Najpopularniejszy pick-up wjedzie wszędzie. Sprawdzamy jego możliwości!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Najpopularniejszy pick-up wjedzie wszędzie. Sprawdzamy jego możliwości!
Tego samochodu nie trzeba nikomu przedstawiać. Ranger jest znakiem rozpoznawczym Forda, zwłaszcza w jeszcze mocniej uterenowionej specyfikacji Raptor. Króluje w europejskich rankingach sprzedaży. Nic dziwnego, bowiem ma osobowy charakter z potężnymi możliwościami przewozowymi, a napęd na cztery koła sprawia, że wjedziemy nim niemal wszędzie. Sprawdzamy, jakimi cechami przekonuje kultowy model.

Kilka wersji wyposażenia

Ranger występuje w czterech rodzajach nadwozia, a najpopularniejszą odmianą jest ta z podwójną kabiną mieszczącą pięć osób. Do tego należy doliczyć kilka specyfikacji wyposażeniowych. Ciekawie przedstawia się wersja Limited z reflektorami Full LED i chromowanym orurowaniem skrzyni ładunkowej. Wildtrak wyróżnia się off-roadowym pakietem ze stalowymi osłonami silnika i skrzyni rozdzielczej, a także sportową nakładką przedziału ładunkowego. Szczyt gamy przewidziano dla Raptora z przeprojektowanym zawieszeniem i elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.

Długa lista dodatków

Toporność była typowa dla pick-upów sprzed dwóch dekad. Obecnie to pełnowartościowe auta o bardzo komfortowym charakterze. Obszerne fotele można wyposażyć w elektryczną regulację i podgrzewanie. Bazowe wersje zawierają materiałową tapicerkę, a tapicerka skórzana lub częściowo skórzana jest standardowym elementem wyposażenia wersji Limited, Wildtrak i Raptor. Długa lista wyposażenia gwarantuje szeroką możliwość personalizacji. Obejmuje ona nie tylko system automatycznego parkowania czy układ utrzymania auta w pasie ruchu, lecz również rozpieszcza multimediami z dotykowym, 8-calowym ekranem dotykowym współpracującym z Apple CarPlay i Android Auto.

Na tych silnikach można polegać

Pick-upy to auta, które pracują pod dużym obciążeniem. W związku z tym nie dziwi obecność w palecie mocnych, dopracowanych jednostek wysokoprężnych. Ford proponuje diesla 2.0 EcoBlue BiTurbo, który występuje w wersji o mocy 213 KM, zapewniając moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Potężne pokłady siły w połączeniu z zaawansowanym napędem na obie osie i automatyczną, 10-stopniową skrzynią automatyczną gwarantują świetną elastyczność. Alternatywą jest 6-stopniowa przekładnia manualna dostępna w wariancie 2.0 EcoBlue 170 KM. Wszystkie warianty spełniają wyśrubowaną normę Euro 6.2.

Niemal nieograniczone możliwości

Maksymalna ładowność wynosi 1252 kg. Ford może też holować przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony. Nie musimy się też obawiać trudniejszych warunków. 23 cm prześwitu w połączeniu z kątem natarcia 28, kątem zejścia 27 i przechyłu bocznego na poziomie 25 stopni, pozwalają dojechać tam, gdzie większość SUV-ów się podda. Jeszcze więcej oferuje Raptor. Ta niezwyciężona odmiana została wzmocniona i osadzona nieco wyżej, by zapuszczać się w niedostępne ostępy. Potrafi brodzić w wodzie o głębokości 85 cm, a jego zawieszenie opracowane przez najlepszych inżynierów z legendarnego zespołu Ford Performance powoduje, że dla tego pick-upa nie ma niedostępnych miejsc, niezależnie od nawierzchni drogi.

Wielozadaniowy

Pick-upy Forda z powodzeniem mogą pełnić funkcję auta komfortowego do codziennej jazdy. To zasługa między innymi wielu systemów wsparcia. Na pokładzie Forda znajdziemy adaptacyjny tempomat, układ rozpoznawania znaków drogowych i system zapobiegania kolizjom. Ponadto w ramach bieżącej kampanii promocyjnej, auto jest dostępne z rabatem sięgającym 35 tysięcy złotych. W ofercie dostępny jest także elastyczny leasing Ford Leasing Opcje na preferencyjnych warunkach z miesięczną ratą netto od 1 059 zł netto miesięcznie, przy opłacie wstępnej na poziomie 15 proc. i okresie leasingu na 36 miesięcy.  Liczba samochodów ograniczona.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.