SKODA daje solidne upusty na swoje bestsellerowe modele. Sprawdzamy, czy warto zainteresować się ofertą

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

SKODA daje solidne upusty na swoje bestsellerowe modele. Sprawdzamy, czy warto zainteresować się ofertą
To jeden z najstarszych koncernów motoryzacyjnych na świecie i jednocześnie ten, który Polacy szczególnie sobie cenią. Samochody SKODY od wielu lat zajmują czołowe miejsca w rankingach sprzedaży. Nic w tym dziwnego, skoro marka ma w ofercie modele funkcjonalne, przestronne, bezpieczne i jednocześnie uniwersalne. Postanowiliśmy sprawdzić, jakimi argumentami przyciągają do salonów.

SKODA SUPERB

To już trzecia generacja modelu SUPERB. Auto zajmuje mocną pozycję w segmencie D, a niedawno przeszło gruntowną modernizację. Do wyboru mamy reprezentacyjnego liftbacka, rodzinne kombi i uterenowioną odmianę Scout z napędem na cztery koła, zwiększonym prześwitem i ochronnymi nakładkami karoserii. Familijny wariant ma 486 centymetrów długości, 186 cm szerokości i 151 cm wysokości. Bagażnik o pojemności 660 litrów możemy powiększyć składając oparcie asymetrycznej kanapy. Uzyskujemy wówczas aż 1950 litrów. To jeden z najlepszych wyników w klasie. Należy też wspomnieć o systemach, które znajdziemy w standardzie - to m.in. Driver Alert, Light Assist, Front Assist.

Benzyna, diesel, a może hybryda?

Wśród silników do wyboru mamy diesle i jednostki benzynowe. Generują od 150 do 272 koni mechanicznych. Łączą się z manualnymi lub automatycznymi, dwusprzęgłowymi przekładniami oraz napędem na przednią albo obie osie. Nowością w gamie jest hybryda ładowana z gniazdka. Bazuje na spalinowo-elektrycznym tandemie o mocy systemowej 218 KM i 400 Nm. Do setki przyspiesza w 7,7 s i rozpędza się do 224 km/h. SUPERBA można ładować w domu lub ze stacjonarnej ładowarki, jakich mamy w Polsce ponad 1100. Przy pełnej baterii przejedzie 55 km w trybie bezemisyjnym (WLTP). Warto dodać, że maksymalny upust na SUPERBA sięga 17 000 zł.

SKODA KAROQ

KAROQ plasuje się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Mierzy 438 cm długości, 184 cm szerokości i 160 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm. Model można postawić na 18-calowych felgach i zdecydować się na wersję Sportline lub Scout. W kabinie z powodzeniem zmieści się 5-osobowa rodzina. Podczas dłuższych wyjazdów sprawdzi się bagażnik o pojemności 479/588 (w zależności od wersji) lub nawet 1610 litrów (po złożeniu kanapy). Uwagę zwraca też długa lista dodatków. W zależności od preferencji, możemy postawić na panoramiczne okno dachowe, zestaw multimedialny z dotykowym ekranem i systemem kamer, adaptacyjny tempomat czy szereg asystentów czuwających nad bezpieczeństwem zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Od 115 do 190 koni mechanicznych

Kompaktowa SKODA oferuje warianty benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki 1.0 (115 KM) i 1.5 TSI (150 KM) mają napęd na przednie koła. 4x4 znajdziemy w 2-litrowej jednostce generującej 190 koni. Diesle są trzy – 115, 150 i 190 KM. Najmocniejszy w standardzie ma 7-stopniową przekładnię DSG i system AWD. Rozpędza się w 7,4 sekundy do setki, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h. Zużycie paliwa w średnim rozrachunku to 6,7-7,1 litra na 100 kilometrów. Dynamiczne jednostki napędowe to nie koniec atrakcji. W ramach aktualnej promocji, KAROQA możemy kupić z rabatem sięgającym 7 tysięcy zł.

SKODA KODIAQ

SKODA jeszcze nigdy nie mogła pochwalić się kabiną zdolną w komfortowych warunkach przewieźć siedmiu pasażerów. KODIAQ ma też przestronny bagażnik, który w 5-osobowej konfiguracji pomieści 650 litrów do okien i 835 do linii dachu. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, zyskujemy dostęp do 2065 litrów przestrzeni. Na uwagę zasługuje też dobra jakość materiałów wykończeniowych. Ciekawie przedstawia się też lista wyposażenia. Warto postawić na system kamer 360 stopni i reflektory FULL LED. O zmiany charakteru auta dba opcjonalne zawieszenie adaptacyjne występujące z napędem 4x4.

19 cm prześwitu i 150 lub 190 KM

Podstawowe wersje KODIAQA występują z napędem na przednią oś, najmocniejsze łączą się z 4x4. Dynamiczne jednostki napędowe mogą współpracować z 6-stopniową skrzynią manualną albo dwusprzęgłowym automatem DSG. Bazowym motorem jest 1.5 TSI (150 KM). 190-konne 2.0 TSI to propozycja dla kierowców poszukujących dynamiki zarówno w mieście jak i na autostradzie. 2-litrowy diesel o mocy 150 KM zużywa w cyklu średnim skromne 6,2-6,7 litra na 100 km. Wariant o mocy 190 KM ma w standardzie 4x4. Potężny i komfortowy SUV zyskał obecnie rabat sięgający 17 000 zł.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.