Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Imponujące rozmiary
iX wzbudza na drodze mnóstwo pozytywnych emocji. Gdzie się nie pojawi, tam przyciąga uwagę nie tylko kierowców, lecz również przechodniów. Ogromna w tym zasługa futurystycznego designu i gabarytów. Flagowy elektryczny SUV BMW ma aż 495,3 cm długości, 196,7 szerokości i blisko 170 wysokości. Rozstaw osi wynosi 300 cm. To wartość jaką może się pochwalić seria 7. Biorąc pod uwagę imponujące rozmiary, wyjątkowo dobrze przedstawia się współczynnik oporu powietrza – zaledwie 0,25 Cx. To wynik zarezerwowany dla wyczynowych, sportowych samochodów rywalizujących na torze. Czapki z głów!
Technologia z przyszłości
BMW wygląda niczym przeniesione na nasze drogi z przyszłości Dysponuje też rozwiązaniami, których próżno szukać u konkurencji. W miejscu przednich wlotów powietrza zainstalowano kamery i radary czuwające nad bezpieczeństwem. Z nich korzysta aktywny tempomat i system odpowiadający za zapobieganie kolizjom z innymi autami, rowerzystami, pieszymi i zwierzętami. By układ działał bez zarzutu, elektroniczne moduły wyposażono w funkcję ogrzewania i czyszczenia. Drobne zarysowania niweluje pod wpływem temperatury specjalnie opracowana powłoka.
Pietyzm i najwyższa jakość
W kabinie BMW poczujemy luksus na miarę XXI wieku. Miejsca w dwóch rzędach jest mnóstwo, a fotele zyskały opcję wielokonturowego masażu przydatnego w dłuższej trasie. Ogromny jest także bagażnik – od 500 do 1750 litrów. Jakość materiałów wykończeniowych to klasa sama w sobie. Drewno, aluminium i perforowana skóra są najwyższych lotów. Siedziska dysponują również wentylacją i podgrzewaniem. O odpowiednią atmosferę dba także ambientowe oświetlenie LED oraz panoramiczne okno dachowe. Ten SUV rozpieszcza na wielu płaszczyznach.
Minimalizm
Dbałość o detale to niejedyne zalety. Świetnie przedstawia się również lista wyposażenia. Minimalistyczny kokpit naszpikowano gadżetami niedostępnymi dotąd w wielu pojazdach klasy premium. To przede wszystkim responsywny system multimedialny z ekranem o przekątnej 14,9 cala. Współpracuje z wydajną nawigacją symulującą trasę w oparciu o sieć europejskich ładowarek, a także z dopieszczonym zestawem audio sygnowanym przez firmę Bowers&Wilkins. Niemieckiego SUV-a wyposażono też w technologię 5G i pakiet automatycznych aktualizacji usprawniających elektronikę.
Niespotykany zasięg i tempo ładowania
BMW występuje w trzech wersjach napędowych. Bazowa ma 326 KM i akumulator o pojemności 71 kWh. Do setki przyspiesza w 6,1 sekundy. Więcej oferuje wariant xDrive50 z baterią 105,2 kWh i mocą 523 KM i 765 Nm. W tym przypadku nie musimy się martwić o stacje ładowania, ponieważ zasięg przekracza 630 kilometrów. Co ważne, iX można ładować z mocą 195 kW. To oznacza, że akumulator uzupełnimy błyskawicznie. Szczyt gamy zarezerwowano dla odmiany M60 – 619 KM i 1100 Nm. Niebywałe parametry sprawiają, że SUV klasy wyższej katapultuje się do 100 km/h w 3,8 sekundy. Osiągi rodem z torów wyścigowych.
Warto było czekać
BMW iX zmienia postrzeganie świata elektromobilności. To nowy wzorzec w klasie luksusowych i zarazem nacechowanych sportem SUV-ów. Ma fenomenalne osiągi, imponujący zasięg i rozpieszcza wyciszeniem przedziału pasażerskiego. Zapewnia świetne właściwości jezdne i szeroką możliwość personalizacji. Dzięki temu, z łatwością stworzymy niepowtarzalny i upragniony egzemplarz. Z seryjnym, wydajnym napędem na obie osie sprawdzi się w każdych warunkach. Atutem jest też atrakcyjne, elastyczne finansowanie.