MATERIAŁ PROMOCYJNY

Wszechstronny minivan z LPG i w wersji 7-osobowej. W takiej cenie wydaje się to niemożliwe!

Siedmioosobowe minivany niezwykle rzadko pojawiają się w katalogach. Sytuację odmienia nowy model homologowany na pięć lub siedem osób. Przestronne wnętrze to nie koniec zalet. Pod maską może zagościć wariant zasilany LPG. To pozwoli wyraźnie obniżyć koszty bieżącej eksploatacji. Kolejny argument stanowi cena. Wobec tego, postanowiliśmy odkryć karty najnowszego samochodu Dacii.

Doładowane silniki na początek

W momencie debiutu, paleta napędowa Joggera składa się z jednej propozycji, ale o dwóch źródłach zasilania. Pierwszy, benzynowy, rozwija 110 KM i 200 Nm. Spełnia normy Euro 6 i został sparowany z precyzyjną, 6-biegową skrzynią manualną. Motor o pojemności jednego litra przyspiesza do 100 km/h w 10,5 sekundy. W alternatywie pozostaje ECO-G 100 czyli silnik z fabryczną instalacją LPG. Biorąc pod uwagę aktualne ceny paliw, to nad wyraz kusząca propozycja. Tym bardziej, że w tym przypadku mamy do dyspozycji dwa zbiorniki o łącznej pojemności aż 90 litrów.

Czy warto postawić na LPG?

Niepodważalną zaletą LPG jest niższa o 10 procent średnia emisja CO2 w stosunku do benzynowego odpowiednika. Nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo, bowiem grubość ściany zbiornika jest 6-krotnie większa względem klasycznego. Co ciekawe, eksploatacja na gazie przyczynia się do redukcji emisji tlenków azotu o około 70 proc. Po stronie korzyści notujemy też cichszą pracę silnika w porównaniu z wariantem wysokoprężnym. A jak z gwarancją? Producent przewiduje fabryczną ochronę komponentów na okres trzech lat lub 100 tysięcy kilometrów.

Dobra dynamika, niskie koszty eksploatacji

Wszechstronny Jogger to nie tylko ekonomia, ale wystarczy spojrzeć na różnicę w cenach LPG i benzyny czy oleju napędowego, aby dojść do wniosku, że to idealne auto na obecne czasy. Wersja z LPG zadowoli się niecałymi 8 litrami gazu na sto kilometrów w cyklu mieszanym. Do tego doliczamy prześwit rzędu 20 cm, który pozwoli na wygodną eksploatację na drogach niższej kategorii. Nakładki na progach, zderzakach i nadkolach wykonane z tworzywa sprawią, że niestraszne nam będą szutrowe odcinki, zaś komfortowe nastawy zawieszenia dopełniają całości.

W służbie praktyczności

Najnowszy model Dacii ma 455 cm długości, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w kabinie. Auto występuje w odmianie 5 lub 7-osobowej. Rozstaw osi na poziomie blisko 290 cm gwarantuje wysoki komfort podróżowania w dwóch rzędach. Na opcjonalnych fotelach z powodzeniem rozsiądą się pasażerowie o wzroście do 175 cm. Kolejny atut stanowi bagażnik. W konfiguracji 5-osobowej, pochłonie 708 litrów. Wystarczy jednak złożyć oparcia, by przestrzeń wzrosła aż do 1819 l. Ma regularne kształty i dość niski próg załadunkowy.

Łączność ze światem

Jogger ma też wiele innych asów w rękawie. To przede wszystkim wyposażenie. Podróżnych rozpieszcza automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, kamera cofania czy bezkluczykowy dostęp. Wysoko należy również ocenić multimedia. W najbardziej rozbudowanej wersji dostajemy 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją i systemem audio. Istotne, że możemy go sparować z Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwi przeniesienie ulubionych aplikacji z telefonu na centralny wyświetlacz.

Takiej ceny się nie spodziewaliśmy

Najnowszy w gamie model uchodzi za dopracowany i pewny podczas codziennego użytkowania. Przekonuje przestronnością, bogatym wyposażeniem i sprawdzonymi jednostkami napędowymi. Nad bezpieczeństwem czuwa wiele systemów elektronicznych i standardowo, LED-owe światła dzienne oraz mijania. Kolejny argument stanowi cena. W ramach aktualnej kampanii promocyjnej, możemy cieszyć się z tego modelu już od 29 zł dziennie. Program leasingowy jest elastyczny i z łatwością dopasujemy go do naszych możliwości finansowych.

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.