Ten samochód zaskakuje pod wieloma względami. To materiał na bestseller
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Doskonałe wyniki sprzedaży
W 2020 do klientów w Polsce trafiło niespełna 13 tysięcy egzemplarzy Fabii. Tylko Octavia przebija ten wynik, choć jest wyraźnie droższa. Przedstawiciel segmentu B w najnowszym, czwartym wcieleniu, uchodzi za auto dojrzałe i na wskroś nowoczesne. Może też pochwalić się sporymi gabarytami. Dynamicznie narysowana sylwetka z LED-owymi reflektorami ma 411 cm długości, a rozstaw osi wynosi 256,5 cm. Nowe lakiery i dwubarwne lakierowanie nadwozia spodoba się młodszej grupie odbiorców. Na uwagę zasługują też opcjonalne felgi w rozmiarze 18 cali.
Dla wysokich osób
Skoda lubi umieszczać swoje pojazdy między segmentami i nie inaczej jest z FABIĄ. Spore rozmiary przekładają się na mnóstwo przestrzeni w kabinie, w której wygodnie mogą podróżować osoby o wzroście do 190 cm. Do tego dochodzi bagażnik mieszczący od 380 do 1190 litrów. Kufer możemy wyposażyć w funkcjonalny organizer i podwójną podłogę. Plus za opcjonalną parasolkę. Materiały wykończeniowe są w znacznej mierze miękkie i przyjemne w dotyku. Całość solidnie spasowano. Co ciekawe, jeśli postawimy na hak, możemy holować przyczepę o masie nawet jednej tony.
Systemy bezpieczeństwa
W codziennej eksploatacji bez zarzutu sprawdzi się zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa. Należy do nich aktywny tempomat działający do 210 km/h. Asystent utrzymania auta w pasie ruchu ingeruje w kierownicę, by auto znajdowało się pośrodku pasa ruchu. Fabia potrafi też autonomicznie parkować równolegle i prostopadle tyłem. Front Assist został rozszerzony o wykrywanie pieszych i rowerzystów. W razie braku reakcji kierowcy, w trybie automatycznym uruchomi hamulce, minimalizując skutki ewentualnej kolizji.
Mocne silniki i potężny zasięg
Podstawowy wariant silnikowy zadowoli konserwatywnych klientów. To pancerne, 1.0 MPI o mocy 80 KM. Znacznie więcej oferuje 1.0 TSI o mocy 95 lub 110 KM. Mocniejszy wariant możemy sparować z opcjonalną, automatyczną, 7-stopniową skrzynią automatyczną. Dwusprzęgłówka zmienia przełożenia błyskawicznie i zapewnia świetne osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Średnie zużycie paliwa od 5,5 do 6,1 l paliwa. Bazowy zbiornik benzyny mieści 40 l, ale do 50-litrowego dopłacimy jedynie 200 zł. Wówczas, zasięg wzrośnie do 1000 kilometrów!
Kompromisy w standardzie
FABIA nie udaje i bez dwóch zdań może pełnić funkcje pełnokrwistego auta rodzinnego. Zapewnia dobre właściwości jezdne i dynamiczne silniki. Wkrótce ofertę uzupełni 150-konne 1.5 TSI EVO z możliwością dezaktywacji dwóch cylindrów i zużyciem paliwa na poziomie 5,6 litra w cyklu mieszanym. Ponadto, do dyspozycji dostajemy nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia łączące się z Apple CarPlay i Android Auto. Do tego dochodzi niska rata dla przedsiębiorców zaczynająca się od 677 zł netto miesięcznie. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.