Wszechstronne SUV-y premium z potężną korzyścią finansową. Jak to możliwe?

Pod tekstami umieszczono linki reklamowe

Wszechstronne SUV-y premium z potężną korzyścią finansową. Jak to możliwe?
Dzisiaj trudno wyobrazić sobie rynek motoryzacyjny bez SUV-ów. Te auta notują wzrosty w rankingach sprzedaży w każdym roku. Zwłaszcza modele klasy premium. Wydajemy na samochody coraz więcej i oczekujemy nowatorskich rozwiązań. Tych nie brakuje w Volvo, gdzie poza zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, zyskujemy dostęp do wielu rodzajów napędów. Sprawdzamy, w czym tkwi popularność XC40 i XC60.

Volvo XC60

Patrząc na drugą generację Volvo XC60, można szybko dojść do wniosku, że auto wykonano na wzór i podobieństwo większego i obecnego na rynku od dwóch lat XC90. Kompaktowego SUV-a oparto na tej samej, choć skróconej platformie SPA. Wymiary są zbliżone do poprzednika, ale rozstaw osi zwiększono aż o 9 cm. Auto ma 469 cm długości, 190 cm szerokości i 166 cm wysokości. Prześwit wynosi 21,6 cm. W połączeniu z napędem na obie osie, z powodzeniem możemy zapuszczać się na nieutwardzone szlaki. W pełni LED-owe reflektory otrzymujemy w standardzie.

Multimedia z Google

Nowoczesny styl Volvo bazuje na pionowo ustawionym ekranie przypominającym tablet. Szybko reaguje na dotyk, a menu jest logicznie rozplanowane, co pozwala bez zwłoki dotrzeć do poszukiwanych funkcji. Za pośrednictwem ekranu sterujemy automatyczną, regulowaną w czterech strefach klimatyzacją, kilkustopniowym masażem, wentylacją i podgrzewaniem foteli, nawigacją, nagłośnieniem przygotowanym przez Bowers&Wilkins, a także kamerami wokół auta i ogrzewaniem parkingowym z możliwością programowania czasu. Po aktualizacji, zyskujemy dostęp do asystenta Google.

Elektryczne wsparcie

Wszystkie silniki dostępne w XC60 otrzymały elektryczne wsparcie. Te z miękka hybrydą mają niewielki, litowo-jonowy akumulator zapewniający zastrzyk mocy w wysokości 14 KM. Każdy wariant dysponuje w standardzie wydajnym, 8-stopniowym automatem. Moc wynosi od 197 do 300 KM. Hybryda typu plug-in zyskała napęd na cztery koła i dodatkowy motor elektryczny o mocy 87 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi od 2,4 do 2,8 litra na 100 km. Decydując się na tego szwedzkiego SUV-a możemy zyskać rabat do 36 400 zł.

Volvo XC40

Najmniejszy w gamie SUV Volvo powstał na nowej płycie podłogowej CMA. Inżynierowie zbudowali na niej pierwsze w pełni elektryczne auto w koncernie, a w przyszłości na niej będzie bazować wiele pojazdów przypisanych do segmentu B i C. Dzięki modułowej platformie udało się stworzyć samochód wymiarami odpowiadający kompaktowym crossoverom. Auto ma 443 cm długości, 186 cm szerokości i 165 cm wysokości. Rozstaw osi 270 cm obiecuje sporo przestrzeni w kabinie. Do tego dochodzi prześwit 21 cm. To półka znacznie większych i dzielniejszych w terenie SUV-ów.

Przestronne i funkcjonalne wnętrze

Miejsca wewnątrz wystarczy dla kompletu rosłych pasażerów. Przednie fotele są bardzo wygodne i mogą być wyposażone we wszechstronną regulację elektryczną. Bagażnik o pojemności 460 l ma spory schowek pod podłogą. Zmieści się w nim podróżny plecak lub średniej wielkości torba i wiele drobiazgów. Po złożeniu oparcia przestrzeń ładunkowa rośnie do 1336 l. Materiały użyte w kabinie są miękkie i solidnie spasowane. Nie zabrakło też elektroniki w postaci 12-calowego ekranu zastępującego analogowe wskaźniki, czy tabletu o przekątnej 9 cali umieszczonego na środku deski rozdzielczej.

Cztery napędy do wyboru

Podstawę oferty silnikowej XC40 stanowi benzynowa jednostka T3 o mocy 163 KM. Ma napęd na przednią oś i występuje w połączeniu z manualną lub automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. Motor o pojemności dwóch litrów generuje 197 lub 250 KM. W ofercie jest także hybryda ładowana z gniazdka. W średnim rozrachunku zużywa od 2 do 2,5 l paliwa na dystansie 100 kilometrów. Szczyt gamy zarezerwowano dla w pełni elektrycznej specyfikacji z zasięgiem przekraczającym 400 km – auto ma 408 KM i przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s. Co ciekawe, obecna korzyść finansowa sięga nawet 26 900 zł.

REDAKCJA

Copyright © Agora SA