MATERIAŁ PROMOCYJNY

Za tymi autami obejrzy się każdy. Nowoczesne, premium i z pokaźnym zasięgiem

Ofensywa Mercedesa w segmencie elektrycznym nabiera rumieńców. Niemiecki gigant premium stworzył całkowicie nową submarkę w swoim portfolio. Na tapet weźmiemy dwa pojazdy z serii EQ. Czym zaskoczą EQB i EQE? Sprawdźmy.

Mercedes EQB

Mercedes ma też w swojej ofercie SUV-a, który rewolucjonizuje segment rodzinnych samochodów. Mercedes EQB w wersji pięcioosobowej mierzy 4684 mm długości, 1834 mm szerokości (bez lusterek) i 1667 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, dla odmiany 5- albo 7-miejscowej). Oparcia siedzeń w drugim rzędzie są standardowo regulowane, a całe fotele można przesuwać w zakresie 140 mm, co pozwala na powiększenie bagażnika nawet o 190 l. Opcjonalnie EQB oferuje trzeci rząd siedzeń złożony z dwóch dodatkowych pojedynczych foteli, zapewniających komfortowe podróżowanie osobom o wzroście do 1,65 m.


Trzy wersje do wyboru

Mercedes EQB debiutował w dwóch wersjach: EQB 300 4MATIC o mocy 228 KM oraz EQB 350 4MATIC o mocy 292 KM. Zasięgi według WLTP w obu przypadkach wynoszą 420 km. W Polsce dostępna jest także bazowa wersja EQB 250, która ma 190 KM. Niższą moc wersja 250 nadrabia większym zasięgiem, ponieważ wg WLTP może przejechać nawet 469 km na jednym ładowaniu. To zasługa niższego zapotrzebowania na energię - EQB 250 zużywa średnio 16,5 kWh na 100 km, a wersje z 4MATIC 18,2 kWh/100 km.


Mercedes EQE

To wcale nie koniec modeli z rodziny EQ. Niedawno dołączył do gamy EQS jako mniejsza o rozmiar, elektryczna limuzyna nowej ery. Mercedes EQE to propozycja prawie z samego szczytu luksusowych samochodów. Mierzy 4934 mm długości, a imponujący rozstaw osi na poziomie 3122 mm oznacza wyjątkowo przestronne wnętrze. Imponuje ono połączeniem najnowszych technologii z klasyczną elegancją. Jak na Mercedesa przystało, wykorzystane materiały i dbałość o najdrobniejsze szczegóły stoi tu na najwyższym poziomie. Ogromne wrażenie robi oczywiście innowacyjny hiperekran – MBUX Hyperscreen. Duży, zakrzywiony wyświetlacz rozciąga się niemal na całą szerokość kokpitu.

Dwie propozycje. Jedna z literami AMG

Do Polski na początek sportowo-luksusowa limuzyna przyjedzie w dwóch wersjach. Podstawowa propozycja to EQE 350+ o mocy 292 KM (0-100 km/h w 6,4 s). Jeśli ktoś szuka jeszcze szybszego auta, to w ofercie znajduje się także odmiana sygnowana literami AMG - EQE 43 4MATIC o mocy 476 KM (0-100 km/h w 4,2 s). Warto przyjrzeć się dokładniej wersji 350+, ponieważ oferuje rewolucyjny zasięg. Wg WLTP to aż 638 km na jednym ładowaniu! Co więcej, z odpowiednio szybkiej ładowarki akumulator można uzupełnić od 10 do 80 proc. w zaledwie 32 minuty. EQE to więc prawdziwy długodystansowiec, który znakomicie się odnajdzie nawet w naprawdę długiej trasie.


Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.