Trzy oblicza hybrydowego kompakta - porównujemy sedana, hatchbacka i kombi

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Trzy oblicza hybrydowego kompakta - porównujemy sedana, hatchbacka i kombi
Corolla to niemal znak firmowy Toyoty. To też numer jeden w rankingach sprzedaży wszech czasów. Auto zadebiutowało w 1966, a obecnie mamy na rynku już 12 wcielenie bestsellerowego modelu, dla którego 2015 rok był rekordowy – 1,35 miliona sprzedanych egzemplarzy. Najnowsza generacja występuje w trzech wersjach nadwozia i z mocną hybrydą.

Toyota Corolla Touring Sports

Najbardziej rodzinną wersję Corolli można nabyć w jednej z 15 kolorystycznych konfiguracji nadwozia. To nie tylko lakier karoserii, lecz również odcinający się w udany sposób czarny dach. Toyota ma 465 cm długości, a w bagażniku zmieści 596 litrów (581 hybryda). Wygląda nowocześnie i oferuje całkiem bogate wyposażenie. To między innymi panoramiczne okno dachowe, diodowe reflektory, system multimedialny z 8-calowym ekranem, czy adaptacyjny tempomat.

Hybryda na miarę obecnych czasów

Japońskie kombi ma trzy silniki do wyboru. Podstawowy wariant stanowi benzynowe 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Z manualną skrzynią przyspiesza do setki w 9,6 sekundy. Hybrydy są dwie. Bazowa opiera się na 1.8-litrowym motorze konwencjonalnym wspieranym przez jednostkę elektryczną. Ma 122 KM i zużywa w cyklu mieszanym od 4,3 do 5,1 litra. Na szczycie gamy stoi 2.0 Hybrid Dynamic Force. 184 koni mocy systemowej pozwala na sprint do setki w 8,1 s.

Toyota Corolla Hatchback

Japoński kompakt występuje również jako klasyczny, 5-drzwiowy hatchback. Ta odmiana ma 437 cm długości, 179 szerokości i 143,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm. Podobnie jak kombi, tak i tu mamy do wyboru 15 wariantów kolorystycznych nadwozia. Na liście wyposażenia znajdziemy 18-calowe obręcze aluminiowe, a także matrycowe reflektory LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi. Ich jakość docenimy przede wszystkim w nocy.

Dobre wyposażenie

Lista silników jest tożsama z kombi. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco ciaśniejsze wnętrze i bagażnik o pojemności 361 litrów. Bardziej zwarte nadwozie i krótszy rozstaw osi przekładają się jednak na lepsze prowadzenie w zakrętach. Całości dopełnia precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie z powodzeniem radzące sobie z wszelkimi ubytkami w asfalcie, czy progami zwalniającymi. Dobrze też wyciszono kabinę.

Toyota Corolla Sedan

Limuzyna łączy w sobie cechy reprezentacyjnego auta z funkcjonalnością. Ma 463 cm długości, a rozstaw osi wynosi 270 cm. Standardowo Corolla Sedan opuszcza salon na 15-calowych obręczach, ale na liście opcji znajdziemy osiemnastki. Już w bazowej wersji otrzymujemy LED-owe światła do jazdy dziennej, adaptacyjny tempomat, manualną klimatyzację oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów.

Trwały silnik wolnossący

To jedyna odmiana w gamie, w której znajdziemy wolnossącą jednostkę benzynową. Ma 1.6 litra pojemności i 4 cylindry. Generuje 132 KM i 160 Nm. Można ją sparować z manualną, 6-stopniową przekładnią lub bezstopniowym automatem. Druga z propozycji to 122-konna hybryda bazująca na 1.8-litrowym motorze. W tym przypadku przyspieszenie do setki wynosi 11 sekund. Auto cechuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W średnim rozrachunku może zużywać 4,3-5,2 litra.

Atrakcyjny leasing dla firm

Wszystkie odmiany Corolli można kupić w atrakcyjnej cenie. Importer przygotował elastyczny program leasingowy. Można dopasować do własnych możliwości okres trwania umowy i wysokość wkładu własnego. Hatchback dostępny jest od 866 zł netto miesięcznie, kombi od 999 zł netto miesięcznie, zaś sedan od 717 zł netto miesięcznie w Leasingu SMARTPLAN. Taka oferta może się nie powtórzyć.

REDAKCJA

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.