Rewolucja w Hyundaiu. Takiego auta nie spodziewali się nawet najstarsi górale!
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Nowa platforma
IONIQ 5 wyróżnia się odważnym designem podkreślonym licznymi przetłoczeniami i kanciastymi kształtami, które tworzą zgrabną całość. Auto oparto na nowej platformie E-GMP przewidzianej dla samochodów z napędem elektrycznym. Inżynierowie przyłożyli się do aerodynamiki, optymalizując nawet kształt 20-calowych obręczy ze stopów lekkich. Musimy też wspomnieć o sporych rozmiarach Hyundaia. Karoseria mierzy 463,5 cm długości, 189 szerokości i 160,5 wysokości. Potężny jest również rozstaw osi – 300 cm. To wartość przypisana do pojazdów klasy wyższej.
Nowatorskie wnętrze
Oryginalność modelu objawia się także wewnątrz. Kabinę wykończono wysokiej klasy materiałami i wyposażono w dwa ekrany o przekątnej 12 cali. Centralny ekran jest w pełni kompatybilny z urządzeniami bazującymi na systemach Android Auto i Apple CarPlay. Menu przejrzyste, a obsługa intuicyjna. Interesująca przedstawia się też przezierny Head Up z funkcją projekcji rozszerzonej rzeczywistości. Nie zabrakło też przemyślanych schowków i fotowoltaiki na dachu. Całość może się podobać i przyspiesza aklimatyzację.
Odpocznij w rozkładanym fotelu
Nowatorskich rozwiązań nie koniec. Kolejne stanowią rozkładane fotele przednie z opcjonalną regulacją elektryczną w wielu płaszczyznach. To sprawia, że możemy w nich odpocząć lub się zdrzemnąć na parkingu. Drugi rząd również możemy regulować, choć w mniejszym zakresie. Następny argument to bagażnik. W standardowej konfiguracji pochłonie 527 litrów, ale możemy go powiększyć do 1587 l. Konstruktorom udało się też wygospodarować schowek pod maską. W wersji tylnonapędowej zmieści 57, a w AWD 24 litry.
Potężne źródło mocy
Decydując się na Hyundaia, możemy wybrać jeden z trzech wariantów mocy. Pierwszy ma napęd na tylną oś i dysponuje mocą 170 KM i 350 Nm. Z baterią o pojemności 58 kWh przyspiesza do setki w 8,5 sekundy. Kolejny poziom to wersja o mocy 235 KM przekazująca parametry na cztery koła. Szczyt gamy zarezerwowano dla odmiany generującej 305 koni mechanicznych i 605 Nm. Litowo-jonowa bateria o pojemności 72,6 kWh pozwala przejechać prawie 500 km i gwarantuje sprint do setki w zaledwie 5,2 s. Prędkość maksymalną każdej specyfikacji ograniczono elektronicznie do 185 km/h.
Szybkie ładowanie i atrakcyjna oferta
Nowoczesnego Hyundaia możemy „tankować” ładowarkami o mocy nawet 350 kW. Dzięki temu już w pięć minut zwiększymy zasięg o 100 km, a ładowanie od 10 do 80 procent zajmie zaledwie 18 minut. Zewnętrzny port ładowania pozwala też uzupełniać energię w innych urządzeniach. Mocny punkt programu stanowi również 5-letnia gwarancja fabryczna bez limitu kilometrów. Ponadto, w ramach rządowej akcji „Mój elektryk”, możemy wnioskować o dofinansowanie na poziomie nawet 27 tysięcy złotych.