To hit nie tylko w Polsce, lecz również w całej Europie! Świetna relacja ceny do jakości

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

To hit nie tylko w Polsce, lecz również w całej Europie! Świetna relacja ceny do jakości
Budowanie marki od nowa nie jest prostą sprawą, ale specjaliści z Renault znają się na rzeczy. Nie dość, że wskrzesili Dacię, to jeszcze sprawili, że pokochali ją Europejczycy. Przede wszystkim Sandero i Dustera. Ten pierwszy model występuje także w lekko uterenowionej wersji Stepway. I to właśnie jej się przyjrzymy dokładnie, bo stanowi ciekawą alternatywę dla miejskich crossoverów.

Wyrazista

Sandero występuje w dwóch specyfikacjach. Klasyczna odmiana może pochwalić się sporymi gabarytami – 409 cm długości i 149 cm wysokości. W alternatywie pozostaje nieco uterenowiona wersja Stepway. W tym przypadku dostaniemy nadwozie dłuższe o centymetr i spory prześwit na poziomie blisko 17,5 cm. To parametry porównywalne z większymi i droższymi crossoverami. Dacia przekonuje też atrakcyjnym designem. Podniesioną odmianę możemy wyposażyć w ochronne panele na karoserii. Ciekawie też prezentuje się LED-owe oświetlenie.

Dodatki z wyższych klas

Po raz pierwszy na liście opcji umieszczono szklany, otwierany dach. Podróżnych rozpieszcza też automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, podgrzewane fotele, kamera cofania czy bezkluczykowy dostęp. Wysoko należy również ocenić multimedia. W najbardziej rozbudowanej wersji dostajemy 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją, bezprzewodową łącznością i sześcioma głośnikami. Istotne, że możemy go sparować z Apple CarPlay i Android Auto. Długie podróże umilą tempomat wraz z automatyczną klimatyzacją.

90 litrów paliwa

Silniki stosowane w Sandero są trwałe i oszczędne. Ofertę otwiera wolnossący, trzycylindrowy motor o pojemności jednego litra. Ma 65 KM i zużywa w cyklu mieszanym od 4,7 do 4,8 l. Żądni lepszej dynamiki mogą postawić na doładowane jednostki z rodziny TCe. Baza jest ta sama, ale znacznie wyższa moc – 90 lub 100 KM. Najmocniejszy wariant występuje z fabryczną instalacją LPG, co skutecznie przyczyni się do obniżenia kosztów eksploatacji. Mało tego, łączna pojemność zbiorników paliwa wynosi aż 90 litrów! Zapomnimy o tankowaniu na wiele tygodni.

Kilkaset złotych miesięcznie

Kolejny argument stanowią ceny i dostępność modeli. Jeśli wybierzemy leasing lub najem, możemy usiąść za kierownicą Dacii od zaraz. To zasługa szerokiej oferty jednej z najpopularniejszych firm w Polsce. Zaglądamy do katalogu i znajdujemy kilka samochodów z zasilaniem LPG. Najmocniejsza w gamie Sandero dostępna jest już od 826 zł netto miesięcznie. Wystarczy podpisać umowę na 3 lata, wnieść wkład własny na poziomie 6 tysiący złotych i dopełnić firmowych formalności. Możliwości i wersji jest sporo. Mamy w czym wybierać.

Dlaczego właśnie Sandero Stepway?

Najmniejszy w gamie model uchodzi za dopracowany i pewny podczas codziennego użytkowania. Przekonuje przestronnością, bogatym wyposażeniem i sprawdzonymi jednostkami napędowymi. Nad bezpieczeństwem czuwa wiele systemów elektronicznych i standardowo, sześć poduszek powietrznych. Z przebiegiem na poziomie 17,5 cm i dodatkowymi osłonami karoserii, z powodzeniem może służyć jako wygodna alternatywa dla crossovera. Odnajdzie się bezbłędnie w mieście, gdzie z łatwością będzie forsować wysokie krawężniki i zapadnięte studzienki.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA