MATERIAŁ PROMOCYJNY

Toyota RAV4 - prześwietliliśmy hybrydowego bestsellera. Jaką wersje opłaca się wybrać?

Ten model ma blisko 3 dekady i przecierał szlak w segmencie kompaktowych SUV-ów z napędem na cztery koła. Zasłynął dzięki bezawaryjności, wszechstronności i trwałym jednostkom napędowym. Obecne wcielenie kusi wersją hybrydową, do tego rozsądnie wycenioną. Sprawdzamy, czy japońskie auto jest warte grzechu.

26 lat tradycji

Pierwsza generacja RAV4 zadebiutowała w 1994 roku i wyprzedziła swoją epokę. Wyżej zawieszone auto z napędem na cztery koła błyskawicznie skradło serca klientów. To jeden z pierwszych kompaktowych SUV-ów o bardzo wszechstronnym charakterze. Zdolny do jazdy po wyboistych szlakach i zapewniający wysoki komfort na asfaltowych drogach. Najnowsze wcielenie jest najnowocześniejsze w historii. RAV4 ma 460 cm długości, 186 cm szerokości i 169 cm wysokości.

Trzy silniki do wyboru

Toyota pozostawia swoim klientom spory wybór w kwestii rodzaju napędu. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów generuje 173 KM i 208 Nm dostępnych w przedziale 4300-5200 obr./min. Przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i zużywa od 6,9 do 7,7 litra w cyklu mieszanym. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub bezstopniowym automatem. Auto występuje z napędem na przednią lub obie osie. AWD okazuje się skuteczny na bezdrożach.

Hybryda dla wymagających

Bestsellerem jest hybryda. W tym przypadku mamy zestaw złożony z elektrycznej i spalinowej jednostki. W wersji 4x4, dodatkowy motor napędza koła tylnej osi. Przyjazne środowisku źródło mocy bazuje na 2.5-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa układu wynosi 222 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy. W wersji z AWD może holować przyczepę o masie 1650 kg.

Przestrzeni pod dostatkiem

Japońscy konstruktorzy dużo uwagi poświęcili przedziałowi pasażerskiemu. Dzięki temu, mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca w dwóch rzędach. Fotele dobrze wyprofilowano i wyposażono w opcjonalną, elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Kanapa oferuje zmianę kąta nachylenia oparcia i zapewnia wysoki poziom wygody. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści aż 580, a w maksymalnej 1690 litrów. Podłogę można obniżyć o 4 centymetry lub obrócić.

Optymalna specyfikacja

W poszukiwaniu odpowiedniej specyfikacji kierowaliśmy się rozsądnym stosunkiem ceny do wyposażenia. Wybór padł na odmianę Comfort. W tym przypadku w standardzie otrzymujemy dwustrefową klimatyzację automatyczną, dachowe relingi oraz diodowe reflektory. W kabinie podróż umili niezły zestaw multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Do tego warto dołożyć pakiet Style z bezkluczykowym dostępem oraz indukcyjną ładowarką.

Wyjątkowa oferta

RAV4 to dojrzała konstrukcja z opcjonalnym napędem na cztery koła, 19-centymetrowym prześwitem i funkcjonalnym przedziałem pasażerskim. Z hybrydowym zestawem napędowym potrafi być oszczędna i dynamiczna. Producent przewidział korzyść sięgającą 19 500 zł.



Copyright © Agora SA