Volkswagen Tiguan eHybrid - co oferuje ten popularny SUV w oszczędnym i ekologicznym wydaniu plug-in Hybryd?

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Volkswagen Tiguan eHybrid - co oferuje ten popularny SUV w oszczędnym i ekologicznym wydaniu plug-in Hybryd?
Volkswagen Tiguan eHybrid to nowość w gamie tego modelu, która łączy ekonomię i możliwość bezemisyjnej jazdy. Przyglądamy się ofercie i sprawdzamy możliwości tej wersji.

Hybryda plug-in - dlaczego jest dobrym wyborem?

Hybryda typu plug-in to przede wszystkim przyszłość motoryzacji. Taki wariant łączy komfort użytkowania klasycznego samochodu spalinowego, czyli jego zasięg i osiągi, wraz z możliwością czystej i bezemisyjnej jazdy na prądzie w absolutnej ciszy. W wielu europejskich miastach powstają już strefy czystego transportu, do których hybrydy plug-in mogą wjechać - a to ułatwia poruszanie się i zwiększa mobilność w dużych aglomeracjach.

Czy hybryda plug-in ma rozsądny zasięg?

Volkswagen Tiguan eHybrid na jednym ładowaniu może pokonać około 50 kilometrów. Jeśli więc ładujemy auto w domu lub w pracy, to na długi czas zapomnimy o widoku stacji benzynowej. Ładowanie nie jest też męczącym lub długotrwałym procesem - w domu wystarczy podłączyć  na noc, aby rano cieszyć się w pełni naładowaną baterią i gotowością do kolejnej „czystej” podróży. Auto fabrycznie wyposażone jest w kable, które umożliwiają podpięcie auta nie tylko do klasycznego gniazdka, ale też do stacji ładowania z gniazdem typu Type 2.

A jaka jest moc takiego samochodu?

Volkswagen Tiguan eHybrid oferuje 245 KM dzięki kombinacji jednostki spalinowej TSI z silnikiem elektrycznym. Taka wartość zapewnia świetne osiągi - sprint do setki zajmuje mniej niż 8 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 200 km/h. Jednocześnie przy rozładowanej baterii nie trzeba martwić się o wysokie zużycie paliwa. Pozostaje ono na bardzo rozsądnym poziomie, dzięki czemu długie podróże nie stanowią żadnego wyzwania.

Czy hybryda plug-in oznacza ograniczoną praktyczność?

Nic z tych rzeczy. Bateria jest sprytnie ukryta w konstrukcji tylnej części nadwozia, dzięki czemu bagażnik jest jedynie nieznacznie mniejszy. Tym samym wciąż mamy do dyspozycji ustawną i przestronną przestrzeń ładunkową, idealnie sprawdzającą się podczas długich wyjazdów. To samo tyczy się ilości miejsca w kabinie - różnic względem standardowego Tiguana nie ma. Tym samym wybierając model eHybrid poczujemy się tak samo, jak w każdym innym wydaniu tego auta.

A jak wygląda wyposażenie Tiguana eHybrid?

Volkswagen wyposażył swojego popularnego SUV-a w rozwiązania przeniesione wprost z większych modeli. Jest to między innymi adaptacyjne oświetlenie IQ.LIGHT ze światłami LED MATRIX czy komplet systemów bezpieczeństwa. W kabinie znajdziemy też nowoczesny system multimedialny z kartą eSIM czy cyfrowe wskaźniki, które umożliwiają personalizację prezentowanego obrazu - dzięki temu będziemy mieli podgląd na najbardziej interesujące nas dane.

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan eHybrid?

Jest dostępny już od 1284 zł netto miesięcznie. Volkswagen przygotował bardzo atrakcyjną ofertę dla tego modelu. Możemy tutaj liczyć na różne korzyści - na przykład leasing EasyDrive, który charakteryzuje się znacznie niższymi ratami niż leasing klasyczny. Takie auto może być więc dobrym wyborem dla rodziny, ale także dla firmy, gdzie sprawdzi się jako auto służbowe. 

REDAKCJA

Copyright © Agora SA