Renault wchodzi w nową erę. Rewolucyjny kompakt tylko z napędem elektrycznym

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Renault wchodzi w nową erę. Rewolucyjny kompakt tylko z napędem elektrycznym
Francuzi kochają awangardowe rozwiązania, dlatego nowe Renault Megane rozpoczyna nową erę w motoryzacji. Po raz pierwszy w historii ten kultowy model, który przez lata podbijał drogi w całej Europie, będzie dostępny wyłącznie w wersji elektrycznej.

Nietuzinkowy design

Obok nowego Renault Megane E-Tech nie sposób przejść obojętnie. Samochód wyróżnia się z tłumu sportową linią nadwozia z dopracowanymi elementami aerodynamicznymi. Model, który dotychczas kojarzył się z nadwoziem typu hatchback przeobraził się w nowoczesną i bardzo praktyczną sylwetkę crossovera. Stylowy wygląd dopełniają 20-calowe koła oraz takie inżynieryjne smaczki, jak np. klamki chowające się w drzwiach. Charakterystyczny układ przednich świateł Full LED oraz listwa tylnych lamp z efektem włókien 3D to technologiczny majstersztyk, jakiego na próżno szukać w samochodach konkurencji.


Kokpit skupiony na kierowcy

Elektryczne Renault otacza pasażerów nowoczesną technologią. Kokpit jest skierowany w stronę kierowcy, a wszystkie przełączniki na kierownicy zostały zaprojektowane i pogrupowane w taki sposób, żeby uwolnić miejsce i ułatwiać intuicyjną obsługę. Potężne ekrany o rekordowej powierzchni użytkowej 774 cm2 dostarczają rozrywkę i najważniejsze informacje w rozdzielczości HD. Zestaw liczników prezentuje dane, takie jak prędkość, nawigacja czy stan naładowania akumulatora. Ekran znajdujący się obok umożliwia szybki dostęp do najważniejszych funkcji samochodu i multimediów, a system OpenR Link od Google jest cały czas połączony z internetem.


Minimalistyczny design, maksymalna przestrzeń

Wnętrze elektrycznego Megane E-Tech zostało zaprojektowane w minimalistycznym stylu, ale z naciskiem na przytulną atmosferę. Do kabiny wprowadzono wiele innowacyjnych materiałów o wysokiej jakości, lecz z poszanowaniem środowiska. Tapicerka i panele drzwiowe wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu, a laserowo wycinane drewno lipowe okala deskę rozdzielczą, nadając jej luksusowego sznytu. Pasażerowie docenią brak tunelu przekładni, który pozwolił uzyskać więcej miejsca na nogi i schowki. Megane E-Tech doskonale pokazuje, jak przepastne potrafi być kompaktowe wnętrze.


Elektryzujące doznania z jazdy

Wystarczy wcisnąć przycisk start, wdepnąć w pedał gazu i rozpocząć podróż w absolutnej ciszy – bez niepotrzebnego hałasu i emisji spalin. Silnik elektryczny w Megane E-Tech jest pełen wigoru. Najmocniejszy wariant o mocy 220 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy. Jeszcze do niedawna takie wartości były zarezerwowane wyłącznie dla usportowionych samochodów. Błyskawiczna reakcja na gaz, niski środek ciężkości i bezpośredni układ kierowniczy dostarczą wspaniałych wrażeń. W nowoczesnej platformie ukryto akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh, który zapewnia zasięg nawet do 450 km. Bez względu na porę roku i warunki jazdy, zaawansowane technologie dbają o jak najlepsze zarządzanie energią. Kierowca i pasażerowie mogą się skupić wyłącznie na przyjemności z jazdy.


REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.