Ten SUV został świetnie przyjęty w Europie. Pokochali go również Polacy

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Ten SUV został świetnie przyjęty w Europie. Pokochali go również Polacy
Puma wprowadziła do segmentu SUV-ów mnóstwo świeżości. Dostrzegli to Europejczycy, którzy w zeszłym roku kupili przeszło 120 tysięcy sztuk tego modelu. Coraz większy udział w rynku Ford notuje też w Polsce. To auto wprowadza firmę w nowy rozdział i wyznacza kierunek rozwoju, również w kategorii elektromobilności. Sprawdzamy, jakie asy w rękawie ma ten bestsellerowy samochód.

Kusi designem

Segment B jest jednym z najmocniej obsadzonych na rynku. Nic dziwnego, bowiem klienci upatrują w tych samochodach nie tylko pojazdów rodzinnych, lecz również generatorów frajdy z codziennego użytkowania. I właśnie w ten zestaw potrzeb wpisuje się Puma. Wygląda zadziornie i na tle rywali wyróżnia się sporymi gabarytami. Ma 418,5 cm długości, a rozstaw osi wynosi 259 cm. Ciekawie też przedstawia się lista wyposażenia. Warto postawić na LED-owe reflektory, 18-calowe obręcze ze stopów lekkich i efektowny spojler na szczycie pokrywy bagażnika.

Przestrzeń i komfort

Mimo, że Puma należy do przedstawicieli segmentu B, jej kabina zbliżona jest rozmiarami do klasy kompaktowej. Miejsca w dwóch rzędach wystarczy dla kompletu dorosłych pasażerów. Dobrze wyprofilowane fotele można wyposażyć w masaż i podgrzewanie. Korzystnie przedstawia się też bagażnik, który w standardowej konfiguracji mieści 456 litrów. Dodatkowo pod podłogą umieszczono przegrodę Mega Box o pojemności 80 litrów. Jeśli potrzebujemy jeszcze więcej przestrzeni, składamy asymetryczne oparcie drugiego rzędu i zyskujemy dostęp do 1216 l.

Przejrzysty i nowoczesny

Kokpit Forda łączy nowoczesne gadżety z klasyką gatunku w postaci fizycznych przełączników ułatwiających obsługę podstawowych urządzeń, jak chociażby automatycznej klimatyzacji. Wychodząc naprzeciw miłośnikom cyfryzacji, konstruktorzy wyposażyli auto w bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę do smartfona, a także zaawansowane multimedia z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali. Współpracuje z Android Auto, Apple CarPlay, jak również z trójwymiarową nawigacją oraz szerokokątną kamerą cofania.

Silniki benzynowe i hybrydy

Nowoczesny napęd to podstawa w modnym SUV-ie. Z tego założenia wyszli konstruktorzy oferując dobrze znaną i wielokrotnie nagradzaną jednostkę 1.0 EcoBoost. W Pumie ma 95 KM i 170 Nm, ale dostępna jest także miękka hybryda o mocy 125 km. Występuje ona w połączeniu z manualną 6-stopniową skrzynią lub 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Szczyt gamy zarezerwowano dla wersji o mocy 155 KM i 220 Nm - miękkiej hybrydy, która zużywa w cyklu mieszanym od 5,5 do 5,7 litra benzyny na dystansie 100 kilometrów.

Dobre właściwości jezdne w rozsądnej cenie

Puma ma garść argumentów, by wysunąć się na czoło segmentu B. Zapewnia przestronną i naszpikowaną technologiami kabinę, mocne jednostki napędowe i oszczędną hybrydę. Przekonuje też właściwościami jezdnymi i precyzyjnym układem kierowniczym. Kolejny argument stanowi cena. Podstawową odmianę wyceniono na 69 900 zł. Ponadto, możemy wybrać jeden z elastycznych programów leasingowych, w ramach którego SUV Forda dostępny jest już od 635 zł netto miesięcznie dla przedsiębiorców.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA