Przestrzeń, zaawansowane technologie i bezpieczeństwo. Taki jest nowy VW Golf Variant

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Przestrzeń, zaawansowane technologie i bezpieczeństwo. Taki jest nowy VW Golf Variant
Pierwsza generacja rodzinnej odmiany Golfa pojawiła się w pierwszej połowie lat 90. Obecnie do salonów wjechała ósma generacja. Jest dopracowana pod względem mechanicznym, co przekłada się na precyzję i bezpieczeństwo prowadzenia. Nie brak jej też systemów wsparcia biernego i aktywnego, a także elektronicznych gadżetów nawiązujących do aut klasy premium. Niemieckie kombi występuje też w uterenowionej odmianie Alltrack z napędem na cztery koła. Sprawdzamy, jakie korzyści zapewnia oferta wyprzedażowa rocznika 2020.

Rynkowa nowość

Światowa premiera Varianta odbyła się w pierwszych dniach września zeszłego roku. Pierwsze sztuki przyjechały do polskich salonów pod koniec 2020, zatem mamy do czynienia z gorącą nowością i najświeższym kombi w segmencie C. Golf wyróżnia się odważną stylizacją naznaczoną licznymi przetłoczeniami, LED-owym oświetleniem (matrycowe LED-y w opcji), a także sporymi gabarytami. Względem poprzednika, auto urosło o 6,6 cm – ma 463,5 cm długości. Cechuje się też zgrabnymi proporcjami i rozstawem osi na poziomie 268,5 cm.

Przestrzeń i potężny bagażnik

Auto bazuje na najnowszym wcieleniu platformy MQB, dzięki czemu wnętrze jest przestronne i urządzone w nowoczesnym stylu. Miejsca w dwóch rzędach nie zabraknie dla czterech rosłych osób. Fotele możemy doposażyć w elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Są dobrze wyprofilowane i skutecznie trzymają ciało w zakrętach. Materiały wykończeniowe nawiązują jakością do pojazdów z metką premium. Przepastny jest też bagażnik. W standardowej konfiguracji mieści 611 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1642 l.

Nastrojowe oświetlenie i nowoczesne gadżety

Pokład można wzbogacić klimatyzacją automatyczną regulowaną w trzech strefach, 10-calowym ekranem przed oczami kierowcy oraz 8,25 lub 10-calowym wyświetlaczem w centralnej części. Co ciekawe, panel z włącznikiem świateł też ma obsługę dotykową. Monitor w centrum kokpitu można swobodnie personalizować. Przekonuje przejrzystym menu i atrakcyjną szatą graficzną. Łączy się też z internetem i pozwala korzystać z aplikacji przeniesionych ze smartfona. Atmosferę wewnątrz uprzyjemnia również nastrojowe oświetlenie LED-owe.

Sztuczna inteligencja

Ciekawostkę stanowi obecność elektronicznej szpery, a także menedżer dynamiki połączony z adaptacyjnym zawieszeniem. Optymalizuje trakcję i minimalizuje występowanie podsterowności. Golf reaguje na obecność pieszych oraz rowerzystów. Autonomicznie uruchomi hamulce, jeśli wykryje możliwość kolizji. Mamy również aktywny tempomat współpracujący z systemem wykrywania znaków i utrzymania auta w pasie ruchu. Elektronika potrafi przejąć sterowanie na kilkanaście sekund. To przedsmak autonomicznej jazdy, która czeka nas w niedalekiej przyszłości.

Wydajne źródło napędu

Paletę jednostek napędowych otwiera benzynowy motor o pojemności litra. Trzycylindrowa jednostka generuje 110 KM. Żądni lepszej dynamiki powinni postawić na 1.5 TSI z układem miękkiej hybrydy – 130 lub 150 koni. Najmocniejszy wariant przyspiesza do setki w 8,5 sekundy. 250 Nm w zupełności wystarczy do żwawej jazdy. Ofertę uzupełnia 2-litrowy diesel – 115 lub 150 KM. Na liście opcji znajdziemy dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Topowy wariant wysokoprężny rozwija 200 KM, 400 Nm i potrzebuje zaledwie 7,1 s na sprint do 100 km/h.

Powiew świeżości ze sporym rabatem

Golf cieszy się ogromnym powodzeniem w Europie ze sprzedażą roczną przekraczającą 400 tysięcy egzemplarzy. Nowy Variant powinien jeszcze mocniej podnieść ten wynik. Nie tylko w klasycznej odmianie, lecz również jako Alltrack ze zwiększonym prześwitem i wydajnym napędem na obie osie. Biorąc pod uwagę, że auto zadebiutowało zaledwie kilka tygodni temu, obecna oferta jest nad wyraz atrakcyjna. Samochody z końca 2020 możemy kupić z korzyścią sięgającą do 6 tysięcy złotych. Wybierając elastyczny leasing, VW dostępny jest od 647 zł netto miesięcznie.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.