MATERIAŁ PROMOCYJNY
Doładowane silniki na początek
W momencie debiutu, paleta napędowa Joggera składa się z jednej propozycji, ale o dwóch źródłach zasilania. Pierwszy, benzynowy, rozwija 110 KM i 200 Nm. Spełnia normy Euro 6 i został sparowany z precyzyjną, 6-biegową skrzynią manualną. Motor o pojemności jednego litra przyspiesza do 100 km/h w 10,5 sekundy. W alternatywie pozostaje ECO-G 100 czyli silnik z fabryczną instalacją LPG. Biorąc pod uwagę aktualne ceny paliw, to nad wyraz kusząca propozycja. Tym bardziej, że w tym przypadku mamy do dyspozycji dwa zbiorniki o łącznej pojemności aż 90 litrów.
Czy warto postawić na LPG?
Niepodważalną zaletą LPG jest niższa o 10 procent średnia emisja CO2 w stosunku do benzynowego odpowiednika. Nie musimy obawiać się o bezpieczeństwo, bowiem grubość ściany zbiornika jest 6-krotnie większa względem klasycznego. Co ciekawe, eksploatacja na gazie przyczynia się do redukcji emisji tlenków azotu o około 70 proc. Po stronie korzyści notujemy też cichszą pracę silnika w porównaniu z wariantem wysokoprężnym. A jak z gwarancją? Producent przewiduje fabryczną ochronę komponentów na okres trzech lat lub 100 tysięcy kilometrów.
Dobra dynamika, niskie koszty eksploatacji
Wszechstronny Jogger to nie tylko ekonomia, ale wystarczy spojrzeć na różnicę w cenach LPG i benzyny czy oleju napędowego, aby dojść do wniosku, że to idealne auto na obecne czasy. Wersja z LPG zadowoli się niecałymi 8 litrami gazu na sto kilometrów w cyklu mieszanym. Do tego doliczamy prześwit rzędu 20 cm, który pozwoli na wygodną eksploatację na drogach niższej kategorii. Nakładki na progach, zderzakach i nadkolach wykonane z tworzywa sprawią, że niestraszne nam będą szutrowe odcinki, zaś komfortowe nastawy zawieszenia dopełniają całości.
W służbie praktyczności
Najnowszy model Dacii ma 455 cm długości, co przekłada się na mnóstwo przestrzeni w kabinie. Auto występuje w odmianie 5 lub 7-osobowej. Rozstaw osi na poziomie blisko 290 cm gwarantuje wysoki komfort podróżowania w dwóch rzędach. Na opcjonalnych fotelach z powodzeniem rozsiądą się pasażerowie o wzroście do 175 cm. Kolejny atut stanowi bagażnik. W konfiguracji 5-osobowej, pochłonie 708 litrów. Wystarczy jednak złożyć oparcia, by przestrzeń wzrosła aż do 1819 l. Ma regularne kształty i dość niski próg załadunkowy.
Łączność ze światem
Jogger ma też wiele innych asów w rękawie. To przede wszystkim wyposażenie. Podróżnych rozpieszcza automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, kamera cofania czy bezkluczykowy dostęp. Wysoko należy również ocenić multimedia. W najbardziej rozbudowanej wersji dostajemy 8-calowy ekran dotykowy z nawigacją i systemem audio. Istotne, że możemy go sparować z Apple CarPlay i Android Auto, co umożliwi przeniesienie ulubionych aplikacji z telefonu na centralny wyświetlacz.
Takiej ceny się nie spodziewaliśmy
Najnowszy w gamie model uchodzi za dopracowany i pewny podczas codziennego użytkowania. Przekonuje przestronnością, bogatym wyposażeniem i sprawdzonymi jednostkami napędowymi. Nad bezpieczeństwem czuwa wiele systemów elektronicznych i standardowo, LED-owe światła dzienne oraz mijania. Kolejny argument stanowi cena. W ramach aktualnej kampanii promocyjnej, możemy cieszyć się z tego modelu już od 29 zł dziennie. Program leasingowy jest elastyczny i z łatwością dopasujemy go do naszych możliwości finansowych.