Takiego SUV-a w gamie Forda jeszcze nie było. Nawet 68 kilometrów tylko na prądzie!
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Pod maską
Ford Kuga PHEV to połączenie jednostki elektrycznej ze spalinową. Układ bazuje na silniku o pojemności 2,5 litra. Moc systemowa wynosi 225 KM, a dodatkowy akumulator ma 14,4 kWh pojemności. Potężny moment obrotowy trafia na koła przedniej osi za sprawą bezstopniowej przekładni automatycznej. Kolejny plus za osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. To jednak dopiero rozgrzewka.
Codzienny partner w przemieszczaniu się
Dobre osiągi to dopiero początek. Większość czasu spędzamy w miejskich korkach i na przemieszczaniu się na krótkich dystansach, gdzie hybrydowy napęd sprawdza się najlepiej. Podczas hamowania odzyskujemy energię, która trafia wprost do litowo-jonowego akumulatora. Na postoju wspiera pracę urządzeń pokładowych, ale także możemy ją wykorzystać podczas jazdy, dzięki czemu samochód spala mniej benzyny, a to już czysta oszczędność. Efektywne zarządzanie energią i przewidywanie sytuacji na drodze pozwala przejechać za kierownicą Forda Kugi
nawet 68 kilometrów w trybie bezemisyjnym. To dystans zapewniający komfort w drodze do pracy i po zakupy. W cyklu mieszanym, producent podaje wartość do 56 km.
Ładowanie
Ford Kuga Plug-Iin Hybrid to samochód, który dzięki swojej pojemnej baterii oraz możliwości jej ładowania pozwala pokonywać codzienne dystanse niemal bezkosztowo. Kluczem do taniej eksploatacji jest regularne ładowanie. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Pierwszy i najłatwiejszy to domowe gniazdko elektryczne. Wraz z Kugą otrzymujemy specjalny kabel przesyłowy. Wpinając go do sieci, po 6 godzinach będziemy cieszyć się naładowanym akumulatorem. Jeśli zdecydujemy się na montaż stacji Wallbox, skrócimy ten czas do maksymalnie 3,5 godziny. Podobny wynik uzyskamy podczas korzystania z publicznej sieci ładowarek. Co ważne, poruszając się tylko na prądzie i korzystając z taryfy nocnej (od 35 groszy za kW), pokonanie 100 km będzie wiązać się z wydatkiem zaledwie kilkunastu złotych. Przy założeniu pokonywania ok. 15 tys. kilometrów w naszym portfelu pozostanie nawet 4-5 tys. zł.
Bogate wyposażenie w standardzie
Kugę możemy dość swobodnie personalizować. Wiele dodatków dostaniemy już w podstawowej wersji, a kolejne dokupimy w atrakcyjnie wycenionych pakietach. Już w standardowym wyposażeniu znajdziemy dodatkowe elementy wyposażenia, za które często trzeba dopłacać. M.in. skórzaną kierownicę, dwustrefową klimatyzację, tempomat, podgrzewanę przednią szybę, indukcyjną ładowarkę do smartfona i zaawansowany system multimedialny z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali z Adroid Auto i Apple Car Play. System multimedialny warto uzupełnić dopracowanym systemem audio sygnowanym przez firmę B&O. Do dyspozycji otrzymujemy 10 głośników i subwoofer.
Kilkaset złotych miesięcznie
Ford dobrze się przygotował do walki o wymagającego klienta. Kuga jest przestronnym, wygodnym i wielozadaniowym samochodem o nieograniczonej wręcz możliwości konfiguracji. Kusi też nowoczesnym wnętrzem i zaawansowanymi systemami z zakresu bezpieczeństwa, które otrzymamy w standardzie (m.in. system utrzymujący auto na pasie ruchu, tempomat, system wyboru trybu jazdy). W bagażniku zmieści nawet 1481 litrów po złożeniu tylnych foteli. Kolejny argument stanowi cena. Dzięki wysokiej wartości odkupu samochodu miesięczna rata Forda Kuga Plug-in Hybrid może być niższa jak dla podstawowej wersji benzynowej o mocy 150KM i zaczyna się już od 899 zł netto miesięcznie w programie Ford Wynajem.