MATERIAŁ PROMOCYJNY

Zabiera na pokład 7 osób, a można go mieć od 29 zł dziennie. Takiego auta jeszcze nie było!

To najnowsze auto Dacii. Jako jedyne w gamie potrafi przewieźć nawet siedem osób. Może pochwalić się oszczędnymi jednostkami napędowymi, bogatym wyposażeniem już w bazowej odmianie, a także uterenowioną sferą wizualną. Co ciekawe, nie ma na rynku lepszej oferty o takich możliwościach przewozowych. Postanowiliśmy sprawdzić model stylizowany na crossovera.

Modna stylizacja

Świat pokochał crossovery, a w gamie Dacii mieliśmy dotychczas dwa. Przedsmak stanowi Sandero Stepway. O wiele większe możliwości prezentuje Duster z napędem na cztery koła. Jogger rozszerza portfolio i wpisuje się do kategorii dla wymagających rodzin. Minivan ma 455 cm długości, 185 cm szerokości i 167 cm wysokości. Gabarytami wpisuje się w klasę kompaktowych kombi. Uwagę zwraca jednak prześwitem, który jest typowy dla znacznie droższych SUV-ów z segmentu C i D. 20 cm pozwoli bez obaw forsować wysokie krawężniki i drogi niskiej jakości.

Nowoczesne gadżety

Poza sporym prześwitem, Jogger został też wyposażony w ochronne tworzywa boczne, na zderzakach oraz nadkolach. Tym samym, nie musimy się martwić o latające kamienie na szutrowych drogach. Kolejną ciekawostkę stanowią modułowe relingi dachowe. W parę chwil środkową część ustawimy poprzecznie, by móc zamontować bagażnik dachowy, rowery lub narty. By bezpieczniej poczuć się w nocy, już w standardowej odmianie Essential możemy korzystać z LED-owych świateł mijania. Diody wkomponowano także w tylne klosze.

Od 5 do 7 osób

W bazowej specyfikacji, Jogger weźmie na pokład pięć osób. Jeśli mamy większe potrzeby, wystarczy dopłacić 4 500 złotych, by zyskać dodatkowe siedzenia w trzecim rzędzie. Brzmi dobrze? Korzystny obraz wzmaga rzut oka na pojemność bagażnika. W konfiguracji 5-osobowej, pochłonie 708 l. Wystarczy jednak złożyć oparcia, by przestrzeń wzrosła aż do 1819 litrów. Jeśli zabierzemy maksymalną, homologowaną liczbę pasażerów, kufer wciąż prezentuje się przyzwoicie – 160 l. Co ciekawe, szyby przy słupku C mogą być uchylne.

Elektroniczne udogodnienia

Dostępu do wnętrza Dacii strzeże bezkluczykowy system. Na długiej liście wyposażenia znajdziemy też wiele nowoczesnych gadżetów. Nowoczesny układ multimedialny bazuje na 8-calowym ekranie dotykowym. W topowej specyfikacji oferuje precyzyjną nawigację i łączność ze smartfonami opartymi na Apple CarPlay oraz Android Auto. Kolejny plus za kamerę cofania i dyskretne czujniki. Przydadzą się na zatłoczonych parkingach. Docenimy też podgrzewane fotele czy gniazda USB.

Oszczędne jednostki napędowe

Silniki stosowane w Joggerze to sprawdzone konstrukcje. W katalogu znajdziemy trzycylindrowy motor o pojemności jednego litra zasilany na dwa sposoby. Benzynowa odmiana ma 110 KM i zużywa w cyklu mieszanym od 5,6 do 5,7 l. Sprint do setki trwa 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Żądni większych oszczędności mogą postawić na wersję z fabryczną instalacją LPG (100 KM), co skutecznie przyczyni się do obniżenia kosztów eksploatacji. Mało tego, łączna pojemność zbiorników paliwa wynosi aż 90 litrów! Zapomnimy o tankowaniu na wiele tygodni.

Z Joggerem szybko się polubimy

Nowy model Dacii nie musi niczego udowadniać. Wszechstronna konstrukcja pokazuje, że Dacia ma receptę na projektowanie dopracowanych samochodów. Jogger jest na wskroś funkcjonalny, przestronny i dopracowany pod kątem bezpieczeństwa. Sprawdzi się nie tylko w mieście, lecz również poza utwardzonymi szlakami i na autostradach. Bezkonkurencyjna okazuje się też cena. Podstawowa specyfikacja Essential z doładowanym motorem benzynowym wspartym LPG została wyceniona bardzo korzystnie. Wybierając elastyczny kredyt Smart Start, możemy użytkować auto już od 29 zł dziennie.

Copyright © Gazeta.pl Sp. Z O.O.