Gazeta.pl
WeekendWiadomościSportPlotekNextKulturaKobietaDzieckoTOK FMAvanti24
PocztaTuba.FMZaloguj się
Szukaj

Na takiego SUV-a czekaliśmy. Z napędem na cztery koła i dynamicznymi silnikami

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Na takiego SUV-a czekaliśmy. Z napędem na cztery koła i dynamicznymi silnikami
Mazda może pochwalić się jednym z najważniejszych aut w segmencie SUV-ów. Mazdę CX-5 zaprojektowano w oparciu o filozofię KODO. Sekret tkwi również w Jinba Ittai i technologii Skyactiv. Kolejne argumenty stanowią napęd na cztery koła, przestronne i bogato wyposażone wnętrze, a także możliwość holowania przyczepy o masie własnej sięgającej nawet dwóch ton. Sprawdzamy, w czym tkwi sekret japońskiego SUV-a.

KODO

Praca nad nowym modelem pochłania dziesiątki milionów dolarów i wiele lat pracy. W procesie projektowania Mazdy nic nie jest w stanie zastąpić sprawności i delikatności ludzkich dłoni. Filozofią projektową marki jest KODO – Dusza ruchu – która zakłada tworzenie samochodów pełnych życia i indywidualizmu. Takumi, czyli japońscy mistrzowie szlifierskiego rzemiosła, od 20 lat intensywnie pracują nad obróbką metalu. Połacie blachy kształtowane ręką artystów wychodzą ponad klasyczny wymiar designu. Liczy się regularność, dzięki czemu każdy z modeli Mazdy ma indywidualny styl i nieszablonowy wygląd.

SPRAWDŹ CENĘ

Jinba Ittai

W wieloletnim procesie budowania nowego modelu biorą udział zarówno konstruktorzy, jak i projektanci z kilku różnych dziedzin. Mają za zadanie umieścić kierowcę w centrum uwagi i zapewnić mu maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Filozofia tworzenia samochodów Mazdy jest zgodna z japońską tradycją Jinba Ittai, oznaczającą jedność wprawnego jeźdźca z wierzchowcem. Samochód i kierowca powinni tworzyć perfekcyjną harmonię. Wszystkie zastosowane technologie mają sprawiać, by kierowca mógł czerpać maksymalną przyjemność z prowadzenia.



SKYACTIV

Benzynowe silniki o pojemności 2 (165 KM) i 2,5 litra (194 KM), cechują się dobrą elastycznością i wysoką kulturą pracy. Można je łączyć z manualną lub automatyczną, 6-stopniową, hydrokinetyczną przekładnią oraz napędem na przednią lub obie osie. Taki tandem działa bez zarzutu i rozsądnie obchodzi się z paliwem. Ponadto, dzięki braku turbosprężarki i wielu skomplikowanych elementów osprzętu, wydatki serwisowe są się na dość niskim poziomie, a cała jednostka ta w oczach mechaników uchodzi za trwałą i bezawaryjną przez kilkaset tysięcy kilometrów.

Bogate wyposażenie

Mazda wykrywa ograniczenia prędkości i zakazy wjazdu, a aktywne reflektory optymalizują oświetlenie drogi. Nie oślepiają kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka i jednocześnie wydłużają zasięg na nieoświetlonym pasie ruchu. Na długiej liście wyposażenia znajdziemy też zaawansowane multimedia z dotykowym ekranem o przekątnej 10,25 cala. Zestaw uzupełnia przezierny wyświetlacz, kamera cofania, nawigacja i adaptacyjny tempomat dopasowujący prędkość i odległość do poprzedzającego pojazdu.

Atrakcyjna oferta

Mazda po modernizacji zyskała na nowoczesności, praktyczności i przyjemności z prowadzenia. To jeden z nielicznych SUV-ów tej wielkości, który nie boi się dynamicznej jazdy. Sprawdzi się też w trudniejszym terenie, dzięki zaawansowanemu systemowi AWD. Wybierając się w długą podróż, możemy też korzystać z bagażnika, którego maksymalna pojemność wynosi aż 1600 litrów. Ponadto, warto zwrócić uwagę na atrakcyjną ofertę. Dla rocznika 2021 do podstawowej wersji dostępny jest imponujący wyposażeniem Pakiet Plus o wartości 8000 zł za 1 zł. Decydując się na elastyczny leasing, auto dostępne jest od 918 zł netto miesięcznie.


REDAKCJA

Autotrader.pl

Gazeta.plWiadomościSportBiznesGazeta WyborczaPracaProgram TVBuzzPogodaWideoWyniki LottoTOK FM
PocztaFacebookNewsletter

Copyright © Agora SA

O NasReklamaPrywatnośćWszystkie artykuły