Trzecia generacja bestsellera. Blisko premium!

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Trzecia generacja bestsellera. Blisko premium!
Czas szybko leci. 308 jest z nami od 15 lat, a właśnie w salonach pojawiła się trzecia generacja francuskiego bestsellera. Najnowsze wcielenie występuje jako hatchback i rodzinne kombi. Wprowadza w koncernie nowy język stylizacyjny i daje się ponieść nowoczesnym technologiom. To między innymi hybrydowy napęd z możliwością ładowania z gniazdka. Nie zabrakło też konwencjonalnych źródeł mocy. Prześwietlamy ofertę.

Imponujące rozmiary

308 wyznacza nowe standardy nie tylko w kategorii designu, lecz również gabarytów. Francuski hatchback mierzy aż 436,5 cm długości. To o 11 cm więcej względem poprzednika. Auto ma 185 cm szerokości i 144 cm wysokości. Spory jest też rozstaw osi – 267,5 cm. Takie rozmiary przekładają się na wymierne korzyści dla pasażerów w kabinie. Nie możemy też zapominać o adaptacyjnych reflektorach LED i elektrycznie unoszonej pokrywie bagażnika w rodzinnym wariancie. Co ciekawe, funkcjonalne kombi jest dłuższe prawie o 30 cm i tym samym ociera się o segment D.

Nowoczesne wzornictwo

Muskularne nadwozie skrywa atrakcyjnie zaprojektowane wnętrze. Przed oczami kierowcy widnieje sportowa, spłaszczona obustronnie, wielofunkcyjna kierownica, a tuż za nią wkomponowano zestaw wirtualnych wskaźników o przekątnej 10 cali. Jest czytelny, ma zmienną grafikę i możemy go personalizować. Taką samą wielkością dysponuje centralny ekran. Bezprzewodowo łączy się ze smartfonami bazującymi na Apple CarPlay i Android Auto. Nowy interfejs możemy programować względem własnych preferencji. Plus za wysoką rozdzielczość i dobry system kamer.

Dla czwórki dorosłych

Ten kompakt został skrojony z myślą o komplecie pasażerów, którzy mają do dyspozycji sporo przestrzeni w dwóch rzędach. Pasażerowie kanapy mogą korzystać z dodatkowych nawiewów klimatyzacji i dwóch gniazd USB-C. Bagażnik klasycznych odmian napędowych mieści 412 litrów. Decydując się na hybrydę, korzystamy z kufra o pojemności od 361 do 1271 l. 308 SW zmieści od 548 do 1574 l. Biorąc pod uwagę dodatkowy bagaż w postaci litowo-jonowych akumulatorów, to bardzo przyzwoity rezultat. Na uwagę zasługują też wysokiej klasy materiały wykończeniowe aspirujące do aut z metką premium.

Nie tylko klasyczny napęd

Peugeot wyznacza trendy, ale nie rezygnuje ze sprawdzonych rozwiązań. W katalogu wciąż znajdziemy jednostki zasilane benzyną i olejem napędowym. To wielokrotnie nagradzany 1.2 PureTech i wysokoprężny 1.5 BlueHDI. Oba silniki spełniają najnowsze normy Euro 6d i łączą się z manualnymi lub automatycznymi 8-stopniowymi przekładniami. Ukłonem wobec przyszłości są warianty hybrydowe typu plug-in. Oparto je na motorze 1.6 PureTech dysponującym doładowaniem i standardowo pancernym, hydrokinetycznym automatem.

Warto postawić na hybrydę

Niezależnie od wariantu, hybrydy wyposażono w litowo-jonowy akumulator o pojemności 12,4 kWh. Pozwala przejechać nawet 60 kilometrów w trybie bezemisyjnym. Regularnie uzupełniając energię, w obu przypadkach średnie zużycie paliwa wyniesie 1,2 litra. Moc systemowa to 180 lub 225 KM. Imponująco też przedstawia się dynamika. Topowa odmiana przyspiesza do setki w 7,5 sekundy i rozpędza się do 235 km/h. To osiągi zarezerwowane dla sportowych kompaktów. Co ważne, auto naładujemy w niespełna dwie godziny ze ściennego Wallboxa o mocy 7,4 kW.

Atrakcyjna oferta

Peugeot wie, jak oczarować europejską klientelę. 308 to kompakt kompletny i na wskroś nowoczesny. Sprawdzi się zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas długich, autostradowych podróży. Dysponuje adaptacyjnym tempomatem i wieloma asystentami uprzyjemniającymi codzienną eksploatację. Potrafi być też dynamiczny i zarazem niezwykle oszczędny. Przestronne wnętrze spełni oczekiwania całej rodziny. Co więcej, Peugeot 308 dostępny jest teraz w atrakcyjnej cenie.

REDAKCJA