Ten SUV rozbudzi emocje! Alfa Romeo i jej pierwszy zelektryfikowany model

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Ten SUV rozbudzi emocje! Alfa Romeo i jej pierwszy zelektryfikowany model
Zaprojektowanie SUV-a klasy premium nie jest proste, a jednak niektórym przychodzi to z łatwością. Włosi mają rękę do budowania maszyn nacechowanych sportem i jednocześnie chwytających za serce szatą wizualną. Stelvio wprowadziło koncern na nowe tory, a debiutujące właśnie Tonale jeszcze wyżej lokuje poprzeczkę. Konkurencja może zadrżeć w posadach. Postanowiliśmy prześwietlić ofertę pierwszego zelektryfikowanego modelu Alfy Romeo.

Emocje w standardzie

Alfa czaruje wyglądem od lat. Wystarczy jedno spojrzenie w stronę Tonale, by na dłużej się nią zainteresować. Dynamicznie zaprojektowany przód wzbogaciły adaptacyjne reflektory Full LED w technologii Matrix. Między nimi w zręczny sposób wkomponowano legendarny już trójkątny grill Scudetto, dostępny z czarnym lub srebrnym obramowaniem. Dostępu do kabiny strzeże bezkluczykowy system będący standardowym wyposażeniem już od wersji Sprint.


Bezpieczeństwo na pierwszym planie

O zaawansowaniu technicznym kompaktowej Alfy Romeo Tonale dobrze świadczą systemy bezpieczeństwa. To najbardziej zaawansowany samochód w gamie. Tonale potrafi utrzymać odpowiednią prędkość i odległość od poprzedzającego ją pojazdu dzięki inteligentnemu tempomatowi adaptacyjnemu. Dzięki asystentowi prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych samochód dopasowuje szybkość do bieżących ograniczeń, a system Autonomous Emergency Braking wykryje na kursie kolizyjnym inny pojazd lub pieszego i w razie braku reakcji kierowcy, automatycznie rozpocznie hamowanie. Kamery o zasięgu 360 stopni ułatwią natomiast lawirowanie po ciasnych parkingach. 

W nowoczesnym duchu

Wysmakowane wnętrze to nie tylko ergonomiczne fotele i wielokolorowe oświetlenie Ambient. To liczne detale w postaci przycisku Start umiejscowionego na kole kierownicy, a także okrągłego selektora trybów jazdy. Do wyboru mamy komfortowy i płynny Normal, Dynamic ze sportowym zacięciem oraz Advanced Efficiency cechujący się ekonomią jazdy. Na pokładzie znajdziemy też bezprzewodową ładowarkę i nowoczesny system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,25 cala zintegrowany z systemami Apple CarPlay i Android Auto. Funkcjami zawiadujemy dotykowo lub głosowo. Układ oparto na systemie Android, więc możemy go swobodnie personalizować.



Pewna na drodze

Alfa dysponuje niezwykle precyzyjnym, bezpośrednim układem kierowniczym i adaptacyjnym zawieszeniem o zmiennej charakterystyce tłumienia. Auto więc może być wyjątkowo dynamiczne na górskich serpentynach lub rozpieszczać komfortem podczas długich podróży. To też pierwszy model w historii koncernu, który poddano elektryfikacji. Doładowane silniki o mocy 130 lub 160 KM sprzężone z 48-woltowym układem hybrydowym zapewniającym dodatkowe 20 KM (15 kW) i w istotnym stopniu przyczyniającym się do redukcji zużycia paliwa. Innowacyjne wykorzystanie technologii pozwala na jazdę z niskimi prędkościami w trybie wyłącznie elektrycznym chociażby podczas manewrów parkingowych lub doskokowej jazdy w korkach.



Diesel, a może hybryda ładowana z gniazdka?

Rozszerzenie oferty stanowi wariant wysokoprężny (dostępny będzie od września 2022) o 1.6 litra pojemności i mocy 130 KM oferujący moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Istotne, że wszystkie wersje dysponują w standardzie automatyczną, 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową, a moment obrotowy przekazują na koła przedniej osi. Co ciekawe, niebawem do oferty dołączy odmiana Plug-in z możliwością ładowania z domowej lub publicznej sieci zasilania. Jej moc pochodząca z połączenia jednostki benzynowej oraz potężnego silnika elektrycznego to imponujące 275 KM, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi ponad 60 kilometrów.



Garnitur od włoskiego krawca

Tonale wprowadza markę na jeszcze wyższy pułap jakościowy. Wsparcie hybrydy (20 KM i 55 Nm), nie tylko obniża zapotrzebowanie na paliwo, lecz również poprawia osiągi. Kabina rozpieszcza w długiej trasie, a nowoczesne multimedia wspierają kierowcę w każdej chwili. Już w standardzie dostaniemy mnóstwo udogodnień z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wisienką na torcie pozostaje 5-letnia gwarancja z limitem kilometrów wynoszącym 200 tysięcy. 

REDAKCJA