To materiał na hit. Za tym autem odwraca się każdy!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

To materiał na hit. Za tym autem odwraca się każdy!
W segmencie premium, gdzie za auta musimy płacić setki tysięcy złotych, SUV-y z nadwoziem w stylu coupe biją rekordy sprzedaży. Niemniej, to Renault jako pierwsze zdecydowało się na podobny krok w tańszych i bardziej przystępnych modelach. Niedawno do salonów wjechało najnowsze dziecko Francuzów. Samochód, za którym nie sposób się nie odwrócić. Prześwietlamy ofertę Renault Arkana, tym bardziej, że teraz można umówić się na samodzielną, 24 godzinną jazdę i przetestować innowacyjną technologię hybrydową Renault.

Uszyty na miarę

Nowy model Renault idealnie wpisuje się w aktualne gusta Europejczyków. Modne nadwozie zaprojektowano w stylu coupe. Dynamicznie opadająca linia dachu kończy się lotką przytwierdzoną do pokrywy bagażnika. Auto możemy wyposażyć w 18-calowe obręcze ze stopów lekkich i w pełni LED-owe, wydajne reflektory. Rozmiary świadczą o przynależności do segmentu C. Arkana mierzy 457 cm długości, 182 cm szerokości i 157,5 cm wysokości. Rozstaw osi na poziomie 272 cm wskazuje na sporą przestrzeń w kabinie.

Przestrzeń

Arkana jest jednym z największych przedstawicieli gatunku kompaktowego. Tym samym, możemy liczyć na dużo miejsca w dwóch rzędach. Centymetrów nie zabraknie dla dorosłych osób nad głowami, przed kolanami i na wysokości barków. Fotel kierowcy można doposażyć w elektryczną regulację w sześciu kierunkach. Zimą docenimy podgrzewanie siedzisk, a latem wydajną klimatyzację. Przymierzając się do dalszego wyjazdu, z pomocą przychodzi ogromny kufer. Mieści od 513 do 1296 litrów. Jest ustawny i ma niski próg załadunku.

Nowoczesne gadżety

Renault stawia na urządzenia z wysokiej półki. Flagowy zestaw multimedialny ma ekran o przekątnej 9,3 cala i może pochwalić się dobrą rozdzielczością. Współpracuje z zestawem kamer, nawigacją analizującą natężenie ruchu w czasie rzeczywistym, a także pozwala przenieść na wyświetlacz ulubione aplikacje ze smartfonów opartych na Android Auto i Apple CarPlay. Kolejne udogodnienie to system Easy Pilot. Stanowi połączenie asystenta jazdy w korku, utrzymania auta w pasie ruchu i adaptacyjnego tempomatu działającego od 0 do 160 km/h.

W pełni hybrydowy

Francuzi poważnie podchodzą do tematu elektryfikacji i każdy z silników wyposażyli w elektryczne doładowanie. Podstawę oferty stanowi 1.3 TCe o mocy 140 lub 160 KM. Oba dysponują w standardzie automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią oraz układem miękkiej hybrydy. To korzystnie wpływa na zużycie paliwa, które w mocniejszej wersji zawiera się w przedziale 5,8-5,9 l. O litr mniej konsumuje motor z klasyczną hybrydą (143 KM). Tutaj mamy wsparcie dwóch jednostek elektrycznych i możliwość jazdy po mieście nawet w 80 procentach na prądzie.

24 godzinna jazda testowa

Renault znów wytycza szlak i robi to w bardzo efektownym stylu. Arkana zyskała atrakcyjne szaty i nowoczesne napędy. Prowadzi się pewnie i daje wysokie poczucie komfortu oraz bezpieczeństwa. Jest nowoczesna i przestronna. Potrafi być również częściowo autonomiczna na drodze dzięki nowatorskiej elektronice. Kompaktowego SUV-a dobrze wyciszono i jeszcze lepiej wyceniono. Można się o tym przekonać samemu, decydując się na 24 godzinną jazdę testową. Jak się na nią umówić? Nie ma nic prostszego! Wystarczy wypełnić formularz i poczekać na telefon od konsultanta, aby uzgodnić termin odbioru auta od wybranego dealera. Warto poznać ten model w bezpieczny sposób przed zakupem i sprawdzić wszystkie jego możliwości.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA