Rodzinny hatchback o dużym zasięgu na prądzie. Takiej oferty Francuzi jeszcze nie mieli
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Ekspresyjny design
Citroën od dekad podąża własną ścieżką, daleką od ogólnych kanonów motoryzacyjnych. I dobrze, bo dzięki temu dostajemy niebanalny samochód stawiający na wygodę i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. Ë-C4 ma 436 cm długości, a jego prześwit przekracza 15 cm. Nie ma zatem najmniejszych problemów z forsowaniem wysokich krawężników i zapadniętych studzienek. Kolejny plus za reflektory LED o dużym zasięgu. Spora powierzchnia przeszklona ułatwia przegląd pola. Rozstaw osi na poziomie 267 cm sprawia, że możemy liczyć na sporą przestrzeń w kabinie.
Miejsca nie zabraknie nikomu
Zgodnie z przewidywaniami, kabina rozpieszcza w obu rzędach. Masywne, obszerne fotele możemy doposażyć w elektryczną regulację i masaż. Zimą docenimy obecność podgrzewanej kierownicy. Dostępu do pojazdu strzeże bezkluczykowy system. Kanapę wyposażono dodatkowo w podłokietnik z uchwytami na napoje i otwór pozwalający na przewożenie długich przedmiotów. Na pokładzie znajdziemy też mnóstwo praktycznych i pojemnych schowków. Ten największy ma od 380 do 1250 litrów. Z powodzeniem pochłonie walizki na tygodniowy wyjazd urlopowy.
Duże, czytelne wyświetlacze
W przytulnym wnętrzu nie zabrakło dopracowanej elektroniki. Przed oczami kierowcy wpisano ekran o przekątnej 5,5 cala. Centralny ma aż 10 cali, zmienną grafikę i duże ikony pozwalające na sprawne przechodzenie między poszczególnymi zakładkami. Współpracuje z kamerą cofania i umożliwia przeniesienie na wyświetlacz aplikacji ze smartfonów opartych na Android Auto i Apple CarPlay. Pod nim wygospodarowano miejsce na analogowy panel do sterowania dwustrefową, automatyczną klimatyzacją. W wygodnym miejscu ulokowano też indukcyjną ładowarkę.
Wysoki komfort jazdy
Na drodze Citroën cechuje się wysoką stabilnością, także przy prędkościach autostradowych. Świetnie też radzi sobie z progami zwalniającymi i wszelkimi ubytkami w jezdni. Jest przy tym zwinny i bardzo dynamiczny. To zasługa wydajnego napędu bazującego na elektrycznym silniku o mocy 136 KM i 260 Nm. Motor połączono z automatyczną skrzynią biegów. Auto przyspiesza do setki w 9,5 sekundy. Warto wiedzieć, że maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od startu.
Imponujący zasięg
Dzięki zastosowaniu litowo-jonowego akumulatora o pojemności 50 kWh, zasięg Citroëna wynosi aż 357 KM. Możemy zatem swobodnie podróżować nie tylko po mieście, lecz również zdobywać odcinki autostradowe. Wysokiej próby zestaw napędowy zapewnia bezszelestne przemieszczanie i nieocenioną ciszę w kabinie. Jeśli korzystamy z ładowarki o mocy 100 kW, uzupełnimy energię do 80 procent w zaledwie 30 minut. „Tankowanie” przeprowadzimy też w domu, a dzięki preferencyjnej taryfie nocnej, koszt ładowania do pełna wyniesie od 17 do 32 złotych.
Solidne wsparcie rządu
Kompaktowy Citroën sprawdzi się w rozmaitych warunkach. Oferuje wysoki komfort jazdy i dużo miejsca w przedziale pasażerskim. Przypadnie do gustu miłośnikom nowoczesnych gadżetów i systemów bezpieczeństwa. Utrzyma się w zadanym pasie ruchu i utrzyma prędkość oraz odległość względem poprzedzającego pojazdu. To wszystko bardzo rozsądnie wyceniono. Dodatkowe korzyści niesie rządowy program „Mój Elektryk”. Dysponując kartą Dużej Rodziny, dofinansowanie sięgnie aż 27 tysięcy złotych.