Potężny SUV przemieszczający się bezszelestnie. Przekonuje osiągami i luksusem

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Potężny SUV przemieszczający się bezszelestnie. Przekonuje osiągami i luksusem
Doświadczenia Mercedesa z prądem trwają od ponad 110 lat. Pierwsze auta elektryczne powstawały w niemieckich zakładach na początku XX wieku. Obecnie mamy do czynienia z nowoczesnymi pojazdami, które wciskają w fotel osiągami, a rozpieszczają luksusem i zasięgiem. EQC idealnie wpisuje się w aktualne trendy. Jest wszechstronnym SUV-em z wydajnym napędem na cztery koła i atrakcyjnym designem. Jakie jeszcze trzyma asy w rękawie? Prześwietlamy ofertę.

Atrakcyjna, dynamiczna sylwetka

Mercedes EQC ma 476 cm długości, 188 cm szerokości i 162 cm wysokości. Rozstaw osi to 287 cm. Dwubryłowa sylwetka jest atrakcyjna i wybiega stylizacją w przyszłość. Wyróżnia się też niskim współczynnikiem oporu powietrza, który w zależności od specyfikacji wynosi od 0,27 do 0,29. Ze spalinowymi odmianami łączy go zaledwie 15 procent elementów, resztę opracowano na nowo. Duży plus za wydajne, matrycowe reflektory LED o aktywnym snopie świetlnym. Ciekawe rozwiązanie stanowi też diodowa listwa przechodząca przez całą pokrywę bagażnika.

Rozszerzona rzeczywistość

Mercedes EQC 400 4MATIC wykorzystuje podzespoły znane z Klasy A, C i E. Mamy więc duże wyświetlacze przed oczami kierowcy i w centralnej części kokpitu, a także charakterystyczny gładzik między fotelami. Multimediami, nawigacją, a także klimatyzacją można sterować głosowo po wypowiedzeniu hasła „hej Mercedes”. Obsługa jest intuicyjna, mimo zaawansowanego menu i mnogości opcji. Kokpit może się też podobać z uwagi na wysoką jakość wykończenia i atrakcyjnie zaprojektowane detale.

Sportowe osiągi

408 KM i 760 Nm dostępnych od startu to wartości zarezerwowane dla samochodów stricte sportowych lub elektrycznych. Tu dochodzi jeszcze napęd na obie osie i elektronika zapobiegająca poślizgom. 2,5-tonowy pojazd rozpędza się do setki w 5,1 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 180 km/h. Wartości te w zupełności wystarczają do dynamicznej jazdy. Nie możemy też zapomnieć o zasięgu. Według najnowszych norm WLTP, EQC przejedzie w cyklu mieszanym od 374 do 414 kilometrów.

8 zł na 100 km

Jeśli założymy, że średnie zapotrzebowanie na energię wynosi 23 kWh, pokonanie 100 kilometrów będzie kosztować 8,05 zł. W tym miejscu zaznaczamy, że to wartość wynikająca z 35 groszy za 1 kW w taryfie nocnej (stawka różni się w zależności od operatora). Możemy też korzystać z szybkich ładowarek, których znajdziemy przy polskich drogach aż 462. Decydując się na takie złącze, uzupełnianie energii od 10 do 80 procent przy napięciu wynoszącym 400V zajmie 40 minut.

Wiele korzyści, niska rata

EQC wprowadza Mercedesa w przyszłość. Warto pamiętać, że to nie tylko nowoczesny design, zaawansowane multimedia, napęd na cztery koła, wysokiej jakości materiały i dobre właściwości jezdne. Możemy też swobodnie korzystać z buspasów i bezpłatnie parkować w wielu miastach zarówno w Polsce, jak i w Europie. Dodatkowym atutem są atrakcyjne programy leasingowe pozwalające personalizować ofertę i dopasować ją do naszych możliwości finansowych.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.