy podróżować z szybkością 140 km/h.

BMW Serii 5

To propozycja dla prawdziwie wymagających klientów. Seria 5 dysponuje stadem 394 KM, w tym aż 109 koni mechanicznych z synchronicznego silnika elektrycznego. Wydajny napęd na cztery koła katapultuje auto do setki w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Zasięg w trybie bezemisyjnym sięga 57 km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 1,6 litra. Do tego otrzymujemy luksusowo wykończoną kabinę z zaawansowanymi multimediami reagującymi na komendy głosowe i fotelami z opcją wielokonturowego masażu.

BMW X3 xDrive30e

To klasyka gatunku. Średniej klasy SUV BMW należy do ścisłej czołówki mocno obsadzonego segmentu. Ma 471 cm długości, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w przedziale pasażerskim. Skórzana tapicerka z podgrzewaniem i wentylacją umili najdłuższą podróż. Auto wyposażono w baterię o pojemności 11,5 kWh, co umożliwia pokonanie nawet 50 kilometrów w cyklu bezemisyjnym. Kolejny plus za osiągi – 6,1 s do 100 km/h i średnie zużycie paliwa na poziomie 2 l. Do dyspozycji ma 292 KM, 420 Nm i automatyczną, 8-biegową skrzynię.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.