MATERIAŁ PROMOCYJNY

Te auta wprowadzają nas w nową erę motoryzacji. Powiew świeżości

Stoimy u progu potężnych przetasowań w Europie. Auta spalinowe wyraźnie tracą na rzecz hybrydowych i stricte elektrycznych. Nie bez przyczyny, bo poza ogromnymi dopłatami rządowymi, korzyści jest znacznie więcej. Tymi samochodami znacznie przyjemniej jeździ się na co dzień. Nie hałasują, mają korzystny wpływ na ekologię i w znikomym stopniu wpływają na domowy budżet. O ten zadba dodatkowo trwająca właśnie promocja Black Weeks.

Oszczędności

Zakładając, że auto spalinowe z segmentu B lub C zużywa w mieście około 8-10 litrów, a cena paliwa wynosi 7 zł, przejechanie 100 kilometrów wiąże się z wydatkiem 56-70 zł. Sposobem na ograniczenie wydatków są samochody elektryczne. Wystarczy regularnie korzystać z domowego gniazdka, by poczuć realne korzyści. Niektórzy operatorzy wciąż oferują preferencyjną taryfę nocną, w ramach której za 1 kW zapłacimy od 35 do 75 groszy. Tym samym, jeśli elektryk zużywa w aglomeracyjnych korkach 18 kWh, koszty spadną do 7-14 zł. Da się jeszcze taniej, jeżeli dysponujemy fotowoltaiką.

Brak skomplikowanego osprzętu

Nie możemy zapominać, że serwis auta spalinowego obejmuje wymianę płynów eksploatacyjnych, kontrolę układu hamulcowego (dwa razy częściej niż w elektryku), filtra cząstek stałych, rozrządu i turbosprężarki. Średni koszt rutynowego przeglądu z wymianą oleju silnikowego i filtrów to 1000-1500 zł. Gdy skończy się gwarancja, koszty rosną geometrycznie, bowiem podzespoły jednostki napędowej nie są wieczne. W samochodach premium, wymiana filtru DPF (w dieslu) może kosztować nawet 10 tysięcy zł, a turbiny połowę mniej. W elektryku nie mamy tych problemów. Kilkaset zł zaoszczędzimy również na OC i AC.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 to perła w ofercie francuskiej marki. Zyskujemy szeroką możliwość personalizacji tego kompaktowego SUV-a. Do wyboru oddano 6 wyrazistych lakierów nadwozia, felgi w rozmiarze 17-19 cali oraz wiele dopieszczonych akcentów. To między innymi pełne oświetlenie LED z diodami do jazdy dziennej przypominające lwie kły. 445 cm długości i 267,5 rozstawu osi zwiastują sporo przestrzeni w kabinie. W modelu tym znajdziemy benzynowe i wysokoprężne silniki o mocy 130 KM, ale to hybrydy Plug-in wzbudzają najwięcej emocji. Ta z napędem na przednią oś ma 225 KM i przyspiesza do setki w 8,9 sekundy. Warto jednak postawić na mocniejszy wariant o mocy 300 KM.

Buspasy i strefy płatnego parkowania

Każdego dnia dojeżdżamy do pracy, na zakupy lub do szkoły. Pozostawienie auta w centrum miasta wiąże się z uiszczeniem opłaty. W strefach płatnego parkowania (średnio 4 zł za godzinę), 8 godzin dziennie przynosi zysk na poziomie 32 zł. Tygodniowo zostaje w kieszeni 160, a miesięcznie aż 640 zł. Co ciekawe, w niektórych miastach z opłat zwolnione są również hybrydy typu plug-in. Dodatkową korzyść niesie jazda po buspasach. To wymierna oszczędność czasu, bowiem omijamy korki, a płynna jazda odbija się na niższym zapotrzebowaniu na energię.

Szerokie spektrum możliwości

Kolejny aspekt to perspektywa wyboru. Tylko nieliczni producenci mogą pochwalić się pełną rozpiętością oferty. Należy do nich Peugeot, dysponujący pośród modeli elektrykami w różnych rozmiarach, a także hybrydami ładowanymi z gniazdka. Osoby spędzające większość czasu w mieście, docenią e-208. To 405-centymetrowe auto z powodzeniem zabierze na pokład 4 osoby. Do setki przyspiesza w 8,1 sekundy, a zasięg na prądzie może wynieść nawet 362 km wg norm WLTP.

Propozycja dla aktywnych

Jeszcze więcej oferuje crossover e-2008. Ma zwiększony prześwit i na tle klasowych rywali wyróżnia się sporymi rozmiarami - 430 cm długości. Jego bagażnik pochłonie od 434 do 1467 litrów, a na pokładzie znajdziemy reflektory full LED, panoramiczne okno dachowe, a także szereg asystentów biernego i aktywnego wsparcia. Ładowanie z szybkiego złącza od 0 do 80 proc. trwa zaledwie 30 minut. W tym przypadku również możemy liczyć na 18 700  zł dopłaty w ramach programu "Mój Elektryk".

Zaskakujące osiągi

Kierowcy spędzający sporo czasu na autostradach, powinni przyjrzeć się hybrydom. Plug-in o mocy 225 KM i 360 Nm przyspiesza do setki w 8,9 s i zadowala się skromnymi porcjami paliwa – od 1,3 do 1,4 l wg WLTP. Potrafi też przejechać w trybie bezemisyjnym do 53 kilometrów. W alternatywie pozostaje topowy wariant 4x4 generujący aż 300 KM. Dodatkowy silnik elektryczny umieszczono przy tylnej osi. Sprint do setki trwa skromne 6,1 sekundy.

Same korzyści

Należy też wspomnieć o internetowym sklepie Peugeot. Zamawiając swój wymarzony model zyskasz wiele benefitów, począwszy od limitowanych modeli dostępnych jedynie online, poprzez wygodny i bezpieczny proces finansowania pojazdu przy wsparciu PSA Finance - banku producenta. Zalet jest znacznie więcej - także specjalna rata 106% w ramach akcji Black Weeks. Zyskujemy też eksperckie wsparcie dealerskie przez sieć, a wisienkę na torcie stanowi dostarczenie auta wprost pod Twój dom. Zakup samochodu nigdy nie był równie łatwy.

Copyright © Agora SA