Tego SUV-a pokochała Europa. Hit dostępny obecnie w świetnej cenie
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Wyśrubowany wynik
Prestiżowy magazyn motoryzacyjny Top Gear uznał Pumę w wersji ST za odkrycie roku i przyznał mu nagrodę Crossovera roku 2020. Tylko w 2020 do klientów trafiło blisko 120 tysięcy egzemplarzy Forda Pumy. Z czego wynika ten zakupowy szał? Dużą rolę odgrywa dynamiczne nadwozie naznaczone licznymi przetłoczeniami, atrakcyjnymi dekorami, w pełni LED-owym oświetleniem i automatycznie otwieraną pokrywą bagażnika. To dobra propozycja nie tylko dla osób aktywnie spędzających czas, lecz również młodych rodzin i klientów poszukujących oryginalności.
Przestrzeń na spory ekwipunek
Mimo, że Puma należy do przedstawicieli segmentu B, jej kabina zbliżona jest rozmiarami do klasy kompaktowej. Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla czterech dorosłych pasażerów. Dobrze wyprofilowane fotele można wyposażyć w masaż i podgrzewanie. Na kanapie z powodzeniem przejedziemy kilkaset kilometrów. Świetnie wygląda również bagażnik, który w standardowej konfiguracji pomieści 456 litrów. Jeśli potrzebujemy więcej przestrzeni, składamy asymetryczne oparcie drugiego rzędu i zyskujemy dostęp do 1216 l. W podłodze znajdziemy dodatkową przegrodę MegaBox o pojemności 81 litrów. Świetnie się sprawdzi do przewożenia wyższych przedmiotów (do 115 cm), również tych brudnych, bo dzięki korkowi spustowemu można ją łatwo umyć.
Modny i dynamiczny
Te określenia dobrze korelują z charakterem auta. Puma cechuje się świetnymi własnościami jezdnymi, które wynikają m.in. ze sprężystego zawieszenia. Zza kierownicy będziemy z utęsknieniem wypatrywać ostrych łuków. Do tego dochodzi napęd. Paleta jednostek napędowych składa się wyłączenie z doładowanych silników. Pod maską kryje się dopracowany i wielokrotnie nagradzany 1.0 EcoBoost, mający w wersjach z miękką hybrydą - 125 lub 155 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za sprawą manualnej lub automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów PowerShift. To nowoczesna 7-biegowa przekładnia, która błyskawicznie żongluje poszczególnymi przełożeniami. Dla fanów sportowych emocji Ford ma asa w rękawie - Pumę ST wyposażoną w silnik 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM.
Miękka hybryda
Korzystając z auta w mieście, szybko docenimy obecność układu miękkiej hybrydy. Na postoju wyłącza silnik spalinowy i energią zmagazynowaną w dodatkowym akumulatorze litowo-jonowym podtrzymuje pracę urządzeń pokładowych. Wspiera też kierowcę podczas przyspieszania i pozwala zaoszczędzić sporo paliwa. Najmocniejszy wariant o mocy 155 KM i 220 Nm zużywa w średnim rozrachunku od 5,8 do 6,4 litra na 100 km. Dodatkowo, okazuje się też bardzo żwawy. Sprint do 100 km/h trwa 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
Gwarancja i cena
Puma przekonuje szeroką możliwością personalizacji, licznymi systemami czuwającymi nad bezpieczeństwem i oszczędnymi, a zarazem dynamicznymi jednostkami napędowymi. Kolejny atut to możliwość wyboru elastycznego programu leasingowego z ratą dopasowaną do naszych możliwości. Ponadto, w ofercie dla przedsiębiorców wszechstronny SUV dostępny jest już od 390 zł netto miesięcznie. Taka okazja może się nie powtórzyć.