Zabezpieczamy się przed sezonem. Tu chodzi nie tylko o nasze bezpieczeństwo!
Pod tekstami umieszczono linki reklamowe
Kiedy zmienić oponę na zimową?
Nowe ogumienie ma bieżnik o głębokości od 6,5 do 8 milimetrów. Dla kierowcy pokonującego rocznie 15-20 tysięcy kilometrów w umiarkowany sposób, komplet powinien wystarczyć na 4-6 sezonów. Zimowa opona stosowana w Europie Środkowej i Wschodniej jest dość miękka i osiąga optymalne parametry poniżej temperatury 7 stopni Celsjusza. Dysponuje specyficznym bieżnikiem i znaczną ilością nacięć (lamelek). Względem letniej gumy, głębsze są centralne rowki efektywnie działające podczas odprowadzania śniegu i błota.
Szukamy odpowiedniej opony
Z badań przeprowadzonych dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego wynika, że około 10 procent Polaków korzysta z wielosezonowego ogumienia. Z każdym rokiem podana wartość
nieznacznie rośnie. Taki produkt jest swoistą hybrydą opony letniej i zimowej, mającej za zadanie zrównoważyć właściwości jezdne w każdych warunkach. Całoroczna mieszanka składająca się ze zwiększonej ilości krzemionki i olejów roślinnych nieźle hamuje latem i okazuje się wydajna na
zaśnieżonych drogach. Kolejny plus za brak konieczności magazynowania. Cały rok spędza na felgach.
Mamy swój typ
Jeśli nie użytkujemy auta w alpejskich warunkach, dobrym wyborem będzie Goodyear 4Season Gen-3. To opona zapewniająca dożywotnią odporność na akwaplanację i dobrą przyczepność nie tylko na śniegu, lecz również na mokrej i suchej nawierzchni. Hałas zewnętrzny to zaledwie 70 dB.
Występuje w rozmiarze od 14 do 20 cali i nadaje się nie tylko do popularnych aut miejskich i kompaktowych, lecz również do SUV-ów. Cechuje się również dość niskim oporem toczenia, co korzystnie przekłada się na zużycie paliwa.
A może stricte zimowa?
Dla bardziej wymagających użytkowników przygotowano opony zimowe. Świetnie sprawdzają się w trudnych warunkach. Klasę premium reprezentuje Goodyear Ultragrip Performance +. Występuje w rozmiarze nawet 22 cali i szerokości 295. Wyposażono ją w technologię ochrony felgi, dzięki grubszej gumie w dolnej części ściany bocznej. To mocny argument dla osób często forsujących miejskie krawężniki. Ponadto, wielokrotnie nagradzany produkt otrzymał nową żywicę trakcyjną wpływającą na krótszą drogę hamowania i lepszą kontrolę nad samochodem na każdej nawierzchni.
Stawiamy na jakość
Proces tworzenia opony trwa od 2 do 4 lat. Kilka miesięcy w warsztacie, biurze i pozostały czas na specjalistycznych torach. Każdy z producentów robi to na swój sposób i chroni patenty przed konkurencją. Lokuje ośrodki badawcze w rozmaitych zakątkach świata, by sprawdzić ogumienie w skrajnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Właśnie dlatego warto stawiać na sprawdzone
ogumienie. Dodatkowo, decydując się na produkty Goodyear, możemy wziąć udział w loterii z atrakcyjnymi i wartościowymi nagrodami. Czas promocji jest ograniczony.