MATERIAŁ PROMOCYJNY

Nowa stylistyka MINI może zrobić furorę. Co powiecie na 300-konnego MINI Countryman?

Doskonale znany MINI Countryman od zawsze łączył w sobie nietuzinkowy design i funkcjonalność. Nowa wersja przyniosła ulepszenia w obu tych aspektach. Ulepszyć tak udany model, to było wyzwanie, ale producent stanął na wysokości zadania.

Jeszcze więcej przestrzeni

Nowy MINI Countryman wyraźnie urósł i oferuje jeszcze więcej przestrzeni i funkcjonalności. Jest wyższy, dłuższy, ma większy rozstaw osi i szersze siedzenia. To samochód dla całych rodzin, ale wciąż pełnoprawne MINI o niezwykle oryginalnej stylistyce, która sprawia, że nie sposób pomylić go z żadnym innym autem. Producent nazwał nowy język stylistyczny „Charismatic simplicity”, czyli „Charyzmatyczna prostota” a w wolnym tłumaczeniu, można byłoby to określić jako „wyrazisty minimalizm”. Wystarczy rzut oka na nowego MINI Countryman i od razu rozumiemy, o co chodzi. Uwagę przyciąga zwłaszcza przednia część, bo tutaj zmiany są szczególnie wyraźne. Pionowa orientacja reflektorów, wyrazista, ośmiokątna atrapa chłodnicy i wyrzeźbiona maska nadają nadwoziu charyzmatyczny wyraz i solidny wygląd.

Czarujące wnętrze

Sprytnie zaprojektowane i przestronne wnętrze jest bardzo przyjemne dla oka. Panuje tu porządek, nowoczesność i minimalizm. Nie ma wyświetlacza za kierownicą. Jest za to opcjonalny wyświetlacz Head-Up oraz centralny wyświetlacz OLED, który stanowi panel interakcji MINI. System operacyjny pozwala intuicyjnie obsługiwać wszystkie funkcje pojazdu dotykowo lub za pomocą poleceń głosowych. Dużą uwagę poświęcono na wygląd interfejsu, który jest nowoczesny, stylowy, ale także przejrzysty. Wrażenia z użytkowania są jeszcze lepsze dzięki wysokiej jakości szklanej krawędzi ekranu. Wnętrze nabiera jeszcze przyjemniejszego klimatu, dzięki trybom MINI Experience, które odmieniają atmosferę za pomocą projektora wyświetlającego specjalne grafiki na desce rozdzielczej oraz oświetlenia ambientowego. Trzeba także pochwalić jakość wykorzystanych materiałów oraz przywiązanie uwagi do detali.

Wrażenia z jazdy

Domeną samochodów MINI było zawsze znakomite, gokartowe prowadzenie. W przypadku tego modelu nie jest inaczej. MINI Countryman C ma napęd na przednie koła, a układ napędowy generuje 170 KM, przy czym 156 KM pochodzi z silnika spalinowego, a dodatkowe wsparcie zapewnia silnik elektryczny generujący 20 KM. MINI Countryman JCW oferuje natomiast zawrotną moc wynoszącą 300 KM. Sprint do setki zajmuje tu zaledwie 5,4 sekundy, a napęd przekazywany jest na cztery koła. Doskonałą dynamikę jazdy zapewniają także większy rozstaw kół oraz osi, a także bardzo precyzyjny układ kierowniczy. Na pokładzie znajduje się także wiele inteligentnych systemów, które czuwają nad bezpieczeństwem i wspierają kierowcę, a nawet mogą dostosowywać charakter prowadzenia do jego oczekiwań.

Materiał promocyjny marki MINI

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.