Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Na tego SUV-a czekały rodziny. Sprawdzi się w każdych warunkach

Jaka jest recepta na solidnego, rodzinnego SUV-a? Odpowiednia przestrzeń, duży, funkcjonalny bagażnik, mocne jednostki napędowe i liczne systemy bezpieczeństwa. Takie auta wybierają Europejczycy, co tylko potwierdzają liczby. Od 2017 Karoq trafił do około pół miliona klientów, a wyniki pomoże wyśrubować właśnie wprowadzona odmiana po liftingu. Jest jeszcze nowocześniejsza i bardziej wyrazista. Do tego rozsądnie wyceniona. Prześwietlamy ofertę.

Rzuca się w oczy

Trudno obok tej SKODY przejść obojętnie. Tym bardziej, że odmiana po liftingu zyskała nowe lakiery nadwozia i wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze nawet 19 cali. Jeśli postawimy na specyfikację Sportline, możemy liczyć na wiele kontrastowych elementów utrzymanych w czarnym kolorze. Kompaktowego SUV-a warto też wyposażyć w matrycowe reflektory LED. Dynamicznie analizują sytuację na drodze, by optymalizować szerokość i długość strumienia świetlnego. Tym samym, widzimy znacznie więcej i nie oślepiamy kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka i tych w poprzedzających pojazdach.

Bezpieczeństwo na pierwszym planie

Kolejny punkt to bezpieczeństwo. Osoby spędzające sporo czasu na ekspresówkach i autostradach, powinny zacząć konfigurację auta od adaptacyjnego tempomatu działającego do 210 km/h. Występuje w pakiecie z systemem Front Assist. Pozwala utrzymywać stałą prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu. W razie wykrycia przeszkody (innego auta lub pieszego), komputer w trybie awaryjnym uruchomi hamulce, po wcześniejszym wysłaniu dźwiękowego i graficznego ostrzeżenia. Jeśli uruchomimy układ utrzymujący auto w pasie ruchu, zyskamy w ograniczonym czasie samochód autonomiczny.

Adaptacyjne zawieszenie

Kolejny element na liście stanowi zawieszenie adaptacyjne. Dynamic Chassis Control oferuje kierowcy wybór profilu jazdy dopasowujący parametry do indywidualnych preferencji. Po wciśnięciu Driving Mode Select, na centralnym ekranie pojawią się tryby jazdy – Comfort, Normal, Sport i Individual. Każdy z nich inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, dwusprzęgłową, opcjonalną skrzynię DSG i charakterystykę amortyzatorów. To ważne z uwagi na różną jakość dróg. Na tych gorszych, wydajnie spisze się moduł komfortowy efektywnie pochłaniający ubytki w asfalcie. Jeśli chcemy wykorzystać potencjał doładowanego silnika, warto postawić na ustawienie sportowe.

Autonomiczne parkowanie

Rear Trafic Alert wspomaga wyjazd z miejsca parkingowego tyłem. Za pomocą sygnałów świetlnych i dźwiękowych ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony. Dobrze sprawdza się w mieście, gdzie duże samochody ograniczają widoczność podczas podstawowych manewrów. Karoq potrafi również rozpoznawać znaki drogowe oraz autonomicznie parkować prostopadle i równolegle tyłem. Trailer Assist ułatwi natomiast zajmowanie miejsca parkingowego z przyczepą. Manewry parkingowe jeszcze nigdy nie były tak łatwe i przyjemne.

Spory potencjał pod maską

W palecie silników znajdziemy propozycje o mocy od 110 do 190 koni mechanicznych. Zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne łączą się z manualnymi, 6-stopniowymi przekładniami lub 7- biegowymi, dwusprzęgłowymi automatami. Opcjonalny jest też napęd na cztery koła oraz adaptacyjne zawieszenie z kilkoma trybami jazdy do wyboru. Najmocniejszy wariant wysokoprężny (150 KM, 340 Nm, DSG i AWD) przyspiesza do setki w 8,7 sekundy i rozpędza się do 204 km/h. W cyklu średnim zużywa zaledwie od 4,8 do 5,3 litra na 100 kilometrów.

Oferta na każdą kieszeń

Karoq to dopracowany model zdolny zapewnić wysoki komfort nie tylko w mieście, lecz również podczas długich podróży autostradowych. W bagażniku zmieści nawet 1810 litrów, a czas na pokładzie umili nowoczesnymi multimediami z dotykowym ekranem o przekątnej 9,2 cala. Ze smartfonami łączy się bezprzewodowo. Następny argument stanowi cena i elastyczne programy leasingowe lub kredytowe. Wystarczy ustalić wysokość wkładu własnego, czas trwania finansowania i cieszyć się miesięczną ratą uszytą na każdą kieszeń.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA