SKODA KAMIQ, KAROQ czy KODIAQ? Przeglądamy SUV-y w promocyjnych cenach

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

SKODA KAMIQ, KAROQ czy KODIAQ? Przeglądamy SUV-y w promocyjnych cenach
Zaledwie kilka lat temu, SKODA miała w ofercie tylko uterenowione YETI i OCTAVIĘ SCOUT. Rynek w tym czasie zmienił się nie do poznania. Auta z klasycznych segmentów ustępują miejsca wszelkiej maści crossoverom i SUV-om. Ogromne zainteresowanie przekłada się na systematyczne wzrosty sprzedaży i w coraz większym stopniu rozbudowaną ofertę. Sprawdzamy, czy faktycznie warto postawić na tego typu samochody, które słyną m.in. z bezpieczeństwa. Ten rok ma szansę stać się #ROKIEMBEZPIECZEŃSTWA.

SKODA KAMIQ

Auto ma 424 cm długości, 179 szerokości i 153 wysokości. Do tego dochodzi rozstaw osi na poziomie 265,1 cm. Najmniejszego crossovera w gamie oparto na modułowej płycie MQB A0, dzięki czemu możliwe stało się zaadaptowanie wielu nowoczesnych technologii. Należą do nich LED-owe reflektory, elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, czy liczne systemy wsparcia kierowcy, takie jak: Driver Alert, Easy Light Assist czy Lane Assist. 18-centymetrowy prześwit pozwala na skuteczne forsowanie miejskich krawężników.

Od 95 do 150 KM

W ofercie nie znajdziemy diesla, bo w tym segmencie cieszy się znikomym zainteresowaniem. Znacznie chętniej klienci decydują się na silniki benzynowe. Podstawowy w KAMIQU to trzycylindrowy motor o pojemności litra. Generuje 95 lub 115 KM. Mocniejsza odmiana występuje w połączeniu z manualną, 6-stopniową skrzynią lub dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem. 1.5 TSI rozwija 150 KM, przyspiesza do setki w 8,4 sekundy i rozpędza się do 212 km/h.

Przestronna i dostępna od ręki

KAMIQ oferuje sporo przestrzeni w kabinie i bagażnik o pojemności od 400 do 1395 litrów. Można go swobodnie konfigurować i wyposażyć w nowoczesne multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym łączącym się z internetem i kamerą cofania. Podczas jazdy po zakrętach jest stabilny, a po mieście dość oszczędny. Ponadto, w ramach bieżącej kampanii promocyjnej, SKODA KAMIQ dostępna jest z upustem sięgającym 6 500 zł.

SKODA KAROQ

KAROQ plasuje się w segmencie kompaktowych SUV-ów. Mierzy 438 cm długości, 184 szerokości i 160 wysokości. Rozstaw osi wynosi 263,8 cm. SKODĘ można postawić na 18-calowych felgach. W wersji Sportline auto nabiera sportowego sznytu, w wersji Scout bardziej ma bardziej off-roadowy charakter. W kabinie z powodzeniem zmieści się 5-osobowa rodzina. Podczas dłuższych wyjazdów sprawdzi się bagażnik o pojemności od 479/588 do 1610 litrów.

Doładowanie i napęd na cztery koła

Kompaktowa SKODA jest dostępna w wariantach benzynowych i wysokoprężnych. Silniki 1.0 (115 KM) i 1.5 TSI (150 KM) mają napęd na przednie koła. 4x4 znajdziemy w 2-litrowej jednostce generującej moc 190 KM. Diesle są trzy o mocach – 115, 150 i 190 KM. Najmocniejszy w standardzie ma 7-stopniowe DSG i system AWD. Rozpędza się w 7,4 sekundy do setki, a prędkość maksymalna wynosi 211 km/h. Zużycie paliwa w średnim rozrachunku to 6,7-7,1 litra na 100 kilometrów.

Wszechstronność z rabatem

KAROQ jest jednym z najbardziej wszechstronnych SUV-ów w segmencie. Może mieć napęd na cztery koła pozwalający przemierzać bezdroża lub jako lekko usportowiony Sportline oferować wysoką precyzję podczas dynamicznych manewrów. Jest też niezwykle bezpieczny - jego zaawansowane systemy takie jak kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania czy czujniki parkowania wspierają kierowcę na każdym kroku. Na auto można obecnie uzyskać rabat w wysokości 7 000 zł. Pojazdy dostępne są od ręki, a oferta ograniczona.

SKODA KODIAQ

Ten flagowy okręt SKODY jest największym spośród szerokiej gamy SUV-ów. Na pokład może zabrać nawet 7 osób wraz ze sporym bagażem. Auto ma blisko 4,7-metra długości, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w przedziale pasażerskim. Do tego należy doliczyć elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika, LED-owe reflektory i trzy różniące się charakterem specyfikacje – KODIAQ, Scout i Sportline. Kufer pochłonie od 650-835 do 2065 litrów.

Spory prześwit i napęd na cztery koła

KODIAQ ma 18,8 cm prześwitu, co w połączeniu z napędem na obie osie gwarantuje niezłą dzielność nie tylko w terenie, lecz również w mieście, gdzie nietrudno wjechać w zapadniętą studzienkę czy mierzyć się z wysokim krawężnikiem. Sprawną jazdę ułatwiają liczne systemy bezpieczeństwa i dobre właściwości jezdne. Benzynowe, jak i wysokoprężne silniki generują moc od 150 do 190 KM. Można je sparować z 4x4 i automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG.

Teraz z rabatem

SKODA przygotowała atrakcyjną ofertę promocyjną, w której znajdziemy wiele samochodów dostępnych od ręki. KODIAQ wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa wspierające kierowcę i ułatwiające parkowanie dostępny jest z rabatem sięgającym nawet 17 000 zł. Oferta obejmuje auta z rocznika 2020.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.