Pierwsza w historii i dodatkowo w pełni ekologiczna. Takiej Skody nie znaliście!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Pierwsza w historii i dodatkowo w pełni ekologiczna. Takiej Skody nie znaliście!
Duży, rodzinny SUV wcale nie musi być nudny. Nie musi też emitować szkodliwych związków do atmosfery. Życie w zgodzie ze środowiskiem i otoczeniem staje się globalnym trendem, co dostrzegli producenci samochodów. Nie dziwi zatem, że coraz więcej osób chce przemieszczać się bezszelestnie, wygodnym autem. W związku z tym, postanowiliśmy przyjrzeć się najnowszej ofercie Skody.

Rozmiary karoserii przekładają się na wnętrze

Enyaq jest przełomowym autem w palecie Skody. Został opracowany od podstaw i korzysta z modułowej płyty podłogowej stworzonej z myślą o elektrykach. To sprawia, że w przednich reflektorach zadomowiły się w pełni diodowe, matrycowe światła, a pokrywa bagażnika unosi się elektrycznie. Wrażenie robią też rozmiary. Przyjazny środowisku model ma 465 cm długości, 188 szerokości i 161,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 276,5 cm. To wynik na poziomie samochodów z klasy średniej. Takie parametry znajdują odzwierciedlenie w przedziale pasażerskim.

Potężny bagażnik

Szerokość wnętrza z przodu wynosi aż 151 cm. Wygodne fotele można wyposażyć w elektryczną regulację z pamięcią ustawień i funkcję masażu. Skórzana tapicerka jest łatwa w czyszczeniu i występuje w kilku wersjach kolorystycznych. Równie dużo miejsca jest w drugim rzędzie, gdzie kanapa rozpieszcza długim siedziskiem. Wybierając się w dłuższą podróż, docenimy bagażnik o pojemności od 585 do 1710 litrów. Po złożeniu oparcia, uzyskujemy niemal płaską podłogę wprost do przewożenia dużych przedmiotów. 

Materiały z wysokiej półki

Konstruktorzy nie szczędzili środków na dopracowanie kokpitu. Całość jest przejrzysta i wykonana z wysokiej próby tworzyw. Większość jest miękka i przyjemna w dotyku. Elegancki ton podkreśla stylowe, diodowe oświetlenie. Kolory możemy dowolnie zmieniać przechodząc przez całą paletę barw. Na pokładzie nie brakuje pojemnych schowków i miejsca na smartfona z indukcyjną ładowarką. Cieszy obecność rolet w drugim rzędzie i liczne gniazda USB-C. W parkowaniu na zatłoczonych parkingach w sukurs przyjdzie kamera cofania wraz z czujnikami.

Bogate wyposażenie w standardzie

Skoda oferuje kilka poziomów wyposażenia, ale już w standardowej odmianie Enyaq iV 60 możemy liczyć na wiele. O komfort w upalne dni dba dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. W deszczowe docenimy obecność parasolki schowanej w przednich drzwiach. Dostępu do pojazdu strzeże bezkluczykowy system, dzięki któremu uruchomimy elektryczną maszynerię poprzez przestawienie drążka skrzyni biegów. Do obsługi multimediów, nawigacji i audio przewidziano centralny ekran o przekątnej 13 cali. Ma przyjemną grafikę i wysoką responsywność.

Długa lista udogodnień

W kolejnych specyfikacjach dostajemy jeszcze więcej. Lista przywodzi na myśl auta z metką premium. Osoby ceniące dobre właściwości jezdne i żądne szybkie wpisywania auta w ciasne łuki, docenią obecność mocno wyprofilowanych foteli z zintegrowanymi zagłówkami. O wysokich osiągach napędu przypominają dekory wykonane z włókna węglowego i trójramienna kierownica z podgrzewaniem i manetkami do ustawienia stopnia rekuperacji. Odmiana Sportline to także utwardzone zawieszenie i progresywny układ kierowniczy. Całość daje mnóstwo pewności na asfalcie.

Korzystna relacja ceny do jakości

Enyaq wprowadza mnóstwo świeżości do zbioru aut elektrycznych. Ma wyrazisty design, bardzo dobre właściwości jezdne, a także kabinę mieszczącą komplet pasażerów w komfortowych warunkach. Auto świetnie sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również w długiej trasie. Długa lista dodatków sprawi, że z żalem będziemy wysiadać z tej nowatorskiej Skody. Nie możemy też zapominać o elastycznym programie leasingowym z niską ratą miesięczną i pełnym pakietem serwisowym.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA