Ten samochód zaskakuje pod wieloma względami. To materiał na bestseller

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Ten samochód zaskakuje pod wieloma względami. To materiał na bestseller
4,5 miliona egzemplarzy pierwszych trzech generacji mówi same za siebie. Europejczycy pokochali ten model segmentu B. W najnowszym wcieleniu upodobnił się do klasy kompaktowej sprzed dekady. To dojrzały i wygodny pojazd dla 4-osobowej rodziny. Jest dość duży, funkcjonalny i zapewnia dobre właściwości jezdne. Nowoczesność i niska rata miesięczna to kolejne atrybuty. Czy ten model zamiesza na polskiej scenie?

Doskonałe wyniki sprzedaży

W 2020 do klientów w Polsce trafiło niespełna 13 tysięcy egzemplarzy Fabii. Tylko Octavia przebija ten wynik, choć jest wyraźnie droższa. Przedstawiciel segmentu B w najnowszym, czwartym wcieleniu, uchodzi za auto dojrzałe i na wskroś nowoczesne. Może też pochwalić się sporymi gabarytami. Dynamicznie narysowana sylwetka z LED-owymi reflektorami ma 411 cm długości, a rozstaw osi wynosi 256,5 cm. Nowe lakiery i dwubarwne lakierowanie nadwozia spodoba się młodszej grupie odbiorców. Na uwagę zasługują też opcjonalne felgi w rozmiarze 18 cali.

Dla wysokich osób

Skoda lubi umieszczać swoje pojazdy między segmentami i nie inaczej jest z FABIĄ. Spore rozmiary przekładają się na mnóstwo przestrzeni w kabinie, w której wygodnie mogą podróżować osoby o wzroście do 190 cm. Do tego dochodzi bagażnik mieszczący od 380 do 1190 litrów. Kufer możemy wyposażyć w funkcjonalny organizer i podwójną podłogę. Plus za opcjonalną parasolkę. Materiały wykończeniowe są w znacznej mierze miękkie i przyjemne w dotyku. Całość solidnie spasowano. Co ciekawe, jeśli postawimy na hak, możemy holować przyczepę o masie nawet jednej tony.

Systemy bezpieczeństwa

W codziennej eksploatacji bez zarzutu sprawdzi się zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa. Należy do nich aktywny tempomat działający do 210 km/h. Asystent utrzymania auta w pasie ruchu ingeruje w kierownicę, by auto znajdowało się pośrodku pasa ruchu. Fabia potrafi też autonomicznie parkować równolegle i prostopadle tyłem. Front Assist został rozszerzony o wykrywanie pieszych i rowerzystów. W razie braku reakcji kierowcy, w trybie automatycznym uruchomi hamulce, minimalizując skutki ewentualnej kolizji.

Mocne silniki i potężny zasięg

Podstawowy wariant silnikowy zadowoli konserwatywnych klientów. To pancerne, 1.0 MPI o mocy 80 KM. Znacznie więcej oferuje 1.0 TSI o mocy 95 lub 110 KM. Mocniejszy wariant możemy sparować z opcjonalną, automatyczną, 7-stopniową skrzynią automatyczną. Dwusprzęgłówka zmienia przełożenia błyskawicznie i zapewnia świetne osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Średnie zużycie paliwa od 5,5 do 6,1 l paliwa. Bazowy zbiornik benzyny mieści 40 l, ale do 50-litrowego dopłacimy jedynie 200 zł. Wówczas, zasięg wzrośnie do 1000 kilometrów!

Kompromisy w standardzie

FABIA nie udaje i bez dwóch zdań może pełnić funkcje pełnokrwistego auta rodzinnego. Zapewnia dobre właściwości jezdne i dynamiczne silniki. Wkrótce ofertę uzupełni 150-konne 1.5 TSI EVO z możliwością dezaktywacji dwóch cylindrów i zużyciem paliwa na poziomie 5,6 litra w cyklu mieszanym. Ponadto, do dyspozycji dostajemy nowoczesne systemy bezpieczeństwa i multimedia łączące się z Apple CarPlay i Android Auto. Do tego dochodzi niska rata dla przedsiębiorców zaczynająca się od 677 zł netto miesięcznie. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.