Nietuzinkowy SUV od Forda. Nadjeżdża piękna i niezwykle zwinna w mieście Puma

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Nietuzinkowy SUV od Forda. Nadjeżdża piękna i niezwykle zwinna w mieście Puma
Puma to sport zaklęty w kształcie SUV-a. Oferuje nowoczesne rozwiązania, sylwetkę praktycznego SUV-a i bardzo dużo sportowego charakteru. Hybrydowe technologie i wnętrze spełniają potrzeby dynamiczne usposobionych klientów. Sprawdzamy, jakie asy w rękawie skrywa ten zaprojektowany dla Europejczyków samochód, bo wzrost sprzedaży rok do roku to aż 67%.

Wyrazisty

Trudno odmówić Pumie charyzmy. Ten najmniejszy w gamie SUV wygląda dynamicznie i tak też się prowadzi. Ma 418,5 cm długości, a rozstaw osi wynosi 259 cm. Występuje w kilku specyfikacjach, ale to wersja ST-Line Vignale zapewnia najwięcej wygody i luksusu. To m.in. 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, w pełni LED-owe reflektory, cechujące się wysoką efektywnością, przyciemnione szyby w tylnej części nadwozia i wydatny spojler na szczycie pokrywy bagażnika. Ciekawe uzupełnienie stanowią liczne elementy chromowane i sportowe proporcje nadwozia. W gamie mamy także wersję ST X, która dodaje Pumie sportowego charakteru.

Potężny bagażnik

Puma oferuje sporo miejsca dla czterech wysokich pasażerów. Z pomocą na wakacyjne wyjazdy przychodzi bagażnik, który wyposażono w elastyczną osłonę przestrzeni bagażowej, która otwiera się razem z tylną klapą. W standardowej konfiguracji bagażnik pomieści 456 l, ale pod podłogą umieszczono przegrodę Mega Box o pojemności 80 litrów. Umożliwia przewożenie przedmiotów o wysokości do 115 cm, a dodatkowo ma wodoodporną powłokę i korek spustowy, co ułatwia czyszczenie wodą. Jeśli złożymy asymetryczne oparcie kanapy, pojemność rośnie do 1216 l - to jeden z lepszych wyników w segmencie. Dobre wrażenie robią też materiały wykończeniowe. Większość plastików jest miękka i przyjemna w dotyku. Jeśli zdecydujemy się na odmianę ST-Line, możemy liczyć na dekory wykończone czerwoną nicią. Plus za dobrze wyprofilowane fotele z wszechstronną regulacją.

Gadżety i systemy bezpieczeństwa

Ford stawia na bezpieczeństwo. To nie tylko statyczne reflektory Full LED. Puma wychodzi przed szereg i oferuje podgrzewaną szybę przednią, aktywne utrzymanie auta w pasie ruchu, adaptacyjny tempomat oraz rozpoznawanie znaków drogowych i wspomaganie manewrów parkowania równoległego i prostopadłego. Na tym nie koniec. Dostępne są też 12,3-calowe wirtualne wskaźniki oraz centralny ekran o przekątnej 8 cali. Współpracuje z Android Auto, Apple CarPlay, jak również z trójwymiarową nawigacją z mapami całej Europy.



Klasycznie lub z hybrydą

Nowoczesny napęd to podstawa w modnym SUV-ie. Z tego założenia wyszli konstruktorzy, oferując dobrze znaną i wielokrotnie nagradzaną jednostkę 1.0 EcoBoost, która w Pumie ma 95 KM i 170 Nm. Dostępna jest także miękka hybryda o mocy 125 km.  
Występuje w połączeniu z manualną, 6-stopniową skrzynią lub 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem. Szczyt gamy zarezerwowano dla wersji o mocy 155 KM i 220 Nm. To miękka hybryda, która zużywa w cyklu mieszanym od 5,5 do 5,7 l/100 km. Producent przygotował także wersję ST, czyli sportową odmianę miejskiego SUV-a. Puma ST oferuje aż 200 KM i 320 Nm, które na pewno przypadną do gustu kierowcom o bardziej dynamicznym usposobieniu.


Zwinna Puma atrakcyjnie wyceniona

Puma została bardzo ciepło odebrana przez klientów. W zeszłym roku Europejczycy kupili blisko 120 tysięcy sztuk tego modelu i nie ma w tym nic dziwnego. Auto pewnie zachowuje się na drodze, jest niezwykle przestronne, dobrze wykonane i wygodne. To model wysokiej jakości. Przekonuje też szerokimi możliwościami personalizacji, licznymi systemami czuwającymi nad bezpieczeństwem i oszczędnymi, a zarazem dynamicznymi jednostkami napędowymi. Wyróżnia się również oryginalnym projektem. Dodatkowo, została atrakcyjnie wyceniona. Jeśli zdecydujemy się na nową Pumę, możemy ją kupić w promocyjnej cenie od 69 900 zł. W leasingu Ford Leasing Opcje rata dla firm zaczyna się już od 635 zł netto miesięcznie, zaś wynajem dla firm od 875 zł netto miesięcznie.



REDAKCJA

Copyright © Agora SA