Pewna na drodze i dobrze wyceniona. Z Kugą łatwo się zaprzyjaźnić

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Pewna na drodze i dobrze wyceniona. Z Kugą łatwo się zaprzyjaźnić
To już trzecie wcielenie jednego z najlepiej jeżdżących w segmencie kompaktowych SUV-ów. Językiem stylizacyjnym nawiązuje do najnowszego Focusa i Pumy. Auto czerpie najlepsze cechy z pierwowzoru i oferuje szeroką paletę napędów. Postanowiliśmy prześwietlić promocyjną ofertę aby sprawdzić, czy to właściwy moment na kupno tego modnego auta.

Kuga na kilka sposobów

Gdy pierwsza generacja pojawiła się w 2008 roku na europejskich drogach, błyskawicznie przypadła do gustu zarówno dziennikarzom, jak i klientom. Skradła serca dobrymi właściwościami jezdnymi i wydajnym opcjonalnym napędem na cztery koła. Najnowsze trzecie wcielenie jest jest bardziej wszechstronne. Może pochwalić się sporymi rozmiarami. Auto oparte na globalnej architekturze C2 ma 461,5 cm długości, 188 cm szerokości i 166,5 cm wysokości. Kuga występuje w dynamicznie wystylizowanej odmianie ST-Line, komfortowej Titanium, a także luksusowej Vignale.

Atrakcyjny design

Niezależnie od wybranej wersji, Ford przekonuje zgrabnymi proporcjami nadwozia i długą listą dodatków z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Jednym z argumentów przemawiających za nowym modelem są aktywne, w pełni LED-owe reflektory. Auto osadzone na 18 lub 20-calowych obręczach ze stopów lekkich wyróżniają dodatkowo dynamiczne przetłoczenia, chromowane akcenty dekoracyjne, a także elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika. Wystarczy ruch nogi pod tylnym zderzakiem, by uzyskać dostęp do bagażnika o pojemności od 475 do 1534 litrów.

Długa lista wyposażenia

Projektanci dobrze przygotowali Kugę do walki o dominację w segmencie kompaktowych SUV-ów. Zimą docenimy podgrzewaną przednią szybę, kierownicę, fotele i skrajne siedzenia drugiego rzędu. Długą podróż umilą mocno wyprofilowane i wygodne fotele pokryte tapicerką materiałową lub skórzaną. Korzystnie też przedstawia się wirtualny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, a także centralny monitor zawiadujący multimediami. Ma wielkość 8 cali, współpracuje z kamerą cofania, nawigacją i smartfonami opartymi na Apple CarPlay i Android Auto.

Diesel na długie trasy

SUV-y są wygodne nie tylko w codziennej, wielkomiejskiej eksploatacji, lecz również podczas przemierzania długich dystansów. W takich warunkach warto postawić na diesla, któremu nie brakuje elastyczności. Wysokoprężny motor okazuje się też oszczędny. 1.5 EcoBlue rozwija 120 KM i 300 Nm. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub 8-biegowym automatem. W cyklu mieszanym zużywa od 5,1 do 5,3 litra. Jeszcze korzystniej w tej kwestii wypada 2-litrowy motor o mocy 150 KM – od 5,0 do 5,2 l/100 km. Zastosowano w nim 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Szczyt gamy zarezerwowano dla 2.0 EcoBlue – 190 KM i 400 Nm. W standardzie ma automatyczną przekładnię i napęd na cztery koła.

Benzyna, a może hybryda ładowana z gniazdka?

Miłośnicy jednostek benzynowych też mają w czym wybierać. Podstawowy silnik to 1.5 EcoBoost wsparty doładowaniem. Osiąga 120 KM lub 150 KM. W obu przypadkach moment obrotowy wynosi 240 Nm. Jeszcze ciekawiej przedstawia się wersja ekologiczna. Klasyczna hybryda bazuje na benzynowym silniku 2.5 wspartym elektrycznym agregatem i samoładującymi się w czasie jazdy akumulatorami litowo-jonowymi. Dysponując gniazdkiem w domu lub biurze warto pochylić się na odmianą plug-in. Tutaj 2,5-litrowy silnik benzynowy jest wspierany przez elektryczny. Moc systemowa wynosi 225 KM, a dodatkowy akumulator ma 14,4 kWh pojemności. Zasięg w trybie bezemisyjnym wynosi 56 km, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 1,2 litra.

Kuga Cię wyręczy

Ford zbudował na wskroś nowoczesny samochód o charakterze rodzinnym. Cechuje się pewnym prowadzeniem, dopracowanymi jednostkami napędowymi i technologią pomagającą w codziennym życiu. To przede wszystkim adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go oraz system utrzymujący auto w pasie ruchu. Czujniki wychwytujące pojazdy w martwym polu uchronią przed ewentualną kolizją ingerując w układ kierowniczy. To nie koniec atrakcji. Korzystając z bieżącej kampanii promocyjnej, możemy liczyć na rabat do 22 500 zł. W elastycznym leasingu wersja 1.5 EcoBoost Titanium dostępna jest od 619 zł brutto miesięcznie.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA