To SUV nr 1 w Polsce w 2021. Jego sprzedaż nie zaskakuje. Sprawdzi się w każdych warunkach

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

To SUV nr 1 w Polsce w 2021. Jego sprzedaż nie zaskakuje. Sprawdzi się w każdych warunkach
Trudno się dziwić popularności Dustera. Kompaktowe rozmiary, spory prześwit i wygodne wnętrze. Do tego ma dobre właściwości jezdne i opcjonalny, wydajny napęd na obie osie. Mocne silniki sprawdzą się nie tylko w mieście, lecz również podczas długich podróży autostradowych. Właśnie z tych powodów to numer jeden w Polsce w swojej klasie. W zeszłym roku kupiono blisko 12,5 tysiąca egzemplarzy. Wobec tego, postanowiliśmy sprawdzić nową ofertę.

2 miliony zadowolonych kierowców

Podczas 11 lat obecności w Europie dwóch generacji Dustera, do klientów trafiło blisko 2 miliony egzemplarzy. Ten wynik zostanie mocno podkręcony przez wersję po modernizacji. Pojawiły się między innymi LED-owe reflektory, a także nowe odmiany silnikowe. Dacia ociera się rozmiarami o klasę kompaktową. Ma 434 cm długości, 180,5 cm szerokości i 168 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 267,5 cm. Do tego należy doliczyć 21-centymetrowy prześwit i mamy receptę na uniwersalne auto zdolne dawać sporo frajdy podczas jazdy po bezdrożach.

Miejsce dla dużej rodziny

Duster to bardzo przestronne i wygodne auto. W dwóch rzędach z powodzeniem zmieścimy czterech dorosłych podróżnych. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 478 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, jego pojemność rośnie do imponujących 1614 l. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnym wynikiem. Na pokładzie nie brakuje też przydatnych schowków. Jakość materiałów wykończeniowych prezentuje bardzo przyzwoity poziom, a solidność montażu to kolejny mocny punkt.

Nowoczesne multimedia

Dostępu do wnętrza Dacii strzeże bezkluczykowy system. Na długiej liście wyposażenia znajdziemy też wiele nowoczesnych gadżetów. Nowoczesny układ multimedialny bazuje na 8-calowym ekranie dotykowym. W topowej specyfikacji oferuje precyzyjną nawigację i bezprzewodową łączność ze smartfonami opartymi na Apple CarPlay oraz Android Auto. Kolejny plus za kamery o zasięgu 360 stopni. Przydadzą się podczas jazdy w terenie, gdzie nie wszystkie przeszkody da się dostrzec z pozycji fotela kierowcy. Docenimy też podgrzewane fotele, układ wspomagania parkowania tyłem czy dodatkowe dwa gniazda USB w drugim rzędzie.

Doładowanie w standardzie

Ofertę silnikową Dacii otwiera benzynowe, 90-konne 1.0 TCe sprzężone z manualną, 6-stopniową przekładnią. Bardziej wymagający kierowcy mogą postawić na 1.3 TCe o mocy 130 lub 150 KM. Wysokoprężne 1.5 dCi rozwija 115 KM. Topowe wersje łączą się z napędem na obie osie, a benzynowa z dwusprzęgłową skrzynią EDC. W cenniku gości też m.in. wersja 1.0 TCe o mocy 100 KM. Została wyposażona w fabryczną instalację LPG. Zużywa niewiele ponad 6,5 l paliwa w cyklu mieszanym, co oznacza wydatek na poziomie niespełna 20 złotych za przejechanie 100 km.

Z Dusterem szybko się polubimy

Nowy SUV Dacii nie musi niczego udowadniać. Jego kolejne wcielenie pokazuje, że Dacia ma receptę na projektowanie dopracowanych samochodów. Potwierdzają to wyniki sprzedaży. Najnowsze wcielenie jest na wskroś funkcjonalne, przestronne i dopracowane pod kątem bezpieczeństwa. Sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również poza utwardzonymi szlakami. Bezkonkurencyjna okazuje się też cena. Podstawowa specyfikacja z doładowanym motorem benzynowym dostępna w elastycznym finansowaniu – od 649 zł miesięcznie. Możemy też liczyć na rozszerzoną ofertę gwarancyjną.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.