Pewne właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa okraszony wysokimi rabatami. Sprawdzamy ofertę SKODY

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Pewne właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa okraszony wysokimi rabatami. Sprawdzamy ofertę SKODY
Sztuczna inteligencja wkrada się do samochodów w coraz szybszym tempie. Zaawansowane systemy stanowią o bezpieczeństwie i komforcie podczas codziennej eksploatacji. Pozwalają też na autonomiczną jazdę w ograniczonym czasie. Gdyby nie regulacje prawne, wiele modeli potrafiłoby samodzielnie pokonać kilkadziesiąt kilometrów nie tylko na autostradzie, lecz również w mieście. Należą do nich SKODY, które dodatkowo zyskały opcjonalną opiekę serwisową do 160 tysięcy kilometrów. Sprawdzamy, czy warto postawić na modele najpopularniejszego w Polsce producenta.

Elektronika na straży bezpieczeństwa

Z każdą kolejną generacją, auta rosną i stają się nieco cięższe. Wynika to między innymi z faktu stosowania wysokogatunkowej stali, samych gabarytów i licznych modułów czuwających nad bezpieczeństwem podczas codziennej eksploatacji. Sens stosowania zaawansowanej technologii potwierdzają wymagające testy zderzeniowe Euro NCAP. To właśnie w nich najnowsze modele SKODY śrubują wyniki. Jaką mamy z tego korzyść? Zwłaszcza teraz, gdy na drogach zalega śnieg, lód i grozi nam nieostrożność innych kierowców, systemy potrafią uchronić przed kolizjami nie tylko z samochodami, lecz również z pieszymi i dużymi zwierzętami.

Aktywne reflektory LED-owe

LED-owe światła powoli stają się standardem, ale nie w każdym aucie okazuje się wystarczająco wydajne. W tej kwestii, Skoda poczyniła wyraźny postęp, dzięki czemu każdy model możemy doposażyć w diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów. W najnowszej Octavii i Superbie, dostępne są jeszcze bardziej zaawansowane światła matrycowe o zasięgu kilkuset metrów. Są aktywne, dzięki czemu strumień świetlny dopasowuje się do warunków na drodze. Dzięki optymalizacji, kierowca może z powodzeniem śledzić sytuację na poboczu, a użytkownicy poprzedzających pojazdów i tych nadjeżdżających z naprzeciwka, nie są oślepiani.

Adaptacyjne zawieszenie

Kolejny element na liście stanowi zawieszenie adaptacyjne. Dynamic Chassis Control oferuje kierowcy wybór profilu jazdy dopasowujący parametry do indywidualnych preferencji. Po wciśnięciu Driving Mode Select, na centralnym ekranie pojawią się tryby jazdy – Comfort, Normal, Sport i Individual. Każdy z nich inaczej ustawia układ napędowy, kierowniczy, dwusprzęgłową, opcjonalną skrzynię DSG i charakterystykę amortyzatorów. To ważne z uwagi na różną jakość dróg. Na tych gorszych, wydajnie spisze się moduł komfortowy efektywnie pochłaniający ubytki w asfalcie. Jeśli chcemy wykorzystać potencjał doładowanego silnika, warto postawić na ustawienie sportowe.

Aktywny tempomat

Osoby spędzające sporo czasu na ekspresówkach i autostradach, powinny zacząć konfigurację auta od adaptacyjnego tempomatu działającego do 210 km/h w KAMIQU lub SUPERBIE. Występuje w pakiecie z systemem Front Assist. Pozwala utrzymywać stałą prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu. W razie wykrycia przeszkody (innego auta lub pieszego), komputer w trybie awaryjnym uruchomi hamulce, po wcześniejszym wysłaniu dźwiękowego i graficznego ostrzeżenia. Jeśli uruchomimy układ utrzymujący auto w pasie ruchu, zyskamy w ograniczonym czasie auto autonomiczne.

Łatwe parkowanie

Rear Traffic Alert wspomaga wyjazd z miejsca parkingowego tyłem. Za pomocą sygnałów świetlnych i dźwiękowych ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony. Dobrze sprawdza się w mieście, gdzie duże samochody ograniczają widoczność podczas podstawowych manewrów. OCTAVIA, SCALA, KAROQ i KODIAQ potrafią również rozpoznawać znaki drogowe oraz autonomicznie parkować prostopadle i równolegle tyłem. Trailer Assist ułatwi natomiast zajmowanie miejsca parkingowego z przyczepą.

Rozszerzamy parasol ochronny

Nie dość, że w modelach SKODY możemy otrzymać wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, z pomocą przyjdzie również pakiet Premium Care pozwalający na utrzymanie auta w nienagannej kondycji technicznej. Zakłada rozszerzenie pełnej opieki serwisowej do 4 lat i nawet 160 tysięcy kilometrów. Wszelkie wymiany obejmują montaż oryginalnych, trwałych podzespołów. Przyda się też assistance w razie nieprzewidzianej awarii w trasie, przebitej opony lub zgubienia kluczyków. Bonus stanowią bezpłatne przeglądy okresowe.

Ile można zaoszczędzić?

Wiele systemów bezpieczeństwa otrzymujemy w standardzie, a inne pogrupowano w mocno przecenionych obecnie pakietach. Ponadto, wszystkie modele SKODY z rocznika 2020 objęto ograniczoną akcją promocyjną. Rabat na FABIĘ wynosi do 5500 zł. Decydując się na SCALĘ lub KAMIQA, zaoszczędzimy do 6500 zł. KAROQ to korzyść nawet 7 tys. zł. Tysiąc więcej zostanie w kieszeni po wybraniu OCTAVII. Najwięcej, bo nawet 17 tysięcy zł zyskamy, jeśli postawimy na KODIAQA albo SUPERBA. Warto się pospieszyć, bo auta znikają na pniu.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.